TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bobler i lakken pÃ¥ spoiler!!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #125383  av stÃ¥le

JEG HAR KJØPT MEG EN MR2 1991 MOD....DET HAR DUKKET OPP MASSE BOBLER I LAKKEN PÅ SPOILEREN......MEN JEG HAR OGSÅ SETT ANDRE MR2 SOM HAR SAMME PROBLEMET, LURTE PÅ OM NOEN HAR ET SVAR PÅ HVORDAN JEG KUNNE FIKSE DETTE..... :?

TAKK FOR SVAR!!!!!
Vedlegg
Bilde(42).jpg
Bilde(42).jpg (72.63 kiB) Vist 1255 ganger

#125387  av cameleon

Slipe ned å lakke om igjen er det eneste som funker.

#125389  av Ivar

Spoileren og spoilervingene er for øvrig i plast. Det er, som du sier, en vanlig feil at det dukker opp bobler i lakken.

#125464  av lasse

Har masse bobler jeg også, lurer på om kanskje spoileren er laget i en spesiell type plast som reagerer med visse lakktyper...

#125669  av Anders gullstein

Hadde det på min jeg også, sett flere toyota modeller som har det samme problemet på hekkspoileren. Er nok alderen som gjør at det slepper til slutt. Enkel prosess, ta av og send inn til lakkering

#125704  av lasserj

det med bobler er et typisk problem, feks på 300xz skjer det samme, det er fuktighet i plasten. om man lakker på nytt vill det skje igjenn..

#125705  av Anders gullstein

Jepp, men blir noen år til neste gang da. Har vært fin hekkspoiler'n min nå siden 2002.

#125706  av lasserj

ja sant nokk, men vist du greier og holde bilen unna vann vil det aldri skje :wink:

#125711  av Anders gullstein

Ja, er en del kondens som legger seg inni hekkspoiler'n med tia. Lønner seg å ta den av innimellom og tømme den for vann.

#139308  av BT-GTI

min småbobler på vingen og på siden av bilen der vinge festet er. funker nok bare å slipe å lakke, plasten holder foresten dritt dårlig på mr2ene

#139418  av lasse

Funnet ut det at det ikke er plast, er glassfiber, hele spoileren, sidestykkene, luftinntakene på siden og den kanten som er på enden av taket bakover er i glassfiber....

#139566  av Johnny_Bravo

lasse skrev:Funnet ut det at det ikke er plast, er glassfiber, hele spoileren, sidestykkene, luftinntakene på siden og den kanten som er på enden av taket bakover er i glassfiber....

Sikker på at det er det på alle modellene?

Jeg pratet med en lakkerer for å spørre om det var noe de kunne gjøre for at det ikke skulle komme tilbake, jeg fikk da beskjed om at det var ikke stort å gjøre siden spoileren var lakkert rundt hele fikk ikke polasten "puste" og det ville bli bobler igjen. men dette gjelder kansje glassfiber også?

#139568  av chris

Jeg har også trodd at vingen er i glassfiber. Luftinntakene er i hvert fall det :)

#139582  av Larsen

glassfiber er jo plast da...

#139584  av hovik

Hvis den er av glassfiber høres det nesten ut som plastpest. Her er litt info om det : http://www.baat.aller.no/baatweb/bm.nsf ... enDocument