TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥ ut orginal spilleren?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #129691  av supraespen

Hvordan får man ut orginal spilleren?
MÃ¥ man ta av hele panelet rundt eller?
Min funker ikke, noen som har peiling. Har sjekket sikring, men den er like hel. Radioen er helt død :(
 #129710  av @lpher

supraespen skrev: Hvordan får man ut orginal spilleren?
Har lovt meg selv å skrive en "how to" om dette i laaaaange tider nå...men...det har liksom aldri blitt :) Vi får se hva vi får til nå da :)
supraespen skrev:
MÃ¥ man ta av hele panelet rundt eller?
Yepp...fraid so :)
supraespen skrev:
Min funker ikke, noen som har peiling. Har sjekket sikring, men den er like hel. Radioen er helt død :(
Hmm...sjekket sikring både på/bak spilleren og i sikringsboksen i bilen? ...original spiller eller er den "uoriginal"? :)

Når du skal skifte spiller i mkIV Supra...så gjør du føgende:
(fant noen bilder fra en tilsvarende "how to" greie jeg fant på nettet engang :))

1. Begynn med å ta av dekselet rundt gearspaken...slik som vist på disse bildene. Det er bare å ta tak med fingrene på undersiden av den bakerste delen..og vippe dekselet forsiktig opp :) Det er ingen skruer involvert på dette panelet. Det eneste du trenger å tenke på er at du må koble fra pluggen til belysninga i askebegeret :)
Vedlegg
120_2090_IMG.jpg
120_2090_IMG.jpg (96.92 kiB) Vist 1118 ganger
120_2089_IMG.jpg
120_2089_IMG.jpg (79.76 kiB) Vist 1120 ganger

#129712  av @lpher

2. Neste trinn er å fjerne den panelet som er helt øverst på dashen...slik som vist på bildet :) Mener det er 4 skruer involvert.

3. Her må det plugges fra 4 (i think) kontakter fra baksiden av dette panelet.

NB NB! Mår du først har plugget fra disse kontaktene...bør du ikke skru på tenninga...før du har satt på plass alle panelene igjen :)
Dette fordi at airbag-lampa da vil begynne å lyse...og vil kreve en resetting. Noe som i seg selv ikke er vanskelig...men klarer du å unngå det...så blir det mindre arbeid på deg etterpå :)
Vedlegg
120_2094_IMG.jpg
120_2094_IMG.jpg (76.87 kiB) Vist 1127 ganger
120_2093_IMG.jpg
120_2093_IMG.jpg (67.07 kiB) Vist 1940 ganger

#129713  av @lpher

4. Neste trinn er å fjerne dekselet med ac-kontrollene etc. på.
Dette panelet er det heller ikke benyttet skruer på...så her er det bare å forsiktig løfte/manøvrere det ut :) Men husk at det er en del plugger (husker dessverre ikke antall) som skal ta's ut...FØR du kan løfte det helt ut.

Det er vel 2 plugger til Varmeapp, 1 til sig.tenner, 1 til klokke og eventuelt om du har TRAC eller hev/senkbar frontspoiler :)
Vedlegg
120_2100_IMG.jpg
120_2100_IMG.jpg (72.43 kiB) Vist 1125 ganger

#129715  av @lpher

5. Nå er tiden kommet for å fjerne selve spilleren...MED den ramma den sitter fast i. HUSK...at disse "sidestykkene" trenger du å bruke når du eventuelt skal inn med ny spiller :)

Fjern de, tilsammen, 4 skruene, som sitter på hver side av spilleren....og så må du plugge ut kontaktene til de boksene som bor oppå spileren :)

Deretter er det bare å røske den ut :D
Vedlegg
121_2104_IMG.jpg
121_2104_IMG.jpg (53.55 kiB) Vist 1935 ganger
121_2102_IMG.jpg
121_2102_IMG.jpg (67.54 kiB) Vist 1125 ganger

#129716  av @lpher

6. Om det er den originale spillere som skal byttes ut....så vil du finne disse to kontakene baki dær en plass :)

Om du ikke vil klippe istykker disse...og det BØR du ikke :D ...så kjøper du en standard Toyota-ISO overgang...så er det bare å plugge i en ny spiller :)

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=870

..og for å sette tingene sammen er det selvfølgelig bare å bruke denne "how to" baklengs :D
Vedlegg
121_2112_IMG.jpg
121_2112_IMG.jpg (90.02 kiB) Vist 1120 ganger

#129719  av olemm

FY FA** det var ikke litt mye styr for å få ut en cd spiller :shock:

#129748  av lasse

Synes det var mer enn ille nok på MR2 jeg, men det er jo ikkeno i forhold...
Ihvertfall vanskelig å stjele spilleren da :D

#129750  av GT_rider

olemm skrev:FY FA** det var ikke litt mye styr for å få ut en cd spiller :shock:
Skulle akkurat til å si det samme du :shock:
Er jo ett dags arbeid det der :?

#129872  av 2r-e-rik

har du samme "how to" på supra mk3?

#129903  av @lpher

2r-e-rik skrev:har du samme "how to" på supra mk3?
Har nok dessverre ikke det...MEN...alle Toyota med dobbel-DIN er i bunn og grunn likedane...bare litt enklere...færre deler å løsne :)

#129904  av @lpher

olemm skrev:FY FA** det var ikke litt mye styr for å få ut en cd spiller :shock:
Sånn er det å montere spiller på skikkelige biler vettu :D

#129905  av @lpher

lasse skrev: Synes det var mer enn ille nok på MR2 jeg, men det er jo ikkeno i forhold...
Er ganske likt oppsett ja...bare litt færre paneler å plukke av liksom :D
lasse skrev: Ihvertfall vanskelig å stjele spilleren da :D
True :D ...og det vet de som driver med slike ting til daglig også...

#130022  av Harkoon

2r-e-rik skrev:har du samme "how to" på supra mk3?
Det er på samme måte ca.....

Du må først ut med hele dekselet som går fra midtkonsoll til rattstamme... Og deretter ut med en liten holder med 4 skruer som holder spilleren.. Thats it.. Tar ikke mer en 15 min... :roll: :roll:

#130095  av MKIV

:o Hmmm har alle mkiv de to kontaktene?
Hadde bare en på min!!!