TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• styling celica t23

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #126924  av Sico

hey jeg har tenkt å bestille bodykit fra veilside til celica'n...

har noen montert bodykit på t23 er det vanskelig å ta av fangere og slikt??kan det sprekke lett??
aldri vært borti det før!!! hvis noen har montert det plz kontakt...

sico :D

#126929  av celicat23

Front fangeren har 2 skruer bak lokari skjermene (inne i hjulbuene), du må skru av hovedlysene og noen skruer der oppe + en drøss skruer under bilen. Bak fangeren har 2 bak hjulbuene, 2 inne i sidene hvor jekken ligger osv, og 3-5 midt oppe på fangeren.

Orginal støtfangerene er laget av polyuretan og kan vri og bøye og herje med de, uten at de tar skade. Veilside delene er håndlagt glassfiber (hvis du kjøper ekte veilside) som ikke tåler fult så mye.

Hvis du skal ha ekte veilside til fin pris, sjekk http://www.mvpmotorsports.com

Men hvorfor ikke kjøpe noe annet enn veilside kit'et? Har sett 3 sorte, og 2 sølvfargede celica her i norge med det allerede. Hva med f.eks TRIAL?
Eller hvis du på liv og død må ha veilside, hvorfor ikke FF-GT versjonen?

#126931  av celicat23

Fant igjen ett bilde som kan være nyttig for deg...
Vedlegg
1869783396-BumperRemoval.jpg
1869783396-BumperRemoval.jpg (126.98 kiB) Vist 301 ganger

#127120  av Sico

takk for hjelpen folkens...det var mye til hjelp....jeg vet at nesten alle har veilside...men e fant det billig så...hele bodykitet for 7500,- i tyskland

#127124  av Sico

hey igjen..takk for det bildet det hjelper masse...men den hjemmesiden du ga meg er det sikkert å bestille derfra...e de fra usa??

#127126  av celicat23

Sico skrev:hey igjen..takk for det bildet det hjelper masse...men den hjemmesiden du ga meg er det sikkert å bestille derfra...e de fra usa??
Ja, det er i usa og har handlet flere ganger derifra selv. Han som har med celica deler å gjøre (Dusty) er kjempe grei å ha med å gjøre. Hjelpsom hele veien.

#127448  av Raze_r

spørs om det der er original veilside men...
så på ihvertall på veilside til mr2 og der kostet frontfangeren 3-4000 (husker ikke helt.)
men original koster det dobbelte.... det står at det er originalt men...
er du 100% sikker på at alt er originalt?

#127451  av celicat23

Raze_r skrev:spørs om det der er original veilside men...
så på ihvertall på veilside til mr2 og der kostet frontfangeren 3-4000 (husker ikke helt.)
men original koster det dobbelte.... det står at det er originalt men...
er du 100% sikker på at alt er originalt?
Hvis du tenker på det MVP MOTORSPORTS selger, så er det ekte. Det til 7500kr fra tyskland må enten være brukt, kopi, eller så har noen i tyskland verdens beste avtale med veilside i tilfelle ;-)

#127480  av Sico

det som e er at jega har en kamerat som har startet et firma på nettet....og det e han som får det billigere....jævlig gøy å ha slike venner hehe

#127655  av mr.two

Du får ta et bilde av det da vettu når du får delene så vi kan se at det er Veilside merke på det. Da kanskje kompisen din får noen kunder også ( uten at jeg skal ha veilside vræl på bilen min )

#128285  av kaimagne

Litt annen styling til Celica T23... Head light covers... Steike, så tøft det ble! 40$, tilsvarer vel noe sånt som ca 450 kr ferdig inn i Norge...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NIB-Head ... dZViewItem
Vedlegg
b4_1_b.jpg
b4_1_b.jpg (18.78 kiB) Vist 567 ganger
6a_1_b.jpg
6a_1_b.jpg (15.18 kiB) Vist 567 ganger

#128290  av celicat23

2 "problem" med de der:

1. Ulovlig å kjøre rundt med.

2. Siden det ikke er bilde av selve produktet, og det ikke er fult like lett å se fra bildene, så kan det hende at alt du får for 40 dollar er 2 ark med gjennomsiktig vinyl/folie/solfilm med instruksjon om å legge på lykta, skjære rundt kantene, og VIPS så fint.

Noe du kan ordne billigere selv her hjemme :-)

Går i samme kategori som solfilm på frontruta: ser fett ut, men er så lett å "oppdage" for onkel blå der de sitter langs veien og gjør minst mulig fornuftig over lengst mulig tid. Avbrutt i korte perioder med å trakassere helt uskyldige for fille ting, mens virkelig kriminalitet blir henlagt på løpende bånd.

Men - helt enig, det ser da litt kult ut :)

Såklart, kuleste på den bilen er jo bodykit'et da. Det var GRISEFETT!!! :-) hehehe