TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rep sett clutchsylinder

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #126890  av TheStig

noen som har prøvd seg på å bytte pakninger i clutchsylinder ? Har en misstanke om at væsken siver mellom kammerene når jeg tråkker inn clutchen. Er nemlig vanskelig å få bilen i første og andre gir.. Spesiellt når det er kaldt.. Har luftet og det ble bare bedre i en ukes tid

#126930  av tojo

Hoved eller slave?
Ja jeg har byttet pakninger.(Repair set) Dette var på min første bil(Celica RA28) er en grei jobb.
Men hvorfor ikke kjøpe ny? koster ikke all verden.

#126961  av TheStig

toyota mente at det kanskje var denne som lekket og de ville bestille opp et rep sett. Tenkte jeg heller kunne gjøre jobben selv.. Er vel hoved det er snakk om tror jeg

#126998  av GT4 CS

Det er GRISELETT. Bare tapp ut clutchvesken, så skrur du løs røret som veska går inn i pumpa på, løsner 2 eller var det 3 skruer der servopupa er skrudd fast i girkasse, så tar du den lett ut. Dra bare hele stemplet ut med gummimasnjet. Så gjør du rent, fetter opp og setter det sammen igjen. Etter det er det bare kosejobben med lufting igjen. Du kommer lett til ve dog fjerne slange mellom AFM og turboen din :)

#127001  av TheStig

*slikke på* !! :D

Du sitter ikke tilfeldigvis på noen bilder av dette? Kjekt med noe å se på når man aldri har gjort det før.

Men hva er denne slavesylindren egentlig og hva gjør den?

Og en siste ting, hvorfor kan du dette GT4CS? Har du gjort det før, og isåfall, hvorfor?

#127039  av tojo

TheStig skrev:*slikke på* !! :D

Du sitter ikke tilfeldigvis på noen bilder av dette? Kjekt med noe å se på når man aldri har gjort det før.

Men hva er denne slavesylindren egentlig og hva gjør den?

Og en siste ting, hvorfor kan du dette GT4CS? Har du gjort det før, og isåfall, hvorfor?
Hovedsylindere er der du fyller på.(presses inn av pedal)
Slavesylinderen er på Gir/clutch hus (som igjen presser"clutch utløser gaffel")

For å se fremgangsmåte på utskifting av pakninger(sylinder) se:
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... clutch.htm

#127057  av TheStig

Hmm, jeg mener jeg fikk bestillt et rep sett til hovedsylinder. Funker ikke det får jeg prøve slave da.. Men GT4CS, beskrev du fremgangsmåte til slave eller hoved ?

#127179  av larsst185

Slave han beskrev