TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Streetlegal i Stavanger søn 25/9

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #133357  av Morten

Det blir arrangert Street legal på Forus (Stavanger) nå på søndag 25/9. Teknisk starter kl.10 og kvalifiseringen starter kl.13.

Håper på godt oppmøte av folk herifra både for kjøring og titting! :wink:

Jeg skal bort og bli frakjørt med Gorollaen, og tror Kennethx har tenkt seg sydover for å forsvare ledelsen sin i Westcoast-cup'en!

Mer info: http://www.thundervalle.com/side1.asp?sid=11&page=227

#133358  av mr_2

"denne gangen kjører vi fra vest mot øst"..
Det vil si:fra forbrenningsanlegget?Eller er jeg helt på bærtur? :oops:
faen at ikke marcus er hjemme å lar cameleonen strekke litt på beina 8)

#133725  av kennethx

Jeg vant like så godt hele street klassen i stavanger Så nå har jeg 3 strake 1. plasser i år, samt sammenlagt mester i west coast cup street

#133727  av Trial

Gratulerer! Må jo være kjempeartig,d! :D

#133731  av Amund

Gratulerer Kenneth! 8)
Var en artig tur, godt å ha hjelp i depo til å holde rede på hva motstanderne er gode for :wink:

#133733  av tojo

:D Grattis Kenneth :D 3 strake :shock: bærre lækkert det!(blir vel flere)

#133761  av Andreazz

Gratulere! Alltid morsomt å vise amcarfolk at biler laget utafor USA fungerer rettfram å..

#133772  av Kjelliken

8) Grattis kennethx

Det er bra du gjør oss stolte av våre biler og klubben vår med og prestere så bra.. 8) Du blir vel snart æres medlem... :D

#133775  av kennethx

Ett lite sånn...reisebrev, kan man kalle det det?

Her er i allefall min opplevelse av dagen...

Kjørte fra bergen 2200 lør kveld, ankom klokken ett i Haugesund på ett gjestgiveri og overnattet der. Opp 0630, frokost, og ferden gikk videre mot stavanger med 0800 fergen.

Grunnen til at jeg tok turen var at jeg var sammenlagt leder i west coast cup, og med bra resultat i cup'ens siste runde, så ville jeg bli sammenlagt mester i cupen.

SÃ¥ hvordan gikk det?

Startet første kvalik heat og kjørte det det jeg og bilen gikk, litt dårlig start, litt for mye hjulspinn (dårlig feste i asfalten, som var på vanlig vei).
Kjørte inn til 8.599 med 133.34 over mål. Dette var så klart breakout i STREET klassen, og jeg fikk ikke noen kvallik tid i første forsøk.

I andre forsøk kjørte jeg mot en cossie, og jeg brennte av gårde fra start som jeg alltid gjør, og fikk meg en ledelse, helt på slutten bremset jeg og cossien suste forbi meg inn til breakout tid på 8.5, mens jeg fikk inn en godkjent tid på 8.817. (Har var det noe rot i tidtakningen, hvor cossien fikk min tid og jeg hans tid, så måtte bruke mye tid og energi på å få rettet det opp)

Okei, da hadde jeg i allefall en godkjent tid, så da var det bare å prøve forbedre seg på neste kvallik run.

Klar ved start, dro av gårde, 1 gir knips....2gir......3 gir...gasse littt, slippe gassen og rullet inn til 8.709!

Det værste var at dette "bare" var andre beste kvallik tid! Det var en suny gtir som lurte seg inn på 8.702!!!!! Men uansett, var fornøyd med tiden min og det 4. og siste kvallik heatet ble vel litt halvhjertet og ikke noe bra tid.

On to the elimination!!!!!

Det blir jo satt opp stige, slik at meg og sunyen som hadde de beste tidene vil møtes i finalen om vi begge går videre hele tiden.

I første runde møtte jeg en lastebil, hehe, en Dodge RAM SRT10. Han ble parkert, og jeg kontrolerte inn til seier i heatet.

Neste kvalik runde, var det en bromlebass av en amerikaner.

Venter på lys, BANG av gårde. AmCaren stod igjen på startplaten, og så egentlig ut som han gav helt opp midtveis i løpet da jeg hadde fått en så solid ledelse, tipper han spant seg skikkelig vekk. Så jeg kontrolerte inn til en sikker seier.

Så det morsomste av ALT. I 3. elimineringsrunde, så møtte jeg en Toyota COROLLA!!!! (Morten) Denne corollaen har ca 170hk, og kjørte på det beste 9.8 i kvalliken. Så hvordan har den kommet så langt?!?
I første heatet møtte Morten en sierra cossworth, og han klarte dra fra litt i starten (gate slicks) og holdt han litt ut på 2. gir. Og dette fikk cossien til å BRENNE av gårde, corollaen har jo ikke noe å stille opp mot på topp, så litt ut på andre gir var han jo helt greit forbi, men han matet på inn i mål og kjørte inn til 8.5, BREAKOUT, corollaen videre. :) Sierraen var satt opp til en enkel stige (pga ok kvallik tid) så neste heat var walkover, så slik møtte corollaen meg i 3. elimineringsrunde.

Jeg fikk en ufattelig dårlig start, mistet hjulspinn og datt ned under turbotrykk turtal, men akselerete helt greit forbi, det skulle bare mangle, med 300+ hk mot 170, selv om han har en lettere bil.

I 4. elimineringsrunden hadde jeg walk over.

og så var det FINALE! Ingen bombe at det var meg vs Suny GTIr.

Vi var begge hissige på å stage inn, og løpet kom utrolig kjappt i gang, men jeg reagerte fortest, og hadde overtaket fra start.

vi bremset begge i mål, jeg bremset inn til 8.66, breakout....shit....men sunyen bremset inn til 8.60, og breaket MER ut. Ergo jeg vant :D

Hadde det utrolig artig, det var vel verdt turen.

Kjøreturen hjem gikk utrolig smurt. Traff rett på begge fergene, og lå i en gruppe biler som stort sett lå 10 over for det meste. Brukte ikke lange tiden hjem, og det var helt rolig grei kjøring.
Sist redigert av kennethx den 26 sep 2005 14:04, redigert 2 ganger totalt.

#133776  av kennethx

Ã…, ja, takk for gratulasjoner :oops: :oops:

#133778  av Morten

Hehe, tidenes mest ufortjente 5te plass på meg :mrgreen:
Var vel en (1) bil i klassen som var tregere, av 19 som stilte.... :oops: Huff og huff, gøyere med Lillegul da ja... :twisted:

#133780  av kennethx

Morten skrev:Hehe, tidenes mest ufortjente 5te plass på meg :mrgreen:
Var vel en (1) bil i klassen som var tregere, av 19 som stilte.... :oops: Huff og huff, gøyere med Lillegul da ja... :twisted:
Ansiktsutrykket ditt var bare til å le seg ihjel av når jeg sa du gikk videre.

Meg: du gikk videre
Morten: HUH?!?!
Meg: cossien breaka ut!
Morten: HAHAHA

#133798  av Amund

var ikkje ein lightening du kjørte mot, men en Dodge RAM SRT10. Må lære deg å huske ka biler de er snakk om kenneth! hehe, for eksempel den svarte "ascona" som knuste en mellomaksel?

#133803  av kennethx

Amund skrev:var ikkje ein lightening du kjørte mot, men en Dodge RAM SRT10. Må lære deg å huske ka biler de er snakk om kenneth! hehe, for eksempel den svarte "ascona" som knuste en mellomaksel?
:oops: er ikke alltid like lett :roll: