Kjøpte meg en 86 modell mr2 for 2 uker siden til en rimelig penge som jeg skal bruke som vinterbil
, betalte 16 000.- så jeg visste jeg måtte skifte bakskjermer og litt sånt, men motoren skulle være bra, noe som viser seg å ikke være tilfellet! Ingen kakklelyder (skjørtebank/rådebank ol.) Men varselslampen med motor og vifte foran begynner å lyse når jeg bruker litt turtall med varm motor (over 4000 rpm)... Og det går litt (ikke mye, litt ekstra ved kald motor) kjøleveske ut fra eksosen. Ikke bra!
Noen som har vært borti noe lignende før?
Har selv en magefølelse for gåen toppakning og at tidligere eier ikke har luftet kjøleveskeanlegget etter bytte av kjøleveske, så det er luft i kjølesystemet...
Kan vel også være sprekk i blokka, men slik vil jeg helst ikke tenke
I tilfelle kan jeg bruke block sealer og kjøre med det midlertidig.
Noen gode tips/ erfaringer med samme problem?



Har selv en magefølelse for gåen toppakning og at tidligere eier ikke har luftet kjøleveskeanlegget etter bytte av kjøleveske, så det er luft i kjølesystemet...
Kan vel også være sprekk i blokka, men slik vil jeg helst ikke tenke


Noen gode tips/ erfaringer med samme problem?