TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vann lekk i t-tak

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #124850  av SMT

hei som dere sikker vet er det ganske umulig å unngå å få vannlekaskje på t-taket til mr2 mk2.

når det regner mye kommer det vann inn i cupene gjennom låsene til taket.(styrepinnene) på begge sider,men verst på høyre side.

jeg lurer på om det er noen som har funne en løsning på dette problemet?
da det er ganskje iriterende å kjøre i regnvær og bli våt.

#124857  av mr_2

Fikk et tips om å smøre pakningene med silikonstift.
Funka bra det 8)

#124864  av ADHD:-)))

Hei!
Eg tenkte eg sku ji ett tips angående åha silikon på pakkninger!!!
De lelere i militere oppe i nor av transport sjefenminå de va når en hadde lekasjer og de var luftstøy eller de kom inn van så de han forklarte å som eg selhar erfart de er nor folk skal hapåsilikon så åpner di bil dør panerelle bagasjerom luka for å smørre pakningene!!! så nor di er ferdig så lukker di ijenn dører eller andretilng di har smort med silikon!!! Men her kommer de som virklig kan fikse pakninger for somm alle vei så ser jo pakningene flate up nor en smørrer di så viss en lukker ijenn derer eller bagasjerom luka eller panser så vill jo pakningene fremdeles vere flate MEN vis du/dere lar dørene vere åpne vertfal en 30min etter du sist hadde silikon på så skal dere se ett mirakel å de er att pakningen ESER/VOKSERUT Smørr på fere ganger (JA EG VET DE TAR LITT TID MEN SÅ ER DE JORT SJKKELIG) å i 95% av tilfellene så blir de pakkningene TETTE med denne metoden!!! (Du/dere ser når pakningen er metta for silikonen forfvinner/trekker inni gummien å husk å prøv å få silikon på hele paknings overflaten de en kommer til uten å ta den av!!!:-)

Håper du/dere forstår mi forklaring
HÃ¥per dette er til hjelp!!?

#124874  av toyota_mr2

det er noen drenerings hull som skal ver til de

#124891  av Ace

mente jeg hadde pastet denne tidligere en gang men kan like gjerne gjøre det igjen..

Mulig det ikke funker , mulig det gjør

http://mr2.noegruts.com/ttops/ttops.htm

#125074  av hmsilset

Jeg bytta bil jeg.Er litt lat :P

#125302  av jumbo

Lekkasjen har nok lite med selve låsepinnene å gjøre, men er naturlig at det er i 3-veis skøten mellom sideruta, t-taket og chassiet det lettest blir lekkasje. Silikon funker jo greit nok det, hvertfall på kort sikt, men har også sidevirkningen at det tørker ut pakningene over tid

edit: btw ADHD, må innrømme jeg trekker skikkelig på smilebåndet over rettskrivningen din noen ganger. Ikke noe vondt ment, synes det er skikkelig bra at du står på til tross for slike vansker, er bare så humoristisk noen ganger :mrgreen: