TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er supra et bra kjøp??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #127679  av supraespen

Jeg fikk en ganske ubehagelig tlf i dag, min pappa ringte å sjelte meg ut for at jeg hadde kjøpt meg en 94 supra for 250.000, dette er da ferdig med skilter. Han syns det var dyrt for å så gammel bil. Bilen har gått 109.000km.
Hva syns dere? Er det FOR dyrt for en supra og taper en penger når en skal selge den igjen?

#127684  av sindrejl

om du snakker om twin turbo er dette JÆVLIG billig! er det N/A med rattet på rett side er det fremdeles ikke dyrt.. er det N/A med rattet på feil så er det dyrt

#127688  av supraespen

Er en høyre rattet twin turbo. Tatt inn fra japan.
Hva tror du da?

#127690  av supraespen

Ps: er manuell kasse på den, glemte å skrive det istad.

#127693  av toyota_mr2

de er jo en grei pris men de er ikke så let å sele en høyre ratet bil så en venstre ratet men venstre ratet er jo mye dyrere da :lol: men de er en fin bil

#127694  av toyota_mr2

de er jo en grei pris men de er ikke så let å sele en høyre ratet bil så en venstre ratet men venstre ratet er jo mye dyrere da :lol: men de er en fin bil

#127720  av sindrejl

Ærlig synes jeg det er billig.. En n/a med høyreratt koster jo fort 205k med styling.. så ..

#127721  av celicat23

Om det er ett dårlig kjøp eller ikke, er kanskje litt tidlig å si. For ikke så alt for lenge siden så kostet alt som het supra minst 350-400.000kr. Og det er fortsatt noen som prøver å selge de til den prisen. Men nå som importen har tatt helt av, og du kan - som du har gjort - få deg supra til 250.000kr så er det flere som kjøper.

Problemer er, hvis det blir en hel haug med supra her i landet (ser ikke ut til at strømmen av biler stopper enda) så kan prisene dale. De fleste bilene eies vel fortsatt av første eier her til lands, for de har ikke rukket å bli lei de enda. Men hva når folk begynner å gå lei, og skal selge unna....? Hvis det blir flere biler til salgs, enn det er kjøpere, så sier det seg selv at prisene vil synke. Folk vil gå nedover i pris for å tiltrekke kjøpere.

#127726  av supraespen

Enig med deg i at prisen vil synke hvis folk blir lei å det blir flere biler til salgs enn det er kjøpere. Er det billig eller er det ganske normal pris på supra? Pappa mener at den bilen bare kommer til å bli utgifter for meg, men ingen biler er utgifts frie. Selv om det hadde vært bra det da :wink:
Er det noen feil enn burde se opp for på supra`n?

#127735  av celicat23

Nå har ikke jeg sett bilen eller noe, så akkurat hvor bra pris det er - er ikke lett å si ;-) Men, sånn generelt, så kan en vel si at 250.000kr for en twin turbo som har gått 109.000km er bra.

Og hvis faren din vet om en bil som ikke bare er utgift, så be han si ifra. Kunne tenkt meg en bil som jeg tjente penger på for en gangs skyld ;-)

#127808  av Andreazz

celicat23 skrev:Nå har ikke jeg sett bilen eller noe, så akkurat hvor bra pris det er - er ikke lett å si ;-) Men, sånn generelt, så kan en vel si at 250.000kr for en twin turbo som har gått 109.000km er bra.

Og hvis faren din vet om en bil som ikke bare er utgift, så be han si ifra. Kunne tenkt meg en bil som jeg tjente penger på for en gangs skyld ;-)
Man skulle kjøpt alle boblene man kom over på 80 tallet, lagret dem i en varm låve for så og selge de i dag.. Da har man vert millionær nå :)

#127810  av Andreazz

supraespen skrev:Enig med deg i at prisen vil synke hvis folk blir lei å det blir flere biler til salgs enn det er kjøpere. Er det billig eller er det ganske normal pris på supra? Pappa mener at den bilen bare kommer til å bli utgifter for meg, men ingen biler er utgifts frie. Selv om det hadde vært bra det da :wink:
Er det noen feil enn burde se opp for på supra`n?
Du kan jo fortelle faren din at dette ikke akkurat er den samme gammle toyota modellen som tanta di kjøpte i 1994 :wink:

#127839  av KK-ma70

Bare lurer...? Hva kjører faren din?
94 er jo ikke gammelt... Jeg har en 87mod, men har ikke hadd noen store utgifter på den. bortsett fra de jeg har valgt selv :D

Og motoren som tok kveld :roll:

#127846  av mr.ourom

Hvis bilen er i god stand tror jeg ikke du vil få noen store overraskelser.
Har kjørt 40000km med min og 260mil på bane.Det eneste som jeg har slitt ut er bremseskivene foran og x antall klosser.
Måtte også bytte synkroniseringsringene i girkassa men dette er på grunn av all banekjøringa.Prisen er vel ok for en høyrestyrt supra tt.
Vanskelig å forutsi prisnivået for disse bilene fordi det finnes mange å ta av.(høyrestyrt)

#127855  av kaimagne

Om du fikk den på veien for 250.000 i dag, og sammenligner det med verditapet på eksvis en Ford Mondeo over tre år, trekker tapet på en Mondeo fra kjøpssummen på din Supra, så tipper jeg at bilen skal bli rimelig lettsolgt i ettertid. Verditapet på en sånn Supra blir ikke i 20.000 kr-klassen pr år for å si det sånn...

Smart kjøp, mener nå jeg da!