TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aks tider....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#126449  av ST205RR

Alec skrev:Ja, på vinterstid vil jo dere med gt4 ha en stooor fordel! Mener bare at bilene deres er forholdsvis tunge og trege iforhold til antall hk. Mange her snakker om 0-100 på under 6 sek med gt4!!! Da skal du den trimme den meget godt, og det er det sikkert en del som har gjort og. Sirkelen er hard...
Mener EGENTLIG bare at bilene deres er mye mer beregnet på vinterveier og sånn type morro, enn fortest 0-100...
S13 vs gt4 st185 går vel akkurat likt originalt selv (7.4sek)om Nissanen mangler 35 hk....
Ps: dere sier at man ikke kan sammenligne med S14... why not???
-Igjen, mener ikke å lage bråk, bare sjekke ut responsen her!!!
Hva mener dere???

er det ST185 eller ST205 du sammenligner mot nissan her ?
ST185 er nok litt overvektig men mye av det er pga 4wd i motsetning til S13 med bare rwd
er vel ikke så veldig mange her som sier di kjører 0-100 på under 6 sek ??

ST205 er forøvrig oppgitt til 6.1 sek orginalt

#126460  av Alec

Mange bra svar her!! Liker diskusjoner!
er det ST185 eller ST205 du sammenligner mot nissan her ?
=mente st185... :wink:

CelicaTurbo:Gjennomført innlegg, og ja, mr2 turbo er vel kanskje en sterkere motstander til S14...(uten at det egentlig betyr noe :wink: )
Grunnen til at jeg sammenlignet S13 med st185 er fordi DERE begynte med det først... :wink:
Et kappløp mot en elise med 192 hk kunne blitt en negativ overraskelse ja :shock:
Ps: skulle egentlig ingensteder med diskusjonen, bare sa min mening :)
*puss*

Larsst185: what???
pappan min er sterkere en din....
-hehe, bra sagt, om det enn ikke hadde så mye poeng...

#126462  av TheStig

Alec skrev:Ja, på vinterstid vil jo dere med gt4 ha en stooor fordel! Mener bare at bilene deres er forholdsvis tunge og trege iforhold til antall hk. Mange her snakker om 0-100 på under 6 sek med gt4!!! Da skal du den trimme den meget godt, og det er det sikkert en del som har gjort og. Sirkelen er hard...
Mener EGENTLIG bare at bilene deres er mye mer beregnet på vinterveier og sånn type morro, enn fortest 0-100...
S13 vs gt4 st185 går vel akkurat likt originalt selv (7.4sek)om Nissanen mangler 35 hk....
Ps: dere sier at man ikke kan sammenligne med S14... why not???
-Igjen, mener ikke å lage bråk, bare sjekke ut responsen her!!!
Hva mener dere???
Jepp, turbo og endel annet trim :)

Her hvor jeg bor er det 6-7 mnd med piggdekk så da er rally kjøring med 4x4 endel mer morro :) .. Og ikke minst, slipper jo å bli stående fast hele tiden når snøen rammler ned

#126463  av kennethx

ST185 CS, og jeg bremset i mål....den er jo ikke SÅ langt fra original heller, kjørte bare 0.7 bar i ladetrykk på det draget også...

kjørte 8.73 ett par ganger den dagen også, bremset i mål en av gangene.

Hadde nesten 128 i mål på det ene 8.73 draget mitt, så hva blir det 0-100 om du trekker fra ett girskifte og 28km/t? :D
Vedlegg
IMG_2390.JPG
IMG_2390.JPG (146.27 kiB) Vist 207 ganger

#126465  av Alec

Kennethx: Vel, nesten original er vel bilen din ikke, leste noe turbooppgradering, eksos, osv osv... men BRA tall det der!!! Ikke at jeg er noe mattegeni, men tipper bilen din flytter seg ganske radig ja!

theStig: Kult med turbokonvertert primera da, men har full forståelse for at gt4 er MYE mer morro, spesielt vinterstid med glatte veier og "solberg"-tanker i hjernen.... Her jeg bor så salter de veiene eller måker såpass bra at det er kanskje snakk om en 2-3 uker tilsammen hvor det faktisk ligger snø/is på veiene....

