TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MÃ¥ling av ventilklaring pÃ¥ AT180

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #133506  av Kaizern

Fikk en kompis som er mekaniker til å måle klaringen på ventilene mine, det var 2 ventiler på UT som var 0.35mm (over grensa), vi sjekket opp datamaskinen de hadde på verkstedet og der var det sligrinsmon på 0.15-0.25mm hvis jeg ikke husker helt feil :roll:
Problemet var når han ringte til et deleverksted neste dag, så sa de at han hadde gjort det på feil måte. Han måtte plukke av toppen for å så måle shimsene som sto på fra før?! :roll: Er det ikke bare å bestille et shims sett å sette på nye der det trengs? :lol: :lol:

En ting til, synes motoren lager en raslelyd og den går ujevnt på tomgang samnt når jeg holder gassen jevnt, så jeg mistenker at det er noe mere enn ventilene som lager lyden. Noen tips?

#133531  av lasserj

rådelager!

#133545  av Kaizern

lasserj skrev:rådelager!
HYSJ.... :evil: Heh... Høres veeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig dyrt ut.... Tør jeg spørre om hvor mye sånn ca?

Det som er irriterende er at dette problemet ikke var før dette med topp pakningen skjedde.... At det lekte kjøleveske ut sammens med eksosen og motoren ble overopphetet... Så når verkstedet tok å byttet topp pakning igjen, når jeg fikk tilbake bilen igjen, så hørte jeg med engang at det var noe gærnt... Da jeg kontaktet de dagen etterpå, så mente de det var ventilene.... Jeg tviler sterkt på at den lyden kan stamme fra ventilene, det rasler som en kjede blir dradd rundt inni der..