TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noe som ikke fungerer som det skal :|!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #128275  av cappuccino

nå kjørte jeg hjem fra jobb som alle andre dager,. så brått begynte cd.spilleren å restarte seg,. så tittet jeg på amperen, den sto på halv og fortsatte og synke. :| og med følge av at alle lystene begynte å lyse.. første jeg tenkte da var å kommme meg hjem, men kom meg ikke så langt før motoren begynte å fuske og til slutt stoppe. men kom akkurat inn på en buss plass :| "pfhew"
Da ringte jeg såklart mamma :P hehe :P .. taua meg hjem og her sitter jeg :roll:

hva er galt !!! er det dynamoen ?

takker for svar

#128277  av CelicaTurbo

er trolig dynamo eller regulator, men du burde ha fått opp varsellamper i dashen når dynamoen ikke ladet mer og jeg har ingen forklaring på hvorfor du tydelighvis ikke har fått det. Det er også mulig at reimen har hoppet av, men da burde også lampene i dashen ha lyst opp.

Ellers, vil du ha bilen enkelt hjem uten å taue den så ta med deg batteri fra en annen av husstandens biler og koble dette til midlertidig. Da kan du kjøre ganske langt på det batteriet om du ikke bruker ekstra strøm på slikt som hovedlys, stereo og vifter ;)

#128280  av cappuccino

mange lamper som lyste :| vet ikke hva alle betyr engang jeg :| men alle lysene lyser når dynamoen går vel?

og en ting til .,, hvor sitter dynamoen ? ved batteriet ?

#128283  av Morten

cappuccino skrev:hvor sitter dynamoen ? ved batteriet ?
På motoren, nede på passasjersiden :wink:

#128284  av Toye

Triste saker... :(

Vet heller ikke helt hva som er feil, men gutta i nabobygget (AS Elektro i Fredrikstad) er eksperter!

Ettersom vi begge cruiser MR2 i Fredrikstad så kan jeg gi deg meget god personal rabatt på deler til bilen din. Jeg jobber som selger for Bilxtra i Plankebyen 8)
 #128289  av Magne

cappuccino skrev:nå kjørte jeg hjem fra jobb som alle andre dager,. så brått begynte cd.spilleren å restarte seg,. så tittet jeg på amperen, den sto på halv og fortsatte og synke. :| og med følge av at alle lystene begynte å lyse.. første jeg tenkte da var å kommme meg hjem, men kom meg ikke så langt før motoren begynte å fuske og til slutt stoppe. men kom akkurat inn på en buss plass :| "pfhew"
Da ringte jeg såklart mamma :P hehe :P .. taua meg hjem og her sitter jeg :roll:

hva er galt !!! er det dynamoen ?

takker for svar
Hei!
Akkurat samme problem fikk jeg på vei til det første sommertreffet i år. Lampene begynte å lyse og den lada ikke. I mitt tilfellet var det dynamoen som tok kvelden! Toyota på Hamar prøvde å bytte børstene og regulator uten at det hjalp. Min dynamo var ned søkket i olje. Hvordan ser din ut?

#128298  av lasse

Hadde samme problemet på gamlebilen, da var det festet til dynamoen som var knekt så reima tok en stoooor sving utenom ladehjulet...
Så det er nok dynamoen, på min lyste det heller ikke noe lade lampe, tror nok føleren på den var øderlagt...

#128308  av cappuccino

hmmm, da er jo den grei,, sikkert noe med dynamoen da :P prøve og få skrudd den ut sjekke reima og litt sånn da :P
så tar jeg meg vel en tur til bilexstra i morra da :D hørtes fristende ut med noen rabatter,, selger vel dynamo og deler dere vel ;)

takk for all svar :)

#128464  av chris

Dynamoen er lett å finne. Ta utgangspunkt i oljepåfyllingslokket, og se rett nedover langs blokka der. Sitter ganske langt ned, er vel enklere å komme til fra undersiden.

#128659  av Larsen

ville anbefale deg å ta en tur på skraphandleren før du kjøper ny. Det pleier som regel å være dyrt å bytte til ny dynamo, samt så må du levere inn den gamle... Jeg fikk min dynamo fra en corolla. Nummerene stemte ikke helt overens, men så identiske så jeg tok sjansen. Fikk den for 300.- og har ikke hatt noen problemer ennå!

#128906  av cappuccino

Endelig,, nå er alt i orden igjen,, var ikke dynamoen det var noe feil med alikevel :| Fant ut at det bare var batteriet som ikke funka lenger. så slapp billig unna der gett :)

har endelig fjernet den gamle cd/kasett spilleren også, og satt i lcd og x-box :) og alt funker som det skal til å med,. er jo første gang jeg kobler annlegg :P hehe