#126476  av kennethx

Alec skrev:Kennethx: Vel, nesten original er vel bilen din ikke, leste noe turbooppgradering, eksos, osv osv... men BRA tall det der!!! Ikke at jeg er noe mattegeni, men tipper bilen din flytter seg ganske radig ja!

theStig: Kult med turbokonvertert primera da, men har full forståelse for at gt4 er MYE mer morro, spesielt vinterstid med glatte veier og "solberg"-tanker i hjernen.... Her jeg bor så salter de veiene eller måker såpass bra at det er kanskje snakk om en 2-3 uker tilsammen hvor det faktisk ligger snø/is på veiene....
oppgradering og oppgradering, har 3.gen turbo i stedet for 2.gen som originalt. Er jo ikke en kjempe forskjell akkurat. min bil orginalt 208hk, 3.gen (da med flere forbedringer enn bare turboen) 245hk.

Og så kjørte jeg bare 0.7bar på det draget pga problemer med Boostcontroller, mot 1.2 som er "max". :)

Den har nå flyttet seg bra nok til å vinne street klassen på street legal 2 ganger på rad nå. Artig :)

#126479  av Alec

Jøss! 2 ganger på rad, det står det stil over! Men må jo nesten spørre hva konkurransen har vært????
:)

#126491  av Christian

CelicaTurbo skrev:Nå, om du derimot skal sammenligne mot noen Toyota så får du sammenligne mot MR2 Turbo, som har omtrent samme effekt og vektklasse, og er rwd.. da skal du se at S14 får litt større problemer med å hevde seg og "konkuransen" er mer rettferdig ;)

Rettferdig og rettferdig, det var ikke få s13 og 14 jeg passerte på japsetreffet 8) i tillegg til en sølvfarget impreza, en sølv skyline og 2 mx5 (Litt småskryting, men tråden la opp til det :P )

#126507  av kennethx

Christian skrev:
CelicaTurbo skrev:Nå, om du derimot skal sammenligne mot noen Toyota så får du sammenligne mot MR2 Turbo, som har omtrent samme effekt og vektklasse, og er rwd.. da skal du se at S14 får litt større problemer med å hevde seg og "konkuransen" er mer rettferdig ;)

Rettferdig og rettferdig, det var ikke få s13 og 14 jeg passerte på japsetreffet 8) i tillegg til en sølvfarget impreza, en sølv skyline og 2 mx5 (Litt småskryting, men tråden la opp til det :P )
We like it :D

#126527  av sleeper

hvis du skal samenligne nissan mot toyota så ville jeg mene at det blir mer riktig og samenligne ca samme årstall på bilene!

altså:
s13 mot st185
s14 mot st205
da trur jeg ikke det er store forskjellen på de!

#126536  av Alec

hehe, nå er det liksom blitt Nissan vs Toyota...?!
Å holde en ekstra finger på Nissan er vel som å banne i kirka på dette forumet. :lol:
Så får heller rette aggresjonen mot nazistål og amcars....???!!!!
Japanese 4 ever... :twisted:

Ps, sang dere MÃ… ha: big in japan med alphaville (got to love it)

#126542  av ST205RR

Alec skrev:hehe, nå er det liksom blitt Nissan vs Toyota...?!

neida :twisted: http://robert.935motorsports.com/media/ ... rst205.wmv

Så får heller rette aggresjonen mot nazistål og amcars....???!!!!

jepp

Japanese 4 ever... :twisted:

jepp

#126561  av CelicaTurbo

sunn diskusjon det her da, men det høres nå egentlig ut som vi alle er enige gitt :D

#126566  av Alec

seff er vi enige!!! Ps, likte diskusjonen jeg da :wink:
Likte st205 reklamen forresten, utenom felgene på den, uffameg...
Får finne noe S14 filmer jeg kan slå tilbake litt med vøtt :lol:
*love fra meg*
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13