TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt MR2 mk1 prosjekt... ENDELIG FERDIG!! :D

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #124324  av proson

Da var bilen endelig ferdig etter myr styr, slit, penger og tolmodighet! Står en smørbrødliste nedenfor som jeg skrev i 2005 eller noe sånt over planlagte modifikasjoner. endel ble gjnnomført, enkelte ble ikke gjennomført..

Noen husker kanskje min MR2 som hadde "råttehull" i bakskjermen grunnet rustangrep og dårlig bulkoppretting på toyota. Nå er det en lysere tid i møte for den! :D

Har vært i forsvaret å kjørt :twisted: beltevogn :twisted: det siste året, så prosjektet ble utsatt et år. Nå har endelig fått litt bedre økonomi slik at jeg kan fikse den opp slik jeg vil.

Dette har jeg gjort til nå eller skal gjøre i løpet av en periode;)

Ny innerskjerm på høyre side bak
Ny bakskjerm på høyre side
Ny skjermbue venstre side
2 nye framskjermer
Slipt ned gulvet og litt under bilen hvor det var små bulker
Motoroverhalling skal gjøres snart
Nye frontlykter (dimond cut)
Stylingsett fra styleauto.de (samme sett som scanstyling.dk)
Nye Motegi Racing 16"x7" felger
Nye ventilerte bremseskiver med Axxis bremseklosser
Ny EXEDY clutch
Nytt sportauspuff anlegen fra sportauspuff-direct.de
Ny Frontrute
Elektriske vindushevere
Defa alarm
87+ sideluftinntak
2 stk luftinntak i glassfiber
Midtkonsoll med nytt skinntrekk og ingradert MR2 og mk1 ørnelogo
Blå diodelys i instrumentpanel
Motorlokk som skal modifiseres med MR2 mk2 turbo motorlokk (slaktet prosjekt)
NY lakk, Mørk rød metallic...? Tror jeg? :roll: :?
Støtdempertårn stab stag som jeg lakkerte mørk rød.

Med andre ord, tidkrevende og dyrt prosjekt begynner å ta form :P

Skal prøve å få den helt ferdig i løpet av august/starten av september. :D
Vedlegg
Fortsatt orginal størrelse desverre, men jeg måtte ha nye, og det ser jo MYE bedre ut enn orginale rustne bremseskiver
Fortsatt orginal størrelse desverre, men jeg måtte ha nye, og det ser jo MYE bedre ut enn orginale rustne bremseskiver
Bremseskiver.jpg (25.71 kiB) Vist 3437 ganger
Pusset opp frontfanger og lakkert stab staget
Pusset opp frontfanger og lakkert stab staget
Frontfanger og stab stag.jpg (45.7 kiB) Vist 3440 ganger
Først slipet jeg ned, hadde på Ferabit rustoppløser, 1 strøk sinkgrunning og 2 strøk Arcanol. Skulle kanskje tatt bare arcanol, men gjort er gjort.
Først slipet jeg ned, hadde på Ferabit rustoppløser, 1 strøk sinkgrunning og 2 strøk Arcanol. Skulle kanskje tatt bare arcanol, men gjort er gjort.
Gulv.jpg (44.15 kiB) Vist 3443 ganger
Høyre skjerm.jpg
Høyre skjerm.jpg (28.09 kiB) Vist 3439 ganger
Det ble litt sammenlapping
Det ble litt sammenlapping
Innerskjerm høyre.jpg (35.99 kiB) Vist 3442 ganger
Sist redigert av proson den 25 sep 2008 00:44, redigert 6 ganger totalt.

MR2

#124325  av proson

Flere bilder av stæsj
Vedlegg
1107471819277_Motegi_FF7_Hyperblack_2.jpg
1107471819277_Motegi_FF7_Hyperblack_2.jpg (39.08 kiB) Vist 3427 ganger
MR2 TURBO motorlokk 2.jpg
MR2 TURBO motorlokk 2.jpg (44.6 kiB) Vist 3432 ganger
Clutch.jpg
Clutch.jpg (39.67 kiB) Vist 3432 ganger

#124353  av Kjelliken

:D blir jo ikke feil i det heletatt de felgene på den bilen.. Gleder meg til og se den ferdig.. 8)

#124403  av sindrejl

litt finere de felgene der enn de originale du så på :D
 #124510  av proson

Det er samme felgene som på bildet, bare at eikene er litt mørkere.

