TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• "Distributor Cap" og "Rotor Arm"=?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #131287  av sexten

Lurte på hva dette er for noe? Og har det noe for seg å skifte disse? Hvor mye koster det i så fall?
Er i forbindelse med feiltenning, og å skifte disse skal visstnok fikse dette.
Hele setningen:
Try replacing the Distributor cap and rotor arm, these cars eat them.

#131289  av SMT

det er fordelerlokket og rotoren de mener.
vist jeg tar galt rett meg gerne :D

#131292  av sexten

Hmm, er det noe poeng i å skifte fordelerLOKKET da? Trodde man måtte skifte hele fordeleren om det skulle ha noen effekt?
Og er å skifte fordelerlokk og rotor noe en kløne som meg kan gjøre selv?:)

#131296  av Dalan

Fordelerlokket har veldig mye for seg å skifte, det er her man kobler sammen pluggledningene og coil-ledningen, kontaktpunktene inni her slites ;)
Ikke no problem å skifte selv, det du trenger er en 8mm pipe og skrutrekker :)

#131412  av kake

^

Ganske enkelt, gjort på 10 min. Bare husk å legge et tykt håndkle over siden av bilen, når du står inntil og henger oppi motorrommet.

Trenger du nye pluggkabler også, så se her.

#131414  av CelicaGT

Pass på når du skifter at du får pluggkablane på rett plass. :-)

#132137  av FireWalk

Motoren min ble ødelagt pga slitt fordeler ;) eller slitt og slitt, pakningen inni hadde løsnet slik at det kom fukt inni som igjen skapte erosjon, og feiltenning som igjen skapte tenningsbank og 2 knuste stempel..

Rotoren sitter på fordeleren og snurrer rundt inni fordelerlokket og treffer 4 kontaktpunkt inni der. Når den treffer punktet overføres strøm til den pluggen som er kobla på det kontaktpunktet via pluggkabelen.. Har hørt at fordelerlokket slites veldig fort på MR2r (kontaktpunktene).. fordelerlokket koster vel ca 700 hos toyota. Rotoeren er jeg ikke sikker på, noen hundre. jeg betalte iallefall under 1000 spenn for fordeler og rotor til bilen min nå sist. :)