hei.
siden jeg ikke vet hva en blitz sbc-id er så ta denne info med en klype salt.
godt ut ifra at du ikke har gjort så mye internt i motor og ikke har gjort noe serlig for å kontrolere luft,tennin og bensin vil jeg tro at en "orginal" ct20b vil være mere moro for deg kontra din oppgraderte ct26.
Begrunnelsen til det er som de andre sier her at en ct20b har mye mindre lag kontra en orginal ct 26.Samtidig er også ct20b friskere oppover.
Dette vil gjøre at bilen din virker friskere/sprekere hele veien.
Den ct26 turboen du har vil spole opp tregere enn en orginal ct26 men gi større/mere krefter mot mot høyere turtal.
Problemet er at når du ikke korigerer dette med riktige verdier kan det bli litt slapt på lave turtal under 3500omdr.
det beste du kan gjøre er selvfølgelig å tilpasse "alt" til den turboen du har,ct26.
Da blir det vei i vellinga da
så kommer jeg med noen (konkrete??)påstander :
min st3 ct26 har 51mmtrim
orginal eksos del.
fabrikkopplyst til 370hk på 1,5bar(hvis alt er lagt til rette for det)
din ct26 har:
54mmtrim(har bare lest om det på ct 26 til supra)
12 degree clipp
etter alt jeg har lest er det 12 degree clipp noe dem gjør på bladene/vingene på eksos siden får å få en bedre flow spesielt mot høyere turtall.Korekt meg hvis jeg tar feil.
dette vil si at din turbo har en god teoretisk mulighet til å gi flere krefter
på høyere turtall en min,men også at den muligens kan bli noe tregere/svakere på lavere turtall.
hva du går for blir opp til deg.
