TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Street Legal EikÃ¥s i dag 20. aug. Jeg vant :)

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #126242  av kennethx

Stillte opp på street legal i dag som i vår. Litt vage forventninger, for bilen lader bare 0.7 bar nå av en eller annen grunn (håper på ødelagt boost kontroller)

Anyway, turning av tenning og bensin maps så ut til å ha veiet opp for manglende trykk og jeg satte beste kvalik tid på 8,73 to ganger.

Vant kvart, semi og finale.

Størst motstand fikk jeg i kvarten av en jente i en audi med mye pulver i og quattro.

Finalen gikk mot en cossie, som desverre rødlyktet, men jeg bremset meg i inn til 8,79 før ham mål, selv om han fjustartet :roll:

Bilde av timeslippen fra finale heatet: (sjekk min reaksjonstid) :D
Vedlegg
IMG_2390.JPG
IMG_2390.JPG (146.27 kiB) Vist 833 ganger

#126245  av Fredrik

Gratulerer!
Ikke lange reaksjons-tia, nei.. 8) Flaks eller trening? :P

#126246  av GT_rider

Gratulerer :D
Ja du beklagde deg litt ang trykket da jeg prata med deg på eikås, men det såg ikke ut som det hemmet deg noe nevneverdig :wink:
Startene har du taket på gitt 8)
Venta på at du kopierte donutsen til den m3 en som vant klassen før deg :P noe ala den du viste meg på mobilen :lol:
Badboy neste gang??

#126259  av kennethx

Fredrik skrev:Gratulerer!
Ikke lange reaksjons-tia, nei.. 8) Flaks eller trening? :P
Skal vi si en kombinasjon. Fikk de ned i løpet av dagen, men så nærmt er så klart litt flaks, hehe
GT_rider skrev:Gratulerer :D
Ja du beklagde deg litt ang trykket da jeg prata med deg på eikås, men det såg ikke ut som det hemmet deg noe nevneverdig :wink:
Startene har du taket på gitt 8)
Venta på at du kopierte donutsen til den m3 en som vant klassen før deg :P noe ala den du viste meg på mobilen :lol:
Badboy neste gang??
Det var deg ja, hehe. Jeg må tenke litt på dekkforbruket også da :lol: Og badboys har jeg litt for lite trøkk under panseret til å kunne gjøre det bra i hehe.
 #126265  av kennethx

CelicaGT skrev:
kennethx skrev: Størst motstand fikk jeg i kvarten av en jente i en audi med mye pulver i og quattro.
Ka slags audi var dette? S2 med stor vinge?????
Det var en av de to blå. hehe. Brunette som kjørte den, snakket litt med eierene (damen+typen) og mener de sa 450hk, med andre ord, litt mer en meg :D Hun fikk til en skikkelig bra start når hun kjørte mot meg, og satte sin dags beste tid, men jeg bremset i mål rett før henne, det var close (jeg var meget redd for å breake ut) Tiden min ble 8.788, hennes 8,750, raskere altså, men hun var sist i mål pga en lavere reaksjonstid på 0.397, mens jeg hadde (ikke så mye å skyte av den heller) 0,290.

Men steike jeg følte hun pustet meg i nakken når hun satt av gårde, jeg gjorde dagens dårligste start (rata-ta-ta-ta-ta hoppe på 4 hjul) og eneste heatet der jeg var over 2sek på 60 footen, mens hun hadde sin dags beste knall start med 1,861.

Av en eller annen grunn var det noe som stakk celicaen min når girskiftet til 2. gir smallt på plass, for da tok jeg 2 billengder så det ut som (Kan det være CS IC og keramisk turbo, null turbo lag, instant spool up? Kanskje jeg giret fortere?). Det var i allefall dagens mest spennende 8,7s :D

#126281  av morfj

Gratulerer!

Hvordan har girkassen det i dag da? :P

#126303  av kennethx

morfj skrev:Gratulerer!

Hvordan har girkassen det i dag da? :P
Takk, den ser ikke ut til å ha det noe verre en før street legal.

Lurer på om jeg har kjørt med for MYE olje på den, for når vi skulle sjekke nivået før dagali treffet, så bare rant det ut av nivå sjekke hullet, hmm.

Cossien jeg kjørte mot i finalen løste trolig med mer turtall en clutchen hans kunne makte, det luktet svidd clutch lang vei når han kom tilbake til startområdet etter heatet.

#126321  av GT4 CS

Er jo ikke noen uting om det renner ut litt olje, det er jo et godt tegn på at du har nokk, men det kommer jo selvfølgelig ann på hvor mye som renner ut da ;)