TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alle varsellampene lyser fortsatt etter bytte av dynamo:(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #128736  av Tom-R

Nå skjønner jeg ingenting:(

Etter at alle varsellampene begynte å lyse og dynamoen ladet så mye som 16.6V maks. (Målte med multimeter) spurte jeg en del folk i tillegg til forumet her. Fikk en del svar og alle viste til dynamoen. Etter å i dag ha bytta dynamo lyser de fortsatt. Har ikke målt ladespenningen, men på måleren i bilen står den på samme plass hele tiden så tror ikke den lader for mye nå.

Men varsellampene lyser fortsatt:( Noen som har peiling eller kan tenke seg til hva som kan være galt???

#128741  av Tums

Tennings relé, regulator etc.. Det kan være så mangt. Eller det kan rett og slett vere dårlig kontakt et sted... En ødelagt ledning eller kobling feks...

Bare slenger ut litt her jeg...

Thomas

PS: Hadde samme problemet på min mr2, men da var det dynamoen som sang på siste verset

#128742  av Tom-R

OK:)

Noen som vet fremgangsmåter for å finne feilen?

#128811  av Ace

Har du prøvd å kjøre en diagnostic check ??? eventuelt ta ut EFI sikringen lengre en 10 sec slik at systemet får nullet seg ut ?

viser til denne posten : http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... system.htm

under "diagnosis system"

Var i hvert fall dette jeg gjorde for å få vekk mine feil signaler. Det + at det var 2 ledninger til dynamo som hadde tatt kvelden... :roll:

#128849  av The Doctor

en sikring i motorrommet ditt har gått.. var det på min iallefall... Sjekk det!!!

#128855  av Tom-R

hvor ligger sikringene i motorrommet egentlig? vet av de foran bare jeg...

#128866  av Tom-R

hehe... fant dem, men er d bare 3 sikringer i motorrom???

#128873  av CelicaTurbo

det er en hel boks med sikringer i motorrommet ;)

#128956  av Tom-R

Hae kjørt litt og testet, men lysene er ikke der hele tiden... kommer liksom av og på som det passer seg, virker nesten som det er dårlig kontakt eller lignende en plass. Lurte derfor på om noen vet en framgangsmåte for å feilsøke og finne hvor feilen kan ligge... Finner liksom ikke ut av noe:P

#129173  av Tom-R

Ingen som vet noe???

#129515  av 2fastgt4

liten mulighet men kanskje det er tenningslåsen som har hengt seg?
har vært borti det en gang på en skropel :)

kaskje tilfeldig att det skjedde i forbindelse med den dynnamoen :?