TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Slitasje pÃ¥ ratt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #124117  av Peak

Hei! Er forholdsvis ny på forumet her, men jeg vurderer å kjøpe en Carlos Sainz etter at jeg prøvde TheStig sin like etter han kjøpte sin.
Var å så på en CS for noen uker siden og alt så veldig bra ut, bilen var importert ifra tyskland/sveits.
Det eneste jeg reagerte en del på var at rattet var en del slitt, det sto 127000km på tellern, men så er jeg jo selfølgelig skeptisk på om bilen er "justert tilbake". Eiernen hadde hatt bilen i 2år og sa at det var nesten ikke slitt når han kjøpte bilen. Noen meninger om dette?

#124125  av TheStig

jeg kan jo begynne da.
For det første var det mer enn "endel" slitt
En annen sak er at min som er gått 86.000km har 0% slitasje..

#124133  av CelicaTurbo

min har rundet 170.000 nå og har ikke spesiellt slitt ratt (ingen hvite felter i skinnet) men det meste annet (drivverk) er slitt så det er nesten så jeg lurer på om min er skrudd tilbake. Slitasje på ratt er jo normalt et tegn på lang km, men på den annen side kan det jo alltids variere med bruken av de som har eid bilen, men ikke vet jeg hvordan folk behandler rattene sine slik at de blir slitt.. kanskje noen skikkelig grove arbeidsnever? :D

#124134  av TheStig

her et et bilde
Vedlegg
804270-bilde5-dscf0062.jpg
804270-bilde5-dscf0062.jpg (43.07 kiB) Vist 1737 ganger

#124135  av ScadamiCa

'Min hat gått 210tusen, og viser litt slitasje på ratt , på innsida.
'
SÃ¥g litt ekstremt ut det der

#124153  av Rolfis

Er girkula mye slitt da, hvis den originale sitter i? Er vel litt sammenheng mellom hvor mye rattet og girkula er slitt .. * My thoughts * :wink:

#124157  av lasse

Jeg kjøpte min mr2 i april i fjor, da var rattet mitt nesten uslitt, bortsett fra en liten stripe her og der, nå har bilen gått ca 20000 med meg bak rattet, og det har blitt sinnsykt slitt (der jeg normalt holder og ratter...), er elektriker og har vel kanskje litt grov hud i hendene ellerno...

Går jo an å ta en grundig kikk på bilen da, ta med deg noen som har peil, eller spander en naf test, jeg mener det at en bil kan gå så langt den bare orker, så lenge den er tatt vare på...

#124159  av TheStig

saken er jo ikke om bilen tåler å gå langt eller ikke, men om det er rart eller ikke at en bil me 127.000 km på seg har totalt utslitt ratt

#124175  av CelicaTurbo

setene i den bilen der ser jo egentlig ganske bra ut da.. Jeg har inntrykk av at de fleste Celicaene jeg ser med skinnseter er mer slitt enn det der ihvertfall..

#124177  av TheStig

er endel slitasje på de men på innsiden. Topicstarter var og kikket på den.. Forøvrig er den gått 127.000 og koster 169.00,-

#124223  av Gjertsen

TheStig skrev:er endel slitasje på de men på innsiden. Topicstarter var og kikket på den.. Forøvrig er den gått 127.000 og koster 169.00,-
wtf 170 sværinger for en gt4 cs?
Oi det var dyrt. da burdte den være strøken i lakken og ikke tukla med motor!
heller aldri kræsjet...

Eller er det S.lie sin her på forumet? med styling og masse greier?

#124238  av Elzin

jeg kjøpte en som var gått ca 220 000 og mitt ratt var raknet!! måtte teipe det. skal ha nytt omsider.

når jeg rev videre på enkelte sider av rattet virket det på en måte råttent, raknet videre veldig lett på enkelte punkter. men jeg tror dette har med fuktighet i hennene og hvilke måter eieren styrer på. om du stryker med handen i svingene kan det sikkert føre til mere slitasje.. men for min del aner jeg ikke ;)

#124293  av Peak

Snakket med eieren i dag, og toppakningen skal byttes pga svetting(garrantisak). Synes dette var unormalt på en slik bil?

CelicaTurbo: Viser tegn på lang km ja, det som bekymrer meg..

Rolfis: Girkula så helt normalt brukt ut.. setet på førersiden var jo slitt da, men det var ikke veldig mye..

lasse: Jeg har studert bilen opp og ned, under og over, er bilmekaniker på Mercedes og Peugeot.. Alt så greit ut, bra servicehefte..

TheStig: Bilen sto til salgs for 165k da, men pris har vi ikke diskutert så mye enda.

Gjertsen: Eieren er ikke på forumet, helt original CS..