"litt" penere enn orginalfelgene ja :D

Startet på Venstre skjerm i dag... Rust er noe dritt!!! :evil:
Fikk tak i bare skjermbuen fra england, hvis jeg skulle kjøpt i norge, måtte jeg kjøpt ny skjerm fra Toyota, og det koster rundt 4-5000.- :shock: Slapp unna med litt over tusenlappen. :)

Hvis noen flere trenger, gå inn på: http://www.eurosport-uk.co.uk/
De har rimelige skjermbuer i stål og glassfiber.
Vedlegg
Slik så høyre side ut før!!! Nå er høyre side helt rustfri! :D
Slik så høyre side ut før!!! Nå er høyre side helt rustfri! :D
Hmmm.jpg (31.04 kiB) Vist 3351 ganger
Venstre side
Venstre side
gammel skjerm.jpg (27.76 kiB) Vist 3354 ganger
Venstre side
Venstre side
Rust.jpg (32.23 kiB) Vist 3353 ganger

#124532  av sindrejl

ekke rottehull det der... er grevlinghøl det der! :shock:
 #124533  av sindrejl

proson skrev:Det er samme felgene som på bildet, bare at eikene er litt mørkere.

"litt" penere enn orginalfelgene ja :D

Startet på Venstre skjerm i dag... Rust er noe dritt!!! :evil:
Fikk tak i bare skjermbuen fra england, hvis jeg skulle kjøpt i norge, måtte jeg kjøpt ny skjerm fra Toyota, og det koster rundt 4-5000.- :shock: Slapp unna med litt over tusenlappen. :)

Hvis noen flere trenger, gå inn på: http://www.eurosport-uk.co.uk/
De har rimelige skjermbuer i stål og glassfiber.
de har kun bak! :( Jeg kunne trengt en venstre skjermbue fremme for å få bilen i god stand.. er en liten bulk der etter revkræsj
 #124543  av proson

Framskjerm får du "billig" ny hos toyota. Tror jeg betalte rundt 1500.- pr stk.- :D

Bytte framskjerm tar ikke lange tiden. Den er festet med skruer som du sikkert vet. Et helvette å finne og få skrudd ut alle kanskje, men går nok bra.

#124582  av andre 1

må være det største rusthullet jeg har sett :shock: blir artig å se hvordan den blir da du er ferdig...

#124631  av Kjelliken

8) så jo rett og slett nydelig ut det der for en som elsker rust altså. Ikke se på meg jeg hater rust hehe :roll:

#136245  av Anders gullstein

Hvordan går det med prosjektet? Noe framgang siden sist eller? Kan bli veldig pen denne må jeg si :)
 #136327  av spkstrp

proson skrev:Framskjerm får du "billig" ny hos toyota. Tror jeg betalte rundt 1500.- pr stk.- :D

Bytte framskjerm tar ikke lange tiden. Den er festet med skruer som du sikkert vet. Et helvette å finne og få skrudd ut alle kanskje, men går nok bra.
Are you shitting me ! ? :shock: hadde jeg vist det tror jeg nok at jeg hadde prøvd å bytte mine gamle stygge :lol: gadd ikke engang sjekke hva det kostet for jeg regna med det hadde vært sikkert 10 ganger mer ellernoe .. :roll:

#140031  av Larsen

er stab stag orginalt på bilen?
 #140077  av skody

[quote="proson"]Startet på Venstre skjerm i dag... Rust er noe dritt!!! :evil:

Bilde
Er det der noe egnet sted å sette fra seg bukken? Jeg ville ikke gjort det selv om kanalen var rustfri.
Ser du på saksejekkene som følger med toyotaer har den et spor som den kanten passer ned i. Nettopp for ikke å bulke den. Sett både jekk og bukk på en rammevange litt innunder bilen. Mye tryggere.
På bildet ditt ville jeg satt bukken på øyet/enden av det staget til bakstillinga. Det tåler en del.

Skal du bruke ytterkanalen er det iallefall på gamle corollaer lett synlige forsterkninger innafor. Der kan du plassere en ev. saksejekk trygt.
Tips: Biltema har en sånn fin "jack pad" til å legge mellom jekk og jekkpunkt :D
Bilde
 #153148  av proson

Larsen skrev:er stab stag orginalt på bilen?
Stab stag er orginalt fra 87 + mk1 tror jeg, men jeg fikk kjøpt mitt fra en fyr i USA via Ebay. ble ca 700.- kr inklusiv frakt! :D

Søk etter MR2 bar, så får du fram endel! :wink: