TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mk3, mÃ¥ skifte motor igjen?(oppdatert,sitter pÃ¥ verkstedet)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #123341  av a_fly_guy

OPPDATERT:
Etter å ha vært på Toyota Sarpsborg, så ble jeg overført til Toyota Halden, fordi Toyota Halden hadde skiftet motoren TO ganger før, ikke en som jeg trodde...og jeg fikk en der time først i dag.
Nå sitter jeg på venterommet og skriver dette......og lurer fælt på hva restultatet blir...

Resultatet ble at jeg må skifte motor igjen...for tredje gang!!
De visste ikke helt hva feilen skyldes....men jeg sa at jeg kan jo ikke skifte motor hvert år!!

Jeg skal levere bilen 5 sep, og det tar to dager...jeg får ihvertfall leiebil selv om jeg ikke har krav på det:)

Men så fikk jeg en tanke...siden jeg nå skal skifte motor og det går på garantien, hva om jeg kan sette inn en 2zz-motor istedet og betale mellomlegget selv? Kunne det gått?

Jeg skal ringe Toyota Norge å spørre....

----------------------------------------
Jeg har en 2002 mod, kjøpte den for ett år siden. Den har gått 54000km.

Det har blitt skifta blokka etter 15000km da at den skjærte seg pga problemene med pre-kat. Men jeg har en mistanke om at de ikke skifta pre-kattene.

Fordi nå har oljebruket øket ganske kraftig, og det er ulyder i motoren over 3000 rpm, akkurat som det er småstein inni der:(

Jeg skal til Toyota Sarpsborg til mandag, og de skal se litt på det.
Men kan jeg kreve at de skifter pre-kattene også? Ellers så vil vel problemet komme igjen, og da har jo 5-års garantien gått ut?

Og vil dette evt. ta lang tid, og har jeg krav på leiebil?

Er mulig det finnes svar på dette hvis jeg søker i forumet her, men jeg har desverre ikke mulighet til å søke da jeg bruker mobilen til å skrive dette innlegget..

Takk for evt. svar, og en god helg til alle sammen her inne!

Mvh.
Lars Kristiansen
Sarpsborg
Sist redigert av a_fly_guy den 22 aug 2005 16:30, redigert 3 ganger totalt.

#123343  av Master

hva er pre-kat?

#123344  av a_fly_guy

Master skrev:hva er pre-kat?
Godt spm, jeg vet bare at dårlige precat´er er årsaken til problemer med motorhavari på fler mk3...

Min mekaniske kunnskap er veldig liten...

#123347  av ADHD:-)))

Hei!
Vis eg ikke tar heilt FEIL så er pre-kat som nanet taler!!! eg meinner å ha lest att den pre-katen ligger i grenrøret(eksosmanifoyl) rett etter vor den er skrudd fast i motoren(viss eg har rett så er den pre-kater i den bokson/pongen under de varme sjoldet man ser nor man opner panseret) håper dere forstår va eg meiner prøver og skrive forklare???
HÃ¥per dette hjelper deg/dere!!?
Viss eg har forklart feil så vendligst rett meg!!!

#123589  av smegol

Toyota har opphøyd garantien fra 3 til 5 år, men ikke på mr2 kunn på yaris og avensis. Så hvis du er heldig med første gang reg så kan du få det på garantien.

Men trur det der er litt ymse, for jeg hadde min på service får ikke lenge sia. Og da måtte jeg bytte bremse skiver forran i nærmeste fremtid pga rust.
Med litt til og fra det med garantien om det var 3 eller 5 år så kunne de dekke delene men ikke jobben.

Min er første gangs reg i oktober 2000, så da er den innafor 5 år men vet ikke om det hadde noe å si, siden det egentlig kun gjalt for yaris og avansis.

#123591  av kaimagne

smegol skrev:Toyota har opphøyd garantien fra 3 til 5 år, men ikke på mr2 kunn på yaris og avensis. Så hvis du er heldig med første gang reg så kan du få det på garantien.

Men trur det der er litt ymse, for jeg hadde min på service får ikke lenge sia. Og da måtte jeg bytte bremse skiver forran i nærmeste fremtid pga rust.
Med litt til og fra det med garantien om det var 3 eller 5 år så kunne de dekke delene men ikke jobben.

Min er første gangs reg i oktober 2000, så da er den innafor 5 år men vet ikke om det hadde noe å si, siden det egentlig kun gjalt for yaris og avansis.
Det med 5-års teknisk garanti gjelder også for Celica, jeg skal bytte bremseskiver bak på min MK7, fordi de var rustne. Koster meg ingenting. :)

#126495  av kaimagne

Hvordan går det med løsningen på å sette inn t-sport-motor og betale mellomlegget? Ville de gjøre det? Kan anbefale den motoren på det varmeste... ;)

#126497  av a_fly_guy

kaimagne skrev:Hvordan går det med løsningen på å sette inn t-sport-motor og betale mellomlegget? Ville de gjøre det? Kan anbefale den motoren på det varmeste... ;)
hehe..jeg vet ikke, jeg skrev inlegget mens jeg satt i venterommet på toyota på en bærbar mac, så jeg har ikke fått ringt toyota enda...
skal gjøre det i morgen..
Noen som har en anelse hva prisforskjellen kan være?
og om bremser osv. må oppgraderes?