TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjerne stereo i Mr2 Mk3

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #130874  av Magne_F

Hei.
Kan noen gi meg et tips om hvordan jeg fjerner den orginale Toyota stereoen fra min 2000 mod Mr2 Mk3? Har ikke hatt tid til å se mye på det nå, men eventuelle tips før jeg begynner mottas med takk.

#130953  av smegol

Halla!
Må si at jeg knota veldig første gangen med greine der, men fant ut av det etter hvert.

Ramma rundt stereoen har 2 "armer" som sikker oppunder vribryterne i 2 hull. Dra ut fra siden, vipp oppover og prøv å lirke den ut. Mulig det går ann at den bare "henger" der, men jeg syntes at det gikk greien når jeg fikk tatt den bort. Når du har fått tatt den av eller løsnet den så skjønner du hvordan du får av de plast delen som sitter på siden. De lange plast dekslene på siden er en enkel sak. Når det er gjort må du løsne på alle skruene som er festet til selve bæringen (lange på siden)til stereoen, koppholdern og sigg tennern. Må evt. ta ut koppholderen og sigg delen også.

Er faktiskt et lite prosjekt å få bytta en enkel spiller...
Får du det ikke helt til så er det bare å skru ut alt som er så finner du ut av det etter hvert...

Vet ikke om dette var til no hjelp eller bare til mer forvirring :D

#131166  av Magne_F

Da er spilleren ute. Var en liten jobb gitt, men ny spiller er i allefall på plass. Desverre hadde jeg en kompis som hjalp til med demonteringen, noe som gjør at jeg sitter med 2 metall biter som jeg ikke helt vet hvordan skal plasseres. Det er snakk om 2 "beslag" med et skruehull og en liten bøy. Jeg mener de satt i forbindelse med de fremste skruene som holdt stereoen, men jeg klarer ikke å finne noen fornuftig plassering. Noen tips? Det eneste jeg kan si som ikke er helt 100 med installasjonen er at rammen rundt stereo og oppbevaringsboksen er litt løs, så jeg går ut fra at de har noe med festingen av denne å gjøre.
Jeg dyttet forresten inn en liten pioneer sub i "bagasjerommet" når jeg først var i gang. Mer enn nok bass for meg.. ;-)

#131286  av lexusmann

Legg ut et bilde av delene så kan kanskje noen hjelpe.. :wink:

#131367  av smegol

De har jeg også til overs, fant ikke ut helt hvor de skulle henn. Mener at de skal holde noe på plass, men fungere fint uten de. Er ikke noen som er løst hos meg.

Legg ut bilde av pioneer subben a :D

#149558  av hybris

Er det en grei sak å hente strøm til subben? Hvor trakk du ledninger?

#149638  av Magne_F

Det var greit å få strøm til subben ja. Jeg tok det rett fra batteriet, og brukte en av de gjennomføringene som er i "torpedo"-veggen. Da fikk jeg ledninen rett ut bak et av side dekslene i "baggasjerommet". Nå brukte jeg kun strømkabelen som fulgte med subben, men det burde la seg gjøre å få gjennom kraftigere kabel dersom du ønsker dette.