TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbotrykk sensorer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #13000  av Christian

Noen som vet forskjellen på 1rev sensoren 89420-17030 og 3rev sensoren 89420-17050?
Har en 1rev sensor jeg kan få låne så jeg få testa bilen, men er litt usikker på hva det vil gjøre med diverse blandingsforhold.
Redd motoren skal gå for magert o.l :?

#13001  av Christian

Er hellig overbevist om at jeg har vært inne på en web side engang hvor man kunne søke på delenr, men finner den selfølgelig ikke igjen :?

#13005  av CelicaTurbo

tror det kan bli seriøst risikabelt jeg.. 2. gen sensoren ser ikke ut til å gå lenger enn til ca 1.2bar ved 5v, og din sensor har nok et større "spenn" på 5v enn som så :?

ref:
Vedlegg
trykk/volt relasjon for 2. gen 3S-GTE trykksensor.
trykk/volt relasjon for 2. gen 3S-GTE trykksensor.
mr2boost.jpg (72.53 kiB) Vist 4632 ganger

#13019  av @lpher

Christian skrev:Er hellig overbevist om at jeg har vært inne på en web side engang hvor man kunne søke på delenr, men finner den selfølgelig ikke igjen :?
Har du ikke tilgang til Toyota's Electronic Parts Catalogue (EPC) da?

@lpher :D

#13025  av Christian

Har ikke det ser du :?
Jeg prøvde sensoren i går jeg, gikk ikke så bra, feilkode 22 23 24 og 34 :shock:

Det som også er litt spesiellt er at med sbc'en skrudd helt av er alt ok, men sbc'en på gikk ikke bilen over 4500rpm, var akkurat som om turtalls sperra slo inn.
Må nok bytte tilbake til den gamle sensoren og bestille en ny. Jeg kan ikke tenke meg hva annet som kan være feil..

#13033  av CelicaTurbo

vel verdt å prøve ihvertfall.. :)

#13036  av Christian

Satte inne den gamle igjen og kjørte en tur i dag, kode 22 23 og 24 ble heldigvis borte igjen :)
Ringer å bestiller ny i mårra.

#13038  av Bjørni

vet du prisen?

#13041  av Christian

Koster 2200kr fra toyota da jeg ringte i begynnelsen av forrige uke :shock:

#13072  av Hobbes

Toyparts sa at han kunne skaffe org. deler billigere fra USA.

#13297  av Christian

Da går bilen som ei kule igjen, Toyparts tok den på strak arm :D
Det viste seg at gain funksjonen på sbc'en hadde blitt øket til 40 :shock: , noe som definitivt ikke er bra!
Jeg har ikke gjort det, så det er nok noen som har sitti i bilen og klådd, tror jeg i alle fall...Det kan jo selfølgelig være meg, men da har det vært ved et ulykkes tillfelle :oops:
Godt Toyota lager solide motorer :roll:

#13301  av CelicaTurbo

så enkelt kan det være ja :shock:

#13316  av erling

Christian skrev: Det viste seg at gain funksjonen på sbc'en hadde blitt øket til 40 :shock: , noe som definitivt ikke er bra!
Jeg har ikke gjort det, så det er nok noen som har sitti i bilen og klådd, tror jeg i alle fall...
Hehe.. Neimen Arne da.. Fyfy! :lol::lol:

Bra det ordna seg igjen.

#13357  av Christian

Hehe, ja det er nok ham, skal gi'n to tette og ei badehette senere i kveld :)