TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FrP selger bensin til 8 kr literen -> Sola

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#129353  av spkstrp

billigste jeg fant i bergen nå i kveld var 11.45. 95 oktan..

#129360  av TheStig

CelicaTurbo skrev:avsporing her gitt, men helt ærlig, om folk stemmer FRP pga bensinpriser (eller innvandringspolitikk eller bompenger som andre jeg har snakket med) da håper jeg dem setter seg inn i resten av FRP's politiske dagsorden slik at de faktisk er klar over hva de egentlig stemmer for, er de enig i resten av FRP's dagsorden så kan de gjerne stemme :lol:
dagsorden er en ting, men på et punkt må man sette ned foten når det kommer til enkelt ting. Enig i at det er altfor drøyt å stemme frp pga bensin, men det vil kanskje gi de andre partiene en viss pekepinne på hvor viktig det er

forøvrig stemmer jeg frp pga de har en 3-4 store viktige saker som jeg er enig i .....

#129448  av BrennaRacing

TheStig skrev:
CelicaTurbo skrev:avsporing her gitt, men helt ærlig, om folk stemmer FRP pga bensinpriser (eller innvandringspolitikk eller bompenger som andre jeg har snakket med) da håper jeg dem setter seg inn i resten av FRP's politiske dagsorden slik at de faktisk er klar over hva de egentlig stemmer for, er de enig i resten av FRP's dagsorden så kan de gjerne stemme :lol:
dagsorden er en ting, men på et punkt må man sette ned foten når det kommer til enkelt ting. Enig i at det er altfor drøyt å stemme frp pga bensin, men det vil kanskje gi de andre partiene en viss pekepinne på hvor viktig det er

forøvrig stemmer jeg frp pga de har en 3-4 store viktige saker som jeg er enig i .....
CelicaTurbo:
Hørte intervju med Jens Stoltenberg på Radio1 i morges, å han sa faktisk no veldig lurt...Man må stemme på et parti som står for saker som man syns er viktig...Man finner aldri et parti som er perfekt, men man må da finne et som man syns står for ting man selv synes er viktig...

#129562  av CelicaTurbo

jepp, det er klart, men FRP står for utrolig mye mer enn bare bensinpris og bompenger og folk bør kjenne til hva de egentlig stemmer på, på godt og vondt, ikke bare stemme pga at de har en eller to kampsaker som høres fornuftig ut for de har alle partier. Alle partier har sine verdier som de ønsker å kjempe for og det er ikke allt som står godt synlig i valgkampen eller partiprogrammet, og de fleste partier jobber hardt for å gjemme sin mindre "heldige" side for velgerne, men FRP er spesiellt flinke til å vise forskjellig ansikt avhengig av hvilken gruppering de henvender seg mot i øyeblikket ;) Det er spesiellt interessant å observere fra media i hvilke lokaler Hagen har valgt å fokusert sin valgkamp i de siste månedene :lol: Dette valget har det vært usedvanlig mye drittslenging mellom partiene da, og det er gøy å se voksne menn og kvinner oppføre seg som små barn :D

#129600  av TheStig

helt enig i at feks frp har mange tvilsomme og gjemte sider men samtidig er det ikke fullt så ille som man tror. Endel saker orker de rett og slett ikke diskutere siden de er for kjedelige for allmenheten. Er desverre blitt slik at folk switcher kanal når stoffet blir litt tungt og faglig og akkurat her er FRP flinke til å tilpasse seg det folket ønsker. Men det betyr ikke nødvendigvis at de har dårlige sider som de helst vil skyve bort..

Men det er vel et faktum at de radikale har endel standpunkter som vil forandre norge, og da spesiellt i forhold til mindre plasser - fiske og bønder, men det er kanskje på tide å komme seg videre nå. Vi har levd med en politikk som hører gammeldagene til altfor lenge. Må huske at eneste grunnen til at staten ga støtte til bønder og fiske opprinnelig var for å sikkre vår overlevelse i tilfelle krig. Idag er det ikke akkurat noe risiko for at vi sulter ihjel osv osv..

Kort sagt, kunne vært motsomt med totalt maktskifte for å se hvordan det hadde gått

#129623  av CelicaTurbo

Det er ihvertfall viktigst at folk velger på rett grunnlag, og at de faktisk gjør seg opp en mening og bruker stemmeretten :D

Men men, la merke til en interessant ting om bensinprisen i går: prisen på starten av dagen i går var 11,16 mens det på ettermiddagen ble skrudd opp til 12,76 for literen. Nå, det er jo et rimelig hopp det men det interessante er at diselprisen ikke gjorde det samme hopppet. Til vanlig koster dieselen her 0,80-1,00 mindre enn bensin, det varierer fra stasjon til stasjon og rundt i distriktet men det er alltid et fast fratrekk fra bensinprisen. Men, i går kjørte samtlige stasjoner med en dieselpris som var 1,87 lavere enn bensinprisen, og dieselprisen er jo like fullt et produkt av den samme høye oljeprisen som bensin er, det er appåtil et edlere produkt av oljeråstroffet, så at stasjonene nå differensierer såpass mye mellom de to prisene mens de tidligere har fulgt hverandre som hånd i hanske da er det tydelig at bensinprisen er delvis oppspinn.. jeg har liten tro på at selskapene er mer redde for tomme bensinlagre enn for tomme diesellagre siden det er naturlig at lagrene er tilpasset verdensforbruket i ganske god grad. I tillegg har oljeprisen fallt kraftig de siste dagene :roll:

#129638  av sleeper

har reagert på akkurat det samme jeg og!! her koster bensinen 2.5kr mer en disel! hvordan kan dette ha seg??

jeg er ganske sikker på at de bruker dette med høy oljepris som en unnskyldning for og skru opp prisene og dermed tjene mer penger!

