TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremser henger pÃ¥ alle 4 pÃ¥ min nyinnkjøpte Audi 100.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#124071  av TheStig

sant det, men ikke alltid like enkelt når man nettopp har kjøpt en ny stolthet....!

#124074  av Mr2Nyter'n;p

Nettopp.. Idiotisk nok er jeg megastolt av Audien.. Selv om folk overalt hele tida prøver fortelle meg hvor dumt det var å kjøpe'n. Men jo mer sånt, jo bedre skal Audien bli.. :wink: Humor er greit nok, men det fikser ikke bremseproblemet mitt, gjør det? :?

#124076  av 2fast4u

Litt humor må til for å krydre hverdagen :)

Men ang dette problemet ditt, har du sjekket bremsemaster (pumpa) :?:
Plutselig manglende bremseeffekt var et gjentagende problem på flere av disse gamle (d)Audi og VW-bilene.
Innvendig lekasje i bremsemaster :!: Uten synlig utvendig lekasje.
Har hentet endel slike etter veien der bremsene plutselig var borte akkurat da man hadde mest bruk for bremser, skummelt :?

Finner du ingen utvendig lekasje og bremsepedalen går i bunn tross gjentatte pumpinger - kontoller systemtrykk og evnt skift bremsepumpe.

:wink:

#124080  av Mr2Nyter'n;p

Takk for gode tips.. Skal få sjekka ut det der.. Første pri er å få tak i nye klosser siden de gamle er bortevekk og lufte bremser.. Bremsene fungerer godt, men pedalen synker langt inn og plutselig henger alt seg opp.. Fiksa dette ved å pumpe mere.. Rart.. :lol:

#124314  av Mr2Nyter'n;p

Update.. Fiksa mye rart i dag.. Hengt opp/fiksa eksos, fiksa panseråpner, tetta lekkasjer rundt lister og sist men IKKE minst.. Festa hovedlykt foran.. Festene var ødelagt.. Så.. Festa midlertidig med strips.. Skulle dra til den siste stripsen med tang og hva skjer? Tanga glepper og suser rett inn i radiatoren etterfulgt av en kjølevæskesprut rett i trynet mitt.. Japp.. Ødelagt.. Sweet.. :roll: :lol:

#124323  av ADHD:-)))

Hei! Eg tenkte eg sku GRATULERE dad me de BESTE tyske bil valget!!!
Eg har selv ein AUDI 200 turbo qvatro på tunet (under motorbytte som tar MEGET lang til nå når eg har fått meg ein MR2 MK2!!!:-))
Vel når de jelder ditt problem så erde ein ting eg lurer på er de ein 5E motor i den og vilken års model er de???(grunnet for 5E motorene har hydraulisk bremsekraft hjelp! å ikke vakum bremsekraft hjelp!) som noen skriver så er de ett kjent problem me AUDIers bremser!!!: 1.lekende servopompe som er den som gjir trykk til bremsekraft forsterker! leker den så vil sjekk motor lyset lyse og du får MEGET tong styring og bremse pedal!
2: bremse kaliperene bak GROR fast heile tiden grunnet DÅRLIG tettning runt hånbrekk armen som går inni bremsekaliperen! Eg har selv bytta (2 sett kalipere bak på 2År) bremsekaliper bak på grunn av håndbekks armen sitter fast eller stemplet sitter fast!

Trenger du deler eller hjelp så kan eg hjelpe deg så GÅTT eg kan!!!
Håper du forstår de eg prøvde å skrive/forklare!!?

#124326  av Mr2Nyter'n;p

Oi.. Se her ja.. Audi-mann på ts-ogn forumet også.. Bra :D Hmm.. Hydrauliske bremser ja.. Høres litt spesi ut.. Calipperene bak henger nok litt ja, kan dette fikses ved å smøre opp og sånn? Bilen er en 86/87modell Audi 100 CS. 5E motor vil si 5sylindra? Er isåfall det.. :) Og ja, jeg trenger deler :wink: Verksted skal lodde radiatoren på Tirsdag, håper dette blir bra.. Fiin bil.. Sitti i'n og bare lekt vromvromtuttut i et par timer i dag. :wink:

#124331  av ADHD:-)))

Mr2Nyter'n;p skrev:Oi.. Se her ja.. Audi-mann på ts-ogn forumet også.. Bra :D Hmm.. Hydrauliske bremser ja.. Høres litt spesi ut.. Calipperene bak henger nok litt ja, kan dette fikses ved å smøre opp og sånn? Bilen er en 86/87modell Audi 100 CS. 5E motor vil si 5sylindra? Er isåfall det.. :) Og ja, jeg trenger deler :wink: Verksted skal lodde radiatoren på Tirsdag, håper dette blir bra.. Fiin bil.. Sitti i'n og bare lekt vromvromtuttut i et par timer i dag. :wink:
HE he LOL LOL LOL!!!:-)
Vel eg er nå på nettet så du kan bare spørre omm de sku vere ett eller anna!!!
Ja du kan smørre opp kaliperene viss ikke stemplene sitter HEILT fast!!!
Færste du kan jøre er å smørre opp di glide boltene til bremse kaliperene!!!(gummien er garantert gåen på glide botene)
86/87 mod 5E er jo kult DRIT god påass å kjøre komfort!!!

