TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dump Ventil pÃ¥ Kompressor motor?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #133184  av blixern
 
ja har sett folk gjort dette på corrado g60, men HVORFOR?

 #133185  av Stillcrazy
 
fin fin lyd, hehe...
egentlig bare derfor... man får vel sikkert ikke noen effekt ut av den, men, lyden er da ihvertfall der.

noen som hvet hvordan man monterer den i forhold til på en Turbo motor?

 #133188  av blixern
 
er jo bare å montere den på trykkrøret før gass-spjeldet, koble til vakum.
regner med det er en åpen ventil du skal ha så.
er det retur på disse motorene? (en egen slange som går fra spjellhuset å tilbake i kompressorn eller nå lignende)

 #133189  av Stillcrazy
 
Takker =)
var bare nyskjerrig...
Har en Levin motor på hånden, vurderer og sette den inn i min Mr2 mk1,
har du hørt om noen som har gjort dette?

 #133192  av blixern
 
kjenner ikke så godt til det, men vis du søker på forumet finner du garantert noe god info om dette..
er vel en 4agze ? skulle tro det skulle skli veldig fint inn i mr2en din...bare sørg for å få komplett motor med ledningsnett ecu osv.

 #133193  av Stillcrazy
 
ja, det er det...
Følger med komplett ledningsnett ja...
er edningsnettet mye forskjellig fra en valig aw 11 motor?

 #133194  av blixern
 
det kan desverre ikke jeg svare deg på :roll:
men jeg går ut i fra at det er noen forskjeller der.

 #133205  av Larsen
 
det kan jo tenkes at man redusere belastningene på motoren litt da. Beltet får ihvertfall en mindre jobb med dumpventil...