TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Løsne lÃ¥sepinne øvre bærekule foran

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #124163  av Dalan

Jeg spør her før jeg ødelegger noe jeg.. :P
Låsepinnen til kronemuttern på øvre bærekule foran har sett sine bedre dager, og jeg sliter litt med å få den ut.. Får ikke feste til å få den ut på noen måte :?
Noen kloke hoder som har noen forslag, kanskje vært borti dette før?
Hadde vært fint å finne ut av, må få istand bilen til Dagali-treffet i helga! :)
Vedlegg
Litt dårlig fokus men.. Hadde bare mobilen
Litt dårlig fokus men.. Hadde bare mobilen
Photo-0200.jpg (91.82 kiB) Vist 239 ganger

#124168  av MR2turbo

rett ut "beina" og Bruk en hammer og dunk forsiktig på den siden som stikker ut, for å få ut "hodet" på den, så bruker du en avbiter og klemmer over hodet på den og jekker den ut med den.

Pleier å funke godt.

#124170  av lasse

Vet ikke hvor stor den er, men det går ikke an å pesse den ut med en tynn skrutrekker ellernoe?

#124171  av Dalan

MR2turbo skrev:rett ut "beina" og Bruk en hammer og dunk forsiktig på den siden som stikker ut, for å få ut "hodet" på den, så bruker du en avbiter og klemmer over hodet på den og jekker den ut med den.

Pleier å funke godt.
Har prøvd det, ene "benet" knakk men fikk rettet det ut, og når jeg banker på det andre så bare bøyer det seg.. :?
Hodet på pinnen sitter innmellom hullet på kronemutteren så jeg får ikke tak på den heller..
Har sprøyta på en og en halv boks 556 så får prøve gi det litt tid til å smøre seg :?

#124172  av Mr2 Mk2

flere ting du kan gjøre her,det jeg pleier å gjøre er å bare klippe den i begge ender så dunke med dor type liten,går ikke det så bare borrer du den ut..Går an å bare klippe den og slå nedpå en pipe,og skru av muttern,så kommer du bedre til..

#124211  av Dalan

Klipte av driten jeg, så fikk jeg skrudd av mutteren hvertfall.. :) Takker!
Så var det bare å få ut bærekula da.. Satt som fa.. ja :?
Regner så fælt så får ta det i morgen :)

#124469  av erling

Dalan skrev:Klipte av driten jeg, så fikk jeg skrudd av mutteren hvertfall.. :) Takker!
Spenn opp bærearmen nedover med spett, og deng på kula med hammer. Ellers finnes det klemverktøy på verksteder som spiser slike kuler til frokost, hvis du kjenner noen. :wink:

#124553  av Dalan

erling skrev:
Dalan skrev:Klipte av driten jeg, så fikk jeg skrudd av mutteren hvertfall.. :) Takker!
Spenn opp bærearmen nedover med spett, og deng på kula med hammer. Ellers finnes det klemverktøy på verksteder som spiser slike kuler til frokost, hvis du kjenner noen. :wink:
Har ikke fått sett på det i dag, utenom at i BGB stod det noe om bruk av en slags avdrager ;)
Skal ta en tur nedpå Toyota i morgen og godsnakke litt med en jeg kjenner der som må gjøre seg fortjent til en prøvetur 8)
Skulle helst ha hatt bærekula nogenlunde intakt da hvis det er mulig, er selve navet og spindelen som skal skiftes.. ;)

#124621  av Dalan

Der fikk jeg hamra løs driten, bare å smøre opp litt i ene calipper'n nå så er jeg klar for Dagali :D