TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stramming av lager i bakdiff

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #126162  av TheStig

Noen som kan forklare meg punkt 9 her ? Skal stramme 13 og 13 nm til det blir bra, men skjønner ikke hva de mener med å måle de der 0.5-0.8 nm .....
Vedlegg
toyota.JPG
toyota.JPG (150.03 kiB) Vist 143 ganger

#126171  av ADHD:-)))

Hei viss eg forstår att de er ein bakakslin de er snakk om ? viss de er de så er de vel de du skal sjekke omm att de er riktig moment (treghet) på lageret du har teita opp men den målingen skal jo sjekkes mens du teiter litt å så kontrolere å så litt nitil du har riktigt press på (som vises på punkt 9.) lagret da vil du ha di verdiene på moment nøkkelen med den riktige forlengeren på ( dette er til tid krevende men nødvendig for de er MEGET viktigt att de lageret blir teita til riktigt motstand.forlite blir de FORFERDELIGE LYDE (ULE lyder) forstramt ødeleger du lageret!

Eg håper dette er til hjelp (Eg har bare sett dette blit jort engang vor ein COSSVORT bakaksling blei overhalt!!!) å du forstår va eg meiner!!?
Viss eg har forklart feil så vendligst rett meg!!!

#126172  av TheStig

ja jeg skjønte det som at når man strammer 13 og 13 nm så er det for at drevene og lageret skal bli i nok spenn/kontakt

Men det jeg lurer på er akkurat hvordan man vet at det er nok. Skal man vri med lillemomentnøkkelen til at akslingene beveger seg? Er det slikt man merker om det slakket er fjernet nok?