Min AUDI er en 88 mod me ein 2.3L 20v turbo(1995mod motor)med ein CHIPP som skal ji den motoren Ca 250Hk å 380Nm på 0,8bar trykk!!!:-)

#124345  av Mr2Nyter'n;p

Oida.. Høres ut som en grom Audi du får der ja :D Fin vinterbil da.. 380nm og quattro :shock: :D Hmm.. Håper bremsegreiene ordner seg jaffal.. Ellers er bilen nydelig god, men må si den lekker merkelig mange steder.. Rundt lister og greier.. Menmen..Bra blir det :) Får dessuten god plass i baksetet med setet foran justert for meg og.. Er 2m høy.. Det kaller man rått :D Tror jeg må legge ut et par bilder jeg..

#124348  av Mr2Nyter'n;p

No bilder av grombila :D
Vedlegg
HPIM0485.JPG
HPIM0485.JPG (369.77 kiB) Vist 994 ganger
HPIM0481.JPG
HPIM0481.JPG (242.28 kiB) Vist 989 ganger
HPIM0480.JPG
HPIM0480.JPG (431.84 kiB) Vist 989 ganger
HPIM0477.JPG
HPIM0477.JPG (254.26 kiB) Vist 991 ganger

#124351  av ADHD:-)))

Hei!
ja eg ser du har jort ett STORT varp me å kjøpe den bilen til den prisen du har gjitt fo den!!!:-) En heilt vanvittig god vinter bil!!!
Eg se på bilde att du har hydraulisk bremsekraftforsterker!!!

Så skriv status raport på va du komer frem til da etter du har bytta bremse klosser bak(klosser koster til min Ca 350Kr for 4 ordinale klosser bak hos AUDI forhandler) og etter du har lufta bremsene omm pedalen din blir bra ijenn!!!(husk og sprai inn nor W40 eller noe annen smørre sprai i under belgen til stemplet på bremsekaliperen når du kal skru inn stemlet på kaliperen bak!!! får håpe de stempent sitteralt for fast!!!)

SÃ¥ LYKKE til!!!

#124352  av Mr2Nyter'n;p

Takk for gode råd og greier ihvertfall :D Men.. Kanke vi være Audi-kompiser a? Kjekt å ha noen å snakke med om ting som måtte forekomme :D :wink:

Endelig noen som sa jeg har gjort et godt kjøp.. Takk 8)

#124354  av ADHD:-)))

Mr2Nyter'n;p skrev:Takk for gode råd og greier ihvertfall :D Men.. Kanke vi være Audi-kompiser a? Kjekt å ha noen å snakke med om ting som måtte forekomme :D :wink:

Endelig noen som sa jeg har gjort et godt kjøp.. Takk 8)
Hei!
Klart de!!! eg lever og onder jo for alt med MOTOR
Sesielt AUDI Den eg har nå er nr5 i rekka av din 18bilene eg har hatt å nå nr19 som er min første TOYOTA!!!:-)
Du kan nå meg på dette Tlf.nr90601864 sku de vere noe du sku trenge hjelp til!!! så skal eg prøve og hjelpe deg! Har opp bygd meg endel kunskap å info når de gjeller AUDI!!!:-)
De er jo derfor eg er SÃ… INPONERT for denne klubb sida!!!:-) for her er de ALTI noen som kan hjelpe eller forklare uansett var man tenger hjelp med!!!:-)
De er ikke sån på MANGEN av di AUDI sider eller klubber viss man komer dit og spøre omm help men siden di ikke kenner eller veit vem du er så for du kke noe spesielt med hjelp!!!:-(

Så eg veit vor vanskligt de er å få hjelp uten å betale sjorta av seg!
så eg prøver å hjelpe så mye eg kan!!! Men har for meg STORE problemer å skriveforklare ting!!! men eg kjemper meg ijennom de og håper du/dere forstår va eg skriver!!!

#124357  av Mr2Nyter'n;p

Råttrått :D Da vet jeg hvem jeg skal plage om jeg trenger hjelp noe jeg garantert vil etterhvert :wink: Og jeg har ikkenoe problem med å forstå det du skriver... Synes du klarer deg bra jeg :wink:

Har merka at Audi-folka ikke er altfor hjelpsomme ja.. Altså.. Forum-menneskene.. Men fint at du har handla Toyota og joina det forumet her da :D

#124358  av ADHD:-)))

Hei!
Ja eg søkte på internettet i 3 dager etter info angående MR2en eg sku kjøpe før eg fant denne FANTASTISKE klubb sida vor man finner info til de meste!!! å di super hjelpsåme foka som er har som hjelper deg uansett!!!
De er heilt unik opplevelse for meg! med så store skrive vansker!
Mitt mareritt er jo de å få besje omm att eg skal søke etter de eg lurer på for nor eg kal skrive de eg skal søke etter så skriver jo sevlføgelig ikke or volubulert riktigt til att søke motorene får ferm de eg søker etter!!!
men eg er vant til de men etter 5/10ganger forsøk på å finne de eg er ute etter da BLIR de til eg blir meget frustrert!!!
Men her blir jo de akseptert att en spørrer og graver uten å bli torpedert me meldinger omm att eg/vi MÅ bruke søkemotoren!!!:-)