TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ja, det gÃ¥r med 6.5" i dørene pÃ¥ mr2

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #126151  av chris

For de av dere som måtte være i tvil.. det går med 6.5" i dørene på mr2, selv om det ikke ser sånn ut. Litt modifiseringer må til.. som å skjære bort litt plast på innsiden av dørtrekket, lage treringer (spacere) og utvide hullet i døra aldri så lite, men det går! Spacerne er viktig, for 6.5" er umulig å få inn uten pga stag til vinduet etc..

Skal se om jeg får fiksa noen bilder senere :)

#126190  av mralp

jepp, 6,5 går, @lfer solgte jo det til meg, var mass å få på plass men låt ok :)

#126193  av CelicaTurbo

hadde også 6.5 i min tidligere MR2 og hadde aldri problemer med å montere det, var en høytalerkasse i døren som passet ganske fint og jeg trengte ikke å modifisere noe spesiellt heller. Var en revisjon 2 uten orginal forsterker.

#126444  av chris

CelicaTurbo skrev:hadde også 6.5 i min tidligere MR2 og hadde aldri problemer med å montere det, var en høytalerkasse i døren som passet ganske fint og jeg trengte ikke å modifisere noe spesiellt heller. Var en revisjon 2 uten orginal forsterker.
Det er nok en forskjell på mr2'ene der ja.. Noen har plass til 6.5 og andre ikke. Er litt merkelig det der. Jeg har den som egentlig ikke har plass, men det ble plass likevel :D

#126473  av lasse

Jeg hadde ingen problemer med å få plass til 6,5" i min ihvertfall, kunne nok ha klippet litt i døra for å få de helt inn, men jeg stramma bare skruene sånn passe, sitter bra, spiller bra, og er ikke borti dørtrekket...

#142227  av Fantare

Pictures :roll:

#142246  av hovik

Ikke alle 6.5" som går i dørene. Prøvde med noen Apline
( spr-176 og spr-136 ), men magneten var for stor, selv om jeg bygde ut festet med 3+cm, og kutting på innsiden av dørdeksel. Problemet var stag inni døra til å støtte vinduet, som magneten ikke gikk forbi.

Selv med 5-1/4" måtte jeg bygge ut ca 2.5 cm for å få plass.

#142801  av chris

hovik skrev:Ikke alle 6.5" som går i dørene. Prøvde med noen Apline
( spr-176 og spr-136 ), men magneten var for stor, selv om jeg bygde ut festet med 3+cm, og kutting på innsiden av dørdeksel. Problemet var stag inni døra til å støtte vinduet, som magneten ikke gikk forbi.

Selv med 5-1/4" måtte jeg bygge ut ca 2.5 cm for å få plass.
Da får du kjøpe noen høyttalere med litt nyere magnetteknologi ;)

#145681  av Master

Hvilke vil dere anbefale? Jeg vil ha i prisplassen 2-3 tusen. 6.5" helst :)

#145689  av Kristian

Focal 165v2 er helt klart et veldig bra alternativ til høytalere i mk2 , har det selv å er MEGET FORNØYD:)

#145796  av chris

Master skrev:Hvilke vil dere anbefale? Jeg vil ha i prisplassen 2-3 tusen. 6.5" helst :)
Polk DB serien.. no doubt!

#145916  av Master

Oi.. de der så MEGET lovende ut :) spesielt de til 3100 kr eller noe.. tror det må bli noe sånt over jul. Hvilken forsterker i 3-4 tusen kr klassen blir å gå fint med de der, og samtidig klarer å drive EN 10" sub i tillegg. må vel bli en 2/3/4 kanaler? :P

#146066  av chris

Master skrev:Oi.. de der så MEGET lovende ut :) spesielt de til 3100 kr eller noe.. tror det må bli noe sånt over jul. Hvilken forsterker i 3-4 tusen kr klassen blir å gå fint med de der, og samtidig klarer å drive EN 10" sub i tillegg. må vel bli en 2/3/4 kanaler? :P
Yepp, disse http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1494 er rå! Kunder ringer faktisk (både når det gjelder DB serien og Momo serien) at de har aldri noensinne hørt høyttalere som låter så bra som disse.

Trenger ikke noen kraftig forsterker for å drive de, men greit å kjøpe en med skikkelig lyd i.. en RF forsterker burde gjøre susen.. enten en 4 kanals og brokoble to av de til bassen.. eller en liten 2 kanaler og en monoblokk. første alternativet er nok det billigste :)