TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TURBO konvertering til st 182..??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #130685  av vÃ¥gen
 
Har veldig lyst å montere turbo i min celica st182 2liter gti..!
også en mulighet å bytte bil til en carloz sainz, men konvertering kunne vært tøft..!
mye arbeid eller? er kompresjonen for høy orginalt til turbo..?

 #130693  av GT_rider
 
Refererer til reglene ang posting på forumet, såsser du at crossposting ikke ser så populært.
Ikke ment for å være frekk. Bare det at slikt crossposting medfører meiarbeid for admin, og moderatorer.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=8153


Til topic.
Så er original 3s-gte å foretrekke fremfor en turbokonventert 3s-ge motor.
Siden du må begynne å senke komp ved forsterke motror med andre lagre, o.s.v
Enklere å bytte til en 3s-gte motor da ja
 #130695  av vÃ¥gen
 
takk for svar! beklager det med crosspostingen, tenkte ikke på ekstra arbeidet! det skjer ikke igjen!

 #130725  av GT_rider
 
går nok bra ser du :)
Ser du ikke har vært her inne så lenge.
De sletter nok de andre postene dine ang samme tema.

 #130770  av CelicaTurbo
 
de er slettet og jeg ser du har blitt gjort observant på reglene og det er fint.


Ellers, som det står ovenfor så er det som regel best å bytte til en turbomotor, og trolig en girkasse fra en MR2 Turbo (hvor giroverføringene må flyttes).. I utgangspunktet vil nok det se ut som at det koster en del mer penger men totalt vil du trolig spare på det i form av mindre investeringer i alt smådillet som er nødvendig for å få en ettermontert turbo til å fungere, for ikke å snakke om driftsikkerheten ;)