Moren min har en 1993 Corolla som hun kjøpte i Mars i år, bilen har ikke brukt en dråpe olje siden den ble kjøpt før oljelampa plutselig begynnte å lyse. Det var da bare litt olje igen, hun fylte umiddelbart tanken full med olje.
Deretter brukte den en halv tank olje på ca 6 mil. Dette skjedde to ganger.
Det var ingen synlige lekkasjer fra motoren og det kom heller ingen blårøyk. Motoren gikk også like fint som før. Tenkte jeg skulle prøve med en liten "mini service" for å se om det hjalp. Byttet da oljefilter, olje, luftfilter, plugger samt bytte av kjølevesken(som forøverig var klar og fin). Etter dette fortsatte det høye oljeforbruket en ukes tid før det plutselig normaliserte seg. Hun har nå kjørt ca 20-30 mil over en to ukers periode uten å ha brukt en dråpe olje.
Noen som har tips til hva som kan være galt med motoren?
Deretter brukte den en halv tank olje på ca 6 mil. Dette skjedde to ganger.
Det var ingen synlige lekkasjer fra motoren og det kom heller ingen blårøyk. Motoren gikk også like fint som før. Tenkte jeg skulle prøve med en liten "mini service" for å se om det hjalp. Byttet da oljefilter, olje, luftfilter, plugger samt bytte av kjølevesken(som forøverig var klar og fin). Etter dette fortsatte det høye oljeforbruket en ukes tid før det plutselig normaliserte seg. Hun har nå kjørt ca 20-30 mil over en to ukers periode uten å ha brukt en dråpe olje.
Noen som har tips til hva som kan være galt med motoren?
1994 Toyota Celica 2.0 GT (SOLGT)