TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica 90-93 forstilling.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #128125  av Biggen

Er det noen som vet om GT4 forstilling (ST185) passer på Celica 2wd (ST182)?
På forhånd takk..!

#128490  av Biggen

Ingen som vet, eller kan tenke seg til noe som helst....... :?: :?: :shock:

#128508  av CelicaTurbo

kan tenke meg at det er et problem siden GT4 trolig har bredere sporvidde fremme.. er ikke helt sikker på om det er slik men jeg skjermene er vesentlig bredere uten at hjulene ser ut til å stå lengre inn i hjulbuen enn hva de gjør på GTi (fremme ihvertfall, bak er saken ganske annerledes). Har derimot aldri prøvd noe slikt bytte og aldri hørt om noen som har gjort det..

#128551  av Biggen

CelicaTurbo skrev:kan tenke meg at det er et problem siden GT4 trolig har bredere sporvidde fremme.. er ikke helt sikker på om det er slik men jeg skjermene er vesentlig bredere uten at hjulene ser ut til å stå lengre inn i hjulbuen enn hva de gjør på GTi (fremme ihvertfall, bak er saken ganske annerledes). Har derimot aldri prøvd noe slikt bytte og aldri hørt om noen som har gjort det..
Så ut i fra det du sier, så er drivakslene framme legnere på GT4 enn på GTI?

#128562  av CelicaTurbo

jeg sier at det er godt mulig, nærmest trolig at de er det, og at det er forskjeller i selve hjulopphenget tilpasset de lengre akslingene.. Det er bare en påstand basert på at skjermene er bredere mens hjulene fremdeles står godt ut i skjermen på GT4, men sikker er man jo aldri før man begynner å måle opp for å se om det er noen forskjeller.

#128565  av Biggen

Ikke sant...!
Takk for svar. Jeg får måle å sjekke!