TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lyd i Supra

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #12835  av @lpher

Vel...

Jeg har nå begynt på 'second wave' av lyd-oppgraderinger Supran...og må bare vise frem litt pics :D

On tonights episode:
Montering av midbasshøytalere bak....disse skal spille mellombass fra 300hz ned til 50hz.....hvor mine 2 10" subber tar over....jeg gjør dette ene og alene fordi at høytalerplasseringen foran i dørene ikke tillater elementene å gå helt ned...uten å forvrenge...hey..its a long story :D

@lpher
Vedlegg
Sånn ser bakhøytalerne ut i en Eurospec Supra...
Sånn ser bakhøytalerne ut i en Eurospec Supra...
DSC00611.jpg (48.65 kiB) Vist 4599 ganger
ETter å ha tatt ut elementet..finner man...absolutt INGENTING..ingen kasse..ikke noenting....som kunne hjulpet på for å få til litt go' lyd...
ETter å ha tatt ut elementet..finner man...absolutt INGENTING..ingen kasse..ikke noenting....som kunne hjulpet på for å få til litt go' lyd...
DSC00610.jpg (41.34 kiB) Vist 4598 ganger
...også jeg som hadde et sett med Rockford Fosgate Fanatic Q 6,5" midbasser liggende klar!
...også jeg som hadde et sett med Rockford Fosgate Fanatic Q 6,5" midbasser liggende klar!
DSC00616.jpg (41.33 kiB) Vist 4596 ganger
 #12836  av @lpher

MEN...det finnes en remedy....fikk nyss i at de amerikanske Supraene hadde portede kasser til 6,5" høytalere innmontert bak!!

Så jeg har lett etter kasser en stund, og har til slutt fått lånt meg ett sett...(til jeg får tak i egne)...hos en annen mann som dere skal få høre mere om...(han med 3 mkIV supra'er i garsjen) :D
Vedlegg
...og slik ble det....
...og slik ble det....
DSC00624.jpg (55.99 kiB) Vist 4593 ganger
Da var det bare å få plass til RF elementene i originalkassene...tight fit er et meget passende ord i denne sammenheng ;-)
Da var det bare å få plass til RF elementene i originalkassene...tight fit er et meget passende ord i denne sammenheng ;-)
DSC00622.jpg (37.1 kiB) Vist 4593 ganger
...og sånn ser kassene ut....nevermind de to eskene til høyre...jeg kommer tilbake til dem i en senere episode ;-)
...og sånn ser kassene ut....nevermind de to eskene til høyre...jeg kommer tilbake til dem i en senere episode ;-)
DSC00615.jpg (48 kiB) Vist 4593 ganger

.

#12837  av @lpher

Måtte foresten flytte noe oljetemp-elektronikk til bakakslingen for å få plass til den ene kassa....amerikanerne har jo ikke oljekjølt bakaksling som standard...og har dermed plass til høytalerkasser i stedet :D

Elementene er på langt nær innspilt enda...så jeg kommer med tilbakemelding i 'neste episode om jeg kan kalle det en suksess eller ikke :D

@lpher
 #12845  av chris

@lpher skrev:Måtte foresten flytte noe oljetemp-elektronikk til bakakslingen for å få plass til den ene kassa....amerikanerne har jo ikke oljekjølt bakaksling som standard...og har dermed plass til høytalerkasser i stedet :D

Elementene er på langt nær innspilt enda...så jeg kommer med tilbakemelding i 'neste episode om jeg kan kalle det en suksess eller ikke :D

@lpher
Trenger du hjelp til å spille inn? :twisted: :D

#12855  av CelicaTurbo

Det der ser ut til å bli en omfattende jobb, men det er kanskje ikke uventet med tanke på at det skal bli en demobil :)

#12859  av chris

CelicaTurbo skrev:Det der ser ut til å bli en omfattende jobb, men det er kanskje ikke uventet med tanke på at det skal bli en demobil :)
BLIR? hehe. han drar jo med alle kunder som kommer innom Bilradiospesialisten, ut i bilen sin :D :D :D

#12864  av Mr2 Mk2

chris skrev:
CelicaTurbo skrev:Det der ser ut til å bli en omfattende jobb, men det er kanskje ikke uventet med tanke på at det skal bli en demobil :)
BLIR? hehe. han drar jo med alle kunder som kommer innom Bilradiospesialisten, ut i bilen sin :D :D :D
det er jo det som er digg da,er ikke så lenge til jeg kommer til å sende deg pm eller mail(alf),angående anlegg som vi snakka om(visst det r greit).Må høre litt med Amund hva han fikk plass til bak setene,han har jo 2 subber..

