TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• motortrøbbel me 88 4a-ge motor..noen tips??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #126392  av gti power

motor starter vess jeg gir strøm fra anne bil selv om at batt på min bil har strøm.. men den går ikke på tomgang å ryker svart,fjusker som bare juling..(skulle neste tro at den fikk for mye bensin) får ikke full gass, å den går ike på alle syl. heller..fordelern er helt ny..noen som har hatt samme problem??eller har tiåps om va det kan være?? når jeg tar feilkoder kommer feilkode 6.. men har prøvd å bytte det som feilkoden sier det er, uten noe hell..

#126397  av Johansen

er ikke helt sikker på at vi har samme problem.. men min ble sånn!

å det viste seg at det var eiret på batteriet, dårlig kontakt.. skrapa bort alt skit å kobla på å bilen min startet som bare det..

HÃ¥per det hjelper, bilen din har vertfall samme symptomer som min hadde...

#126454  av doffy

Sjekket reg reim? min hoppet et par hakk og da gikk den ikke akkurat godt kan man si :P Lenge siden den er byttet kanskje? Kan jo være noe så lett som johansen snakker om og ;)

#126519  av Mr2 Mk2

tjah....hmmm har vært borti MYE krøll med 4age...Vet ikke helt hvor jeg skal begynne,kan jo spørre hvilken feilkode det var da?

#126630  av gti power

det var feilkode 6... men har skjekket ignitor coil, å fårdeler helt ny... men ingen feil me dette..

#130648  av Henrik

Jeg hadde noe av de samme symptomene på min!

Det skyltes at det var kondens i bensin tanken.
Får prøve med litt kondensfjerner, eller kanskje tappe ned hele tanken og fylle full tank med 98 igjen....

#130702  av lasserj

har du sjekket teningen da???
den skal jo ha 95 oktan da..

#130740  av Henrik

Nei 4A-GE skal ha 98, egentlig skal den være blyfet også.
les i boka som ligger i bilen

#130993  av lasserj

Henrik skrev:Nei 4A-GE skal ha 98, egentlig skal den være blyfet også.
GT skal vell ha 98, GT-i16 skal ha 95, kan ta bilde at "motor korte" om du ikke trur meg :wink:

#131103  av larsst185

til opplysning var det ecu som var problemet med denne bilen :)

#131193  av yeah580

ECU som jeg tilfeldigvis hadde liggende ja.... 8)

#131246  av Henrik

lasserj skrev:
GT skal vell ha 98, GT-i16 skal ha 95, kan ta bilde at "motor korte" om du ikke trur meg :wink:
Ok. Synes det var litt rart, siden det er identiske motorer, bortsett fra litt forsterkinger her og der i blokka på den som er noen år nyere...

Men hvis det står det i motorboka legger jeg meg flat.... :D

#131310  av David

smallport har høyere komp. derfor du må fylle 98
motora har bare gått av at man fyller 98 uansett, juster tenning etter det så henter man ett par hk på det også
Henrik skrev:
lasserj skrev:
Ok. Synes det var litt rart, siden det er identiske motorer, bortsett fra litt forsterkinger her og der i blokka på den som er noen år nyere...

Men hvis det står det i motorboka legger jeg meg flat.... :D

#131318  av lasserj

det er mere forskell på morotene, hadde en 85 og en 87 motor vesiden av hverandre på pall, masse små forskjeller