TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tegning av eksosanlegg til GT4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #128553  av Biggen

Er det noen som har en tegning eller ilustrasjon med forklaring på de forskjellige delene på et komplett eksosanlegg til GT4?

Skal bytte motor i fra S3-GE til S3-GTE, og trenger å vite hvilke potter og div jeg trenger for å få bilen godkjent. Regner med at jeg kan ta vekk min orginale katalysator, så lenge kat´en kommer under turboen på GT4.

Takk.
 #128556  av tojo

Biggen skrev:Er det noen som har en tegning eller ilustrasjon med forklaring på de forskjellige delene på et komplett eksosanlegg til GT4?

Skal bytte motor i fra S3-GE til S3-GTE, og trenger å vite hvilke potter og div jeg trenger for å få bilen godkjent. Regner med at jeg kan ta vekk min orginale katalysator, så lenge kat´en kommer under turboen på GT4.

Takk.
Tror nok du blir til å få problemer med å få motorbyttet godkjent!(dessverre) :(
 #128571  av Biggen

tojo skrev:
Biggen skrev:Er det noen som har en tegning eller ilustrasjon med forklaring på de forskjellige delene på et komplett eksosanlegg til GT4?

Takk.
Tror nok du blir til å få problemer med å få motorbyttet godkjent!(dessverre) :(
Ikke i følge de jeg har snakket med. Men det er uansett opp til Biltilsynet...... :roll:
Men for moro skyld, hvorfor ikke?

#128757  av TheStig

regner med du mener 3S-GE,

aner ikke hva som må til for å få godkjent dette, men det er jo snakk om endel hester ekstra, så jeg kan tenke meg at det blir litt kinky..

hvorfor ikke satse på en 3S-GE fra 94+ GT celica'ene?

disse er på 175hk, så med luftfilter og eksos, kvasskammer og kanskje litt til, så har du opp imot 200hk..

kan tenke meg til at det ikke blir så fryktelig mye dyrere enn å kjøpe en 3S-GTE..de ligger vel på alt mellom 10 og 20.000

memo (fra TheStig sin konto)
 #128759  av Biggen

Biggen skrev: OK, det vil nå bli spennende å se hva Biltilsynet sier...!
Men tilbake til topic...... Er det noen som har en tegning eller ilustrasjon med forklaring på de forskjellige delene på et komplett eksosanlegg til GT4? (Celica S3-GTE).
 #128762  av TheStig

Biggen skrev:
Biggen skrev: OK, det vil nå bli spennende å se hva Biltilsynet sier...!
Men tilbake til topic...... Er det noen som har en tegning eller ilustrasjon med forklaring på de forskjellige delene på et komplett eksosanlegg til GT4? (Celica S3-GTE).

#128837  av Biggen

Setter mer pris på fornuftirge svar/tilbakemeldinger......!

#128966  av TheStig

men tror da ikke at det er umulig å få godkjennt en 3s-gte i en st182. Samme chassi som st185, så om man bytter over bremser så er det nesten i boks ... Lett å skaffe papers på at chassi tåler såpass

#128989  av Biggen

Nei, jeg tror ikke det skal være noe problem å få godkjent. Calipterene til GT4 er "bolt on". Og etter som jeg har sett å målt skal forstillinga også passe rett på. Da vil den jo bli stivere enn vanlig ST182. Skal bruke GT4 drivaksler og hjullager/lagerhus (Nav eller hva det heter).
Så det jeg egentlig lurer på er hvor mange potter har GT4 i fra midpip og bak?

#129024  av TheStig

Bilde
Sist redigert av TheStig den 03 sep 2005 18:32, redigert 1 gang totalt.

#129025  av CelicaTurbo

den har først katalysator i downpipe, deretter en midpipe hvor jeg tror det ikke er noe som helst om jeg husker rett, kanskje en liten ressonanspotte men ingen lyddemper ihvertfall, og på enden er det så klart en lyddemper.

#129035  av Biggen

Takk for gode svar gutter...!!! :D :D

#129094  av Biggen

Jeg har kikket på noen tegninger, og der så det ut til at katalysatoren på GT4 er delt i 2. En etter turbo og en under bilen. Stemmer dette?

#129126  av CelicaTurbo

Californiske og japanske modeller har to katalysatorer ja, hvor den ene er i midpipe under bilen, men ikke europeiske nei..

#129127  av Biggen

OK, det var fint å høre........
Jo mindere katter jo bedere :D :D