#12874  av Erlend

Wow :D Dette ser bra ut Alf. Blir spennende å høre om det ble en suksess eller ikke. Ut fra et rent visuelt synspunkt (no pun intended :P ), så ser det hele rett og slett sweet ut.

#12902  av @lpher

chris skrev: Trenger du hjelp til å spille inn? :twisted: :D
Tja...kanskje det ja :D
CelicaTurbo skrev: Det der ser ut til å bli en omfattende jobb, men det er kanskje ikke uventet med tanke på at det skal bli en demobil
Good point :D
chris skrev: BLIR? hehe. han drar jo med alle kunder som kommer innom Bilradiospesialisten, ut i bilen sin
Lol :D Du er inne på noe der...dere aner ikke hvor mange kunder det er som kommer inn å vil vite hvem sin Supra det er...for å prate litt bil og myse litt supra...and...i must admit...i bloddy løv it.... :D
jostein skrev: det er jo det som er digg da,er ikke så lenge til jeg kommer til å sende deg pm eller mail(alf),angående anlegg som vi snakka om(visst det r greit).Må høre litt med Amund hva han fikk plass til bak setene,han har jo 2 subber..
Shure thing man :D
erlend skrev: Wow Dette ser bra ut Alf. Blir spennende å høre om det ble en suksess eller ikke. Ut fra et rent visuelt synspunkt (no pun intended ), så ser det hele rett og slett sweet ut.
Thanx man :D

Hadde en liten razzia i bilen i dag også...men det må jeg utbrodere i morgen istedet...cause im wanted 'somewhere else' now :D

@lpher
 #13028  av sindrejl

Må si at selv om jeg ikke fikk høre så sinnsykt mye de to sekundene før dere dro, så var bassen ekstrem, og visuelt så det ut som det dugde iallefall :) Pent.. though rydding bak hadde gjort seg ;P
 #13048  av @lpher

sindrejl skrev:Må si at selv om jeg ikke fikk høre så sinnsykt mye de to sekundene før dere dro, så var bassen ekstrem, og visuelt så det ut som det dugde iallefall :) Pent.. though rydding bak hadde gjort seg ;P
Lol :D Ja, du kan så si....må spille inn anlegget, og justere det til, før jeg setter alle forsterkerne på plass og trekker alt i vinyl...og DET blir først etter jeg er blitt fornøyd med lyden :D

@lpher
 #30074  av SupraTurbo

Hvis en først skal vise fram kan dere jo få se opplegget bak i supraen min:
Er ikke helt ferdi ennå. Elementene som står i for tiden ska byttes ut, også forsterkeren.

Matta skal selvsagt fjernes når jeg er ferdi men må ha noe beskyttelse for plexi'n forløpig. Hende ein har noe ainna bak der å vettu...
Kassen ska trekkes i filt lik resten.
Vedlegg
Supra3.jpg
Supra3.jpg (16.28 kiB) Vist 4395 ganger
Supra2.jpg
Supra2.jpg (16.29 kiB) Vist 4395 ganger
 #30077  av @lpher

SupraTurbo skrev:Hvis en først skal vise fram kan dere jo få se opplegget bak i supraen min:
Er ikke helt ferdi ennå. Elementene som står i for tiden ska byttes ut, også forsterkeren.

Matta skal selvsagt fjernes når jeg er ferdi men må ha noe beskyttelse for plexi'n forløpig. Hende ein har noe ainna bak der å vettu...
Kassen ska trekkes i filt lik resten.
SÃ¥ ut som det var litt potensiale der da :-)
Hvilke komponeneter har du pr. idag?

Dæven: Du fant denne gamle tråden du ja...her må jeg nok oppdatere litt ser jeg :-)

@lpher
 #30084  av SupraTurbo

8" ProSeries sub i ytterkant.
6x9" pioneer i midten.
Forsterkern er en 600w American Legacy series2
Ellers er det orginale høytalere i sidene.

CD spillern er forøvrig en JVC Kd-LH 2000R m/Mp3 og fargeskjerm.
 #30107  av @lpher

SupraTurbo skrev:8" ProSeries sub i ytterkant.
6x9" pioneer i midten.
Forsterkern er en 600w American Legacy series2
Ellers er det orginale høytalere i sidene.

CD spillern er forøvrig en JVC Kd-LH 2000R m/Mp3 og fargeskjerm.
La meg få en testlytt på tirsdag da? ;-)

@lpher