TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan er den orginale spoileren festet?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #126825  av SMT

hei.som overskriften sier.
Hvordan er den orginale spoileren festet?
er den limt fast i tilegg? til de skruvene som er festet i den på bagaskjeromet og på bakskjermene.

på forhånd taker for hjelpen :D

#126863  av lasse

Spoileren er festet med 4 stk 10mm muttere, to stk 8(?)mm muttere og to stjerne skruer, sitter nok litt fordi den sitter med to klips (en på hver side) på oversiden, bare å lukke lokket når du har skudd av mutterene, og rive litt...
De på siden sitter med to stk 10mm muttere og en klips (fra oversiden, helt foran på de)

#126871  av ADHD:-)))

Hei!
Der er ein MR2de er snakk omm nå sant?
Vel de første du må jøre for å komme til spilleren er ta av den ringen med sjind runt girstanga du tar tak under kanten på den ringen å løfte den fosiktigt av(den henger på 4 klips i vert hjørne så ta ut den plast plata som den sjinringenhangi (viss eg ikke tar heilt feil så må denløftes opp bak først den plata må ttres av for att du kal kunne ta at den STORE plast fronten som dekker stereoanlegett å varme apparatet)Så ta ut askebeger vor du ser 2 skruer som må ut å så er de den skruen som er rett under tenningsnøkkelhullet(liten stjerneskrue) da er de å forsiktigt å trekke utheile den plastfronten eg bjynner nede og jobber oppåver for den plasfronten sitter fasti klips eglirker den til og til ut til du ser att de henger til ved tenningslåse for de har eg brukt ett skrujern forå stikke i mellom den nedre plastplata som du he løsna denstjerneskruen for den nedre delen ligger åver den store plastfronten du skal ha ut så sett et skrujer i mellom di 2 plast delene å prøv å tippe ut de øverste deled til de uten for den nederst da er de bare di 2 øverste klipsene ijenn som du lirkerplast delen a MEN husk att deer ledninger til sigaretteneren å nødblinken så ikke draplata forlangtavfor du mo koble av di 2 pluggene bak litt korte ledniner men eg tar plata forsikteigtut så langt de lar e jøre å sø bruker eg ett langt skrujern til å trykke inn den låsinge til pluggene bak plata Å da kan du endlig se VORDAN stereoanleget er feste å de er med di 4 svarte stjerneskruenr somhar 6kanthode ågså 8Mm hode skru ut di for da kandu løfte tu heile stereoen å da ser duatt da er 2 brakketter 1påverside av spillerene som er skruddfast!!!

Blei litt MYE skriving menmen HÃ…PER dette er til hjelp!!?
Vis forklaringen er fei så vendligst rett meg!!!

#126940  av chris

ADHD:-))) skrev:Hei!
Der er ein MR2de er snakk omm nå sant?
Vel de første du må jøre for å komme til spilleren er ta av den ringen med sjind runt girstanga du tar tak under kanten på den ringen å løfte den fosiktigt av(den henger på 4 klips i vert hjørne så ta ut den plast plata som den sjinringenhangi (viss eg ikke tar heilt feil så må denløftes opp bak først den plata må ttres av for att du kal kunne ta at den STORE plast fronten som dekker stereoanlegett å varme apparatet)Så ta ut askebeger vor du ser 2 skruer som må ut å så er de den skruen som er rett under tenningsnøkkelhullet(liten stjerneskrue) da er de å forsiktigt å trekke utheile den plastfronten eg bjynner nede og jobber oppåver for den plasfronten sitter fasti klips eglirker den til og til ut til du ser att de henger til ved tenningslåse for de har eg brukt ett skrujern forå stikke i mellom den nedre plastplata som du he løsna denstjerneskruen for den nedre delen ligger åver den store plastfronten du skal ha ut så sett et skrujer i mellom di 2 plast delene å prøv å tippe ut de øverste deled til de uten for den nederst da er de bare di 2 øverste klipsene ijenn som du lirkerplast delen a MEN husk att deer ledninger til sigaretteneren å nødblinken så ikke draplata forlangtavfor du mo koble av di 2 pluggene bak litt korte ledniner men eg tar plata forsikteigtut så langt de lar e jøre å sø bruker eg ett langt skrujern til å trykke inn den låsinge til pluggene bak plata Å da kan du endlig se VORDAN stereoanleget er feste å de er med di 4 svarte stjerneskruenr somhar 6kanthode ågså 8Mm hode skru ut di for da kandu løfte tu heile stereoen å da ser duatt da er 2 brakketter 1påverside av spillerene som er skruddfast!!!

Blei litt MYE skriving menmen HÃ…PER dette er til hjelp!!?
Vis forklaringen er fei så vendligst rett meg!!!
Men nå var det jo ikke spilleren han skulle demontere ;)

#126947  av ADHD:-)))

Hei!!!
Vel eg har sett de NÃ…!!!:-)
Eg har jo lese vansker så de eg leste tidligere i dag var jo vordan spilleren henger!!! å de svarte eg jo på!!!:-)))
SORRY!!!

#127256  av SMT

når jeg har tatt av spioleren og de såm hår på bakskjermen.jeg må jo punkte i gjenn hållene til den orginale spoileren og antennen.
vor burde jeg flytte antennen?

noen forslag?

#127261  av lasse

Jeg har akkurat flytta min under bakfangeren, kjøpte en antenne på biltema til 80 kroner (med ledning og plugg), fiska ledningen gjennom et hull innenfra bagasjerommet som går ut i fangeren, og stripset fast antenna i det skjoldet som beskytter eksosen, ute av syne ute av sinn :D
Fungerer veldig bra også...

#127346  av SMT

takker for tipset.

må bare beklage skrivefeilene jeg hadde i den siste posten. hadde litt stress på jobben når jeg skreiv den...