#129643  av GT4 CS

Klart de benytter seg av muligheten til og tjene penger nå. Det gjør alle, hvem husker vel ikke den STORE strømkrisen som alle strømselskapene tjente inn sykt med eksstra penger på. Men hva hjelper det med og klage over det, staten gjør uansett som den vil samme hva vi sier. Har mange tanker om den norske stats ledere, men det holder jeg for meg selv med tanke på dere andre her inne.

#129648  av sleeper

hm...finnes det noen lover for hvor mye de kan tjene på bensin??

kan f.eks alle selskapene her gå sammen sette opp prisen på bensin med f.eks 10kr literen??

#129653  av chris

TheStig skrev:

enig.!

fylte for øvrig 98 oktan til 13.00 kr/l for et par dager siden..

#129656  av Svinball

sleeper skrev:hm...finnes det noen lover for hvor mye de kan tjene på bensin??

kan f.eks alle selskapene her gå sammen sette opp prisen på bensin med f.eks 10kr literen??

Da kommer konkurransetilsynet og stopper de...
Ikke lov å sammarbeide om priser og sånn...

#129661  av CelicaTurbo

tror jeg får prøve den velgerguiden senere for det ser ut til at VG's server sliter med trafikken til den guiden for øyeblikket :lol: Litt overraskende at VG's artikkel om velgerguiden ( http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289263) fremhever skattelette som 2. viktigste sak for folk, for det er jo ikke skatten i seg selv som er problemet, den er på ingen måte spesiellt høy i forhold til lønnsnivået i landet. Problemet er alle de skjulte skatter og avgifter som er på bensin, alkohol, eiendom/bolig, arv, miljø, import, moms osv.. det er de skattene som virkelig summerer seg opp slik at det totale skattenivået for den jevne forbruker er ekstremt høyt :roll:

#129666  av CelicaTurbo

hm, FRP med de mange ansikter, om dette er sant da:
I 1998 kostet bensinen 8-9 kr. pr. liter. I dag koster det over 13 kroner pr. liter hos Statoil i Bergen. Dette er alt for dyrt. Nivået på bensinprisen bestemmes av mange faktorer. Et viktig element er de norske avgiftene. Regjeringspartiene og FrP vedtok særavgiften på bensin i statsbudsjettet for 2005. Og de vedtok også å heve merverdiavgiften. Når oljeprisen så har steget gjennom året er det ikke rart at resultatet har blitt som det har blitt.
http://blog.vg.no/blog984.html

Vær obs på at det ikke står at FRP var med på å øke bensinavgiftene, men det står at FRP støttet budsjettforslaget som inneholdt det vedtakene der, men kanskje noen husker at det var FRP som hele godkjenn/forkast av det budsjettet stod eller falt på, og at om FRP hadde forkastet forslaget så måtte regjeringen ha kommet opp med et nytt ;) Det viser hvor hardt FRP er villig til å kjempe for sine valgsaker, dvs, i denne omgang var det viktigere å bli godtatt som seriøst parti ovenfor regjeringen enn å fremstå som et parti som kjemper for sine velgeres interesser :D

Postet av Vidar Kleppe for Demokratene, så ta det med en meget stoor klype salt :D

#129675  av BrennaRacing

CelicaTurbo skrev:Det er ihvertfall viktigst at folk velger på rett grunnlag, og at de faktisk gjør seg opp en mening og bruker stemmeretten :D

Men men, la merke til en interessant ting om bensinprisen i går: prisen på starten av dagen i går var 11,16 mens det på ettermiddagen ble skrudd opp til 12,76 for literen. Nå, det er jo et rimelig hopp det men det interessante er at diselprisen ikke gjorde det samme hopppet. Til vanlig koster dieselen her 0,80-1,00 mindre enn bensin, det varierer fra stasjon til stasjon og rundt i distriktet men det er alltid et fast fratrekk fra bensinprisen. Men, i går kjørte samtlige stasjoner med en dieselpris som var 1,87 lavere enn bensinprisen, og dieselprisen er jo like fullt et produkt av den samme høye oljeprisen som bensin er, det er appåtil et edlere produkt av oljeråstroffet, så at stasjonene nå differensierer såpass mye mellom de to prisene mens de tidligere har fulgt hverandre som hånd i hanske da er det tydelig at bensinprisen er delvis oppspinn.. jeg har liten tro på at selskapene er mer redde for tomme bensinlagre enn for tomme diesellagre siden det er naturlig at lagrene er tilpasset verdensforbruket i ganske god grad. I tillegg har oljeprisen fallt kraftig de siste dagene :roll:
Så faktisk det samme på vei hjem fra jobb nå...Diesel koster 10.57 eller no, mens bensinen var oppe i 12,64...Staten skal passe på oss som små barn igjen, å gjøre bensinen så dyr at flere å flere går over til å kjøre diesel. Slik at vi sparer det miljøet... :lol: