TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bryter til grøftelys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #125200  av grimfer

Min ST 185 hadde ikke grøftelys montert fra fabrikk. Jeg kjøpte noen slike, og fikk skrudd dem på plass. Der var det ferdig lagt opp med ledninger og kontakter, så det var bare å skru fast og klipse på.

På Toyota mente de at jeg kom til å trenge en ny bryter/hendel på venstre side. Den som styrer lysene og greier.

Jeg kjøpte en slik, betalte ca 1100 spenn for den, og skrudde løs ratt og konsoll for å komme til.

Der var det kaos, der! Ikke er jeg mekaniker, og i hvert fall ikke elektriker!

Finnes det noen som har prøvd å montere en slik hendel før, så TA KONTAKT, vær så grisesnill!

#125221  av larsst185

Jeg har montert en sånn ja men ikke på gt4.hva er det du ikke får til?

#125312  av Biggen

Når jeg kjøpte mine ekstralys, så sa Toyota at de ALTID la opp nytt ledningsnett, når de fikk i oppdrag å montere ekstralys. Dette fordi det er vanskelig å oppdrive den riktige oversikten over ledninsnettet til ekstralysa, + at det blir fort dyrere å bruke det gammle.

Det er ikke noe problem å finne den enden som skal inn i ekstralysa, men det er værre å finne enden som skal inn i bryteren.
Toyota snakket om den bryteren på hendelen, men jeg gadd ikke å påkoste dette, da jeg kunne kjøpe et nytt ledningsnett på Biltema e.l
for ca 100 kr. Brukte ca 3-4 timer å motere det nye nette.

Dette er kanskje ikke til hjelp, men dette er hva jeg gjorde.
Si i fra hvordan DU løser dette. Det har alltid plaget meg at jeg ikke fant bryter enden av ledningene!!

#125318  av ScadamiCa

Det er ikke sikkert det går en ledning opp til hendelen, når jeg undersøkte litt så fant jeg ut at koblingene til grøftelysa gikk til ett rele, er ikke sikkert det går noe videre:)

#125330  av Biggen

Det samme fant jeg ut. Alt stoppet etter releet på høyere side.

#125452  av grimfer

larsst185 skrev:Jeg har montert en sånn ja men ikke på gt4.hva er det du ikke får til?
Problemet er nok i samme gate som det vises til med de andre her. Fant ikke tilsvarende ledninger i koblings"boksen" under rattet. Men så må det også sies at jeg ble litt skeptisk da jeg så hvor trangt det var og slikt...

Jeg skal se om jeg får litt hjelp til dette.

Men for ordens skyld: Er det noen som har noen formening om hvor mye det kan koste om jeg får toyota til å ordne det for meg?

#125483  av Biggen

Ikke ta dette for god fisk, men de snakket om et sted mellom 1500-2000 til meg da jeg spurte. (for noen år siden) :shock:
Men det lønner seg å snakke med dem. Og i alle fall få en fast pris!!!
Du kan også tenke på å snakke med et bilelektro verksted. Kanskje de kan gjøre dette biligere?

Men det enkleste er å kjøpe et ferdig ledningsnett med rele, og koble selv.
Det er ikke så koplisert.

#125607  av Remi

Kobla jo opp i en Cs vis æ ikkje huske helt feil trur du skal kunne finne tegninger på hvordan jeg gjore det vis du søker litt på forumet her. :wink:

#125608  av Remi

#125644  av grimfer

Takker, Remi!

Jeg er litt nærmere en løsning nå! :D

#125650  av Remi

ta bare og skriv pm eller add meg på msn vis du lurer på noe :wink:

#125686  av Biggen

grimfer skrev:Takker, Remi!

Jeg er litt nærmere en løsning nå! :D
Jeg ser du bor i Oslo. Hvis du bor i nærheten av Lysaker, så kan du ta en tur innom å sjekke ut min oppkobling hvis du får problemer.

#125694  av GT4 CS

Ellers så får vi ta det sammen med resten av clutch pumpa de, har noe ledig tid i helga før jobb

#125807  av grimfer

Flottings!

Heh. Kongeforum detta her. :D :D :D