TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica 2.0 GTi 1986

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #131972  av Plexx

Vurdere å kjøpe meg en sånn bil, men lurer på om det er noe å ha :) Den er jo 19 år gammel da, men er den behandlet bra går vel det greit. Er det noe spesiel med 86mod i forhold til nyere modeller? Mye som blir ødelagt eller noe sånt? Hva er deres erfaringer? Skal ha en bil til maks 30 000kr. Tilslutt lurer eg på om slike biler er lett å trimme, om det finnes mange deler og slik?

#131985  av CelicaTurbo

ikke noe spesiellt å ta hensyn til på den bilen, men pass opp for rust.. og trimming er som andre 2.0 liters sugemotorer: dyrt og ikke spesiellt hensiktsmessig. Skal du virkelig trimme er det bedre å bytte til en turbomotor mens du først er i gang, men du kan altids trimme den sugemotoren med kamaksler, eksos, grenrør, motorstyring osv men det vil koste som en turbomotor uten å gi deg samme effekten ;)

#131990  av Plexx

Den bilen jeg har funnet var rustsveiset og tektylbehandlet, men spørsmålet er om det er gjort skikkelig da :p. Når det gjelder trimmingen hørtes jo ikke det spesielt lovende ut, men den går vel greit orginal og....

#132229  av FireFox

Grei bil det der.. får du satt i noen kvassere kammer og grenrør + effektanlegg så bør det komme seg :) men bilen går jo greit i utgangspunktet da ;)

og så er jo et konfilter et must da, for lyden sin skyld :D