TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsterker kobling?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #128035  av w00t

Hei, på min forsterker så er det 3 innganger til strøm. det er ground, Rem å batt+. hva er rem til? er den for å slå av og på forsterkeren ? hvor kobles den? takker for svar
Vedlegg
DSC00321.JPG
DSC00321.JPG (193.45 kiB) Vist 1537 ganger

#128041  av Speeder

Den er til å slå av og på forsterkeren ja. Kobles enten på 'remote' eller 'power antena' på spilleren

#128047  av w00t

Speeder skrev:Den er til å slå av og på forsterkeren ja. Kobles enten på 'remote' eller 'power antena' på spilleren
takk for hjelpen :)

#131942  av nokia4life

Den Ground ledningen...kan man koble den rett til karosseriet?

#131961  av Azrael

Det kan du, men da må du sørge for at den har bra kontakt med karosseriet. Hvis ikke får du mye støy på høytalerne.

#132000  av chris

nokia4life skrev:Den Ground ledningen...kan man koble den rett til karosseriet?
Ikke "kan", men SKAL! Husk å pusse bort lakk etc der du kobler til jordingen. Ofte brukt sted er forresten der selene i baksetet er festet :)

#132172  av Biggen

Jeg har gjort det på min 4x MTX forsterker som er lasert under sete på passaser siden. Har en god, kjukk og kort jord kabel, som har god kontakt med både forterker og karosseri (ved belte). Jeg har ført strøm kabler på den ene siden og audio kabler på den andre siden av bilen.
Men jeg har fortsatt støy i høytalerene. Hva kan da være årsaken?
Har en forsterker til bak i bilen, men den støyer ikke.

#132219  av Larsen

og bruk batteripol fett el så vitsen liten med å pusse vek lakken!

#132224  av chris

Larsen skrev:og bruk batteripol fett el så vitsen liten med å pusse vek lakken!
Vitsen med å pusse vekk lakken er jo å få bedre (skikkelig) kontakt med selve karosseriet..

#132298  av KK-ma70

Biggen skrev:Jeg har gjort det på min 4x MTX forsterker som er lasert under sete på passaser siden. Har en god, kjukk og kort jord kabel, som har god kontakt med både forterker og karosseri (ved belte). Jeg har ført strøm kabler på den ene siden og audio kabler på den andre siden av bilen.
Mange årsaker. Vet @lpher har postet noen grunner til støy før. Search and you vill finne :D

#132307  av Biggen

KK-ma70 skrev:
Biggen skrev:Jeg har gjort det på min 4x MTX forsterker som er lasert under sete på passaser siden. Har en god, kjukk og kort jord kabel, som har god kontakt med både forterker og karosseri (ved belte). Jeg har ført strøm kabler på den ene siden og audio kabler på den andre siden av bilen.
Mange årsaker. Vet @lpher har postet noen grunner til støy før. Search and you vill finne :D
Har søkt, lest og prøvd, men fant ikke.....? :shock: :D

#132337  av tojo

Ved et kjapt lite søk fant jeg dette :wink:
http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID

Lykke til! :D

#132399  av @lpher

Kommer litt ann på hvordan støy du har...bare vilkårlige rare lyder eller såkalt dyanmo-støy som følger turtallet...sistnevnte er enkelt kurert ved å legge en liten fis-kabel mellom jordinga på spillern og jordinga på forsterkeren :)

#132440  av Larsen

Chris skrev:
Vitsen med å pusse vekk lakken er jo å få bedre (skikkelig) kontakt med selve karosseriet

joda seff men irr/svartrust leder ikke spesielt godt strøm det heller!
Den kommer jo etter du har montert kabelen