TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fÃ¥ antenna til Ã¥ gÃ¥ opp??

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #124682  av BrennaRacing

Har byttet ut dobbel din spillern min med en enkel din, å har derfor drevet å klipt å skjøtet alle kabelene...Men hvor skal jeg koble inn antenne ledningen for å få den til å gå opp???

Er litt kjipt å kjøre rundt med P1 :lol:

#124694  av Fantare

Enda kjipere og kjøre rundt uten antenne, ergo ingen radio :cry:

#124710  av lasse

Er vel en ledning det står "antenna" på fra spilleren?
Driver og ordner antenne i bakfangeren min jeg, så sparkler jeg igjen hullet etter antenna istedenfor, er jo så jævelig lang og stygg den antenna...

#124739  av BrennaRacing

Fantare skrev:Enda kjipere og kjøre rundt uten antenne, ergo ingen radio :cry:
Det er sant :D Har vært å kjørt litt i dag...Sittet å hørt på P3, P1 og Kanal 24 :D

lasse skrev:Er vel en ledning det står "antenna" på fra spilleren?
Driver og ordner antenne i bakfangeren min jeg, så sparkler jeg igjen hullet etter antenna istedenfor, er jo så jævelig lang og stygg den antenna...
Men det står ikke noen ting på kabelene, så jeg har ikke peil på hvem jeg skal bruke...Er en Clarion spiller, noen som kan fargekodene til denne??

#124745  av lasse

Tja... Hvis det er som på alle de andre spillerne jeg har vært borti, så skal den være blå tror jeg...

#124748  av BrennaRacing

Blå er remote på denne spillern....Jeg koblet antenna inn på blå i sta, men det funker ikke....Det er et par kabler som han jeg snakket med i en stereobutikk ikke visste hva var til...Kanskje jeg bare skulle prøve en av dem.....

#124754  av lasse

Kan jo eventuelt måle deg fram da, se hvilken det blir spenning på når du skrur på spilleren/radioen

#124756  av BrennaRacing

Det var faktisk ikke et dumt forsalg :D

Da prøver jeg det...

Takk for hjelpen :D

#124761  av lasse

Joa, styggelig hyggelig :D

#124791  av @lpher

Det er to kabler som skal til for å få den originale "radiobil-masta" til å fungere ja :)

#124803  av BrennaRacing

To kabler fra spillern eller fra bilen???

#124808  av ADHD:-)))

Hei!
De eg leste her forije uke da ein annen sporte omm lignende da fikk ahn di forsjellige garge kodene på lednings nettet til bilen å der forst eg att de sku vere 2 ledninger i bilen som må kobles sammen til antene funksjon!!!
Eg husker ikke heilt omm de var til MR2 eller CELICA men eg antar du finner de (dobbel din til ein din tror eg den posten heter)
Ã¥per dette hjelper!!?

#124823  av lasse

Hmmm, kan bare huske at det var en jeg (til hevinga av antenna altså), er jo selfølgelig selve antennekabelen også...

#124826  av ADHD:-)))

Hei!
Eg blanda litt men her er iallefall huske lista til LASSE:
Grønn m/sølvbånd-dimming
Blå m/sølvbånd-høyttaler høyre bak
Rød m/sølvbånd-høyttaler høyre foran
Brun m/sølvbånd-høyttaler venstre bak
Hvit m/sølvbånd-høyttaler venstre foran
gul m/sølvbånd-?
Sort m/sølvbånd-?
Grønn m/sølvbånd-felles - signal til forsterkere
Brun m/sølvbånd-? (tydeligvis to stykker)
Sort/rød m/sølvbånd-antenne
Hvit/grønn m/sølvbånd-?
Rosa-remote til forsterkerene
Grå/rød-tenning (+)
Blå/rød-konstant spenning (+)

HÃ¥per dette hjelpr!!?

#124827  av BrennaRacing

Den posten var det jeg som skrev, så det hjelper ikke no særlig...Jeg veit hvilken ledning som er til antenna fra bilen, men jeg veit ikke hvilken ledning jeg skal koble den inn på fra spillern...

Jeg koblet inn antenne-ledningen (svart og rød) sammen med remote ledningen til spillern, men det funker ikke....