TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt 90' MR2 Gti - (Oppdatert med nye bilder)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #125690  av cameleon

Da har omsider jeg startet med bilen min jeg også. Fikk i dag tidlig en pakke på døra som inneholdt Apex'i Bomber II Muffler, og Apex'i Power Intake. Dro deretter rett på verkstedet og skulle begynne å montere. Ble litt problemer underveis i og med at ekososen og katta var mer eller mindre sveisa sammen. Det samme med skruene. Så vi fant nye skruer og henta vinkelsliper og skar i vei. Etter vi hadde fått løsnet opplegget så gikk det som smurt, og eksosen ble enkelt montert. :)

Luftfiltret var en grei jobb. Fjernet det gamle og satt inn det nye. Enkelt og greit. Hadde litt problemer med stagene til filtret, så vi måtte bøye litt på de. Etter det var gjort så var det montert. :wink:

Lyden er noe helt annet. På tomgang er det en lett og hissig brumming, men når du nermer deg 4000rpm+ så bråker det en god del. på 5000rpm, så kommer det en liten plystre lyd, og på 6000rpm så plystrer det temmelig godt inne i kupéen. :twisted:

Anbefaler dette på det sterkeste.

Betalte totalt litt over 6000kr rett hjem på døra, og bestillte alt dette fra http://www.takakaira.com :wink:

Her er noen bilder av eksosen.
Vedlegg
DSCN0056.JPG
DSCN0056.JPG (107.6 kiB) Vist 1655 ganger
DSCN0052.JPG
DSCN0052.JPG (57.38 kiB) Vist 1640 ganger
DSCN0051.JPG
DSCN0051.JPG (36.82 kiB) Vist 1649 ganger
DSCN0057.JPG
DSCN0057.JPG (125 kiB) Vist 1626 ganger
Sist redigert av cameleon den 12 okt 2005 23:57, redigert 2 ganger totalt.

#125693  av cameleon

Her er noen bilder av luftfilteret :wink:
Vedlegg
DSCN0060.JPG
DSCN0060.JPG (64.08 kiB) Vist 1639 ganger
DSCN0059.JPG
DSCN0059.JPG (86.28 kiB) Vist 1634 ganger
DSCN0055.JPG
DSCN0055.JPG (73.56 kiB) Vist 1646 ganger

#125713  av erling

Ser man det ja. Fikk du lakka rørene, eller ble de levert slik? :)

#125718  av mr.two

Er bare én tut jo ! lol...Veldig bra :D

#125746  av Morten

Gratla, ser bra ut! (hermekråke :mrgreen:)

#125747  av Dalan

Ka gjør vel det, når han e' på feil sia? :mrgreen:
Ser bra ut dette da, digg med litt mer brumming enn de originale sugerøra :D

#125785  av cameleon

Nei satan. Er det her alle med en tut samler seg inne eller? hehe. Ender opp at dette blir en sånn tråd for oss outsidere det her hehe...

Erling: De røra kom sånn. Dette er ikke apexi N1. fikk beskjed om at den ble tatt ut av sortimentet, og at dette var den som har tatt over for N1. Bomber II.

Takker til dere andre også hehe. Trodde aldri jeg skulle si dette, men trives langt bedre med ett høl enn to :lol:

#125805  av bullit

Lite kanin spm: Ser at du har et deksel over luftfilteret og det er vel der for å forhindre vann ned på filteret. Sånn har ikke jeg på mitt green filter... men er det noe jeg burde fikse på min og? For det renner jo endel vann ned på det.
Kan man eventuelt få kjøpt ett sånt deksel, sånn at det ser greit ut eller må man begynne med litt busemekk. sånn at det ikke ser så bra ut.
Fet bil du har forresten :D

#125812  av cameleon

bullit skrev:Lite kanin spm: Ser at du har et deksel over luftfilteret og det er vel der for å forhindre vann ned på filteret. Sånn har ikke jeg på mitt green filter... men er det noe jeg burde fikse på min og? For det renner jo endel vann ned på det.
Kan man eventuelt få kjøpt ett sånt deksel, sånn at det ser greit ut eller må man begynne med litt busemekk. sånn at det ikke ser så bra ut.
Fet bil du har forresten :D
Takk takk :D

På akkurat det området der er jeg relativt blank selv, Men vet at om man f.eks tar motorvask, så bør man ikke få vann i filteret. Dekke det da til. Vil tro at det er en fordel slik at det ikke kommer vann inn i selve systemet. Å lage et slikt deksel burde vel heller ikke være all verdens problem. Ser veldig simpelt ut i alle fall. :)

#125862  av Mr2PIA

fatter det ikkje alle med en tut på bilane sine drømmer om å ha en på kvar side og dere har en bil der det er orginalt, ser bra it og passer...

men neida... dere skal jo selfølgelig gå feil vei.... fra to til 1..........
sjønner det ikkje----- :roll: :shock: :x :roll: :wink:

sw20 som skriver dette gidder ikkje å logge om...

#125889  av FireFox

Kult, ser bra ut dette :D kansje jeg skal sjekke litt på den sia jeg oxo :)

#126180  av cameleon

Mr2PIA skrev:fatter det ikkje alle med en tut på bilane sine drømmer om å ha en på kvar side og dere har en bil der det er orginalt, ser bra it og passer...

men neida... dere skal jo selfølgelig gå feil vei.... fra to til 1..........
sjønner det ikkje----- :roll: :shock: :x :roll: :wink:

sw20 som skriver dette gidder ikkje å logge om...
Hehe. MÃ¥ til med litt forandring vettu :wink:

#126337  av Gossi

Godt å se at babyen min forsatt har det bra... :-) Håper det forsatt står like bra til med deg Kim.

Edit: Med babyen min mener jeg Mr2`en til Kim. Ikke Kim. 8)

#126867  av cameleon

Gossi skrev:Godt å se at babyen min forsatt har det bra... :-) Håper det forsatt står like bra til med deg Kim.

Edit: Med babyen min mener jeg Mr2`en til Kim. Ikke Kim. 8)
Heisann du :D
Ja bilen har det kjempefint den :wink: Blitt noen få oppgraderinger siden den forlot skien. CD spilleren tok kvelden forleden, og jeg skal kjøpe ny spiller og nytt frontsett innen noen få dager nå. Samt at det blir fjerning av catalystator som vil bli erstattet med strakt rør.

Håper du også har det kjempefint Gossi! :)

#129844  av Gossi

Fjernet du Alpine spilleren? Verste jeg har hørt... :D