TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har 17", ønsker 15"/16".

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #131086  av Gjest

kjøpte nye felger og dekk til min søsters Celica i juni 2005.
Ho syntes de var tøffe å se på men likte ikke å kjøre med de.
NÃ¥ vil hun ha mindre hjul igjen.
Felger: ASA US2 5x100 17"
Dekk: Toyo Proxes T1-R 215/40 ZR17
Alt nytt i juni i år og nesten ikke kjørt på.
Noen som har mindre felger til celica liggende og vil bytte?
Evt noen som vil kjøpe disse?
Holder til i Oslo/ evt. Sørumsand

Enklest og kjappest; Ring meg: 934 32 648.

-KnutM

Bilde
Bilde
Bilde

#131087  av knutm

glemte å logge inn... :oops:
Kan noen endre hvem som har skrevet innlegget så det står min bruker?

#131147  av knutm

Solgt/byttet.
Begge var fornøyd med handelen tror jeg. :D

-KnutM

#131331  av kaimagne

Absolutt! :mrgreen:

#131847  av kaimagne

Ble egentlig ikke så ille som sommerfelger heller dette. Og dekkene på disse felgene er Toyo Proxes, kjøpt i juni, og de er ikke slitt i det hele tatt, kontra mine Nankang NS-II. Kanskje det har noe med kjørestil å gjøre, kanskje...

Har montert dem nå, og det ble jo kattemykt å kjøre på, i forhold til 225/35-18... Maks Hollywood-faktor var det også, det tuter og skriker for hver sving. Det føles veldig upresist i styringa, men det er ikke sikkert festet er noe dårligere.

Uansett, hva synes dere om felgene på bilen? Det er jo planen at det skal bli vinterfelger/banefelger...
Vedlegg
ASA 17"
ASA 17"
IMG_2487.JPG (317.05 kiB) Vist 2233 ganger
TTE Chicane 18"
TTE Chicane 18"
IMG_2486.JPG (300.19 kiB) Vist 2228 ganger

#131852  av CelicaTurbo

siden salget er avklart er det bare å diskutere videre her.. felgene ser meget bra ut de, og det er ikke mange som har så tøffe felger på bilen på vinterhalvåret :D

#131854  av Lilli

Tja det går vel greit med de der vel, pus :wink:
Må vel ha et par 16" vinterfelger eg og, tror ikke eg tør å vise meg med de "orginale"!

#131869  av kaimagne

CelicaTurbo: Det gjenstår jo å få vintergummi på dem da... Ser for meg et smertelig inngrep i lommeboka der. Men ja, det ser en god del bedre ut enn de sløve 15-tommerne!

#132049  av ST182

kaimagne skrev:Ble egentlig ikke så ille som sommerfelger heller dette. Og dekkene på disse felgene er Toyo Proxes, kjøpt i juni, og de er ikke slitt i det hele tatt, kontra mine Nankang NS-II. Kanskje det har noe med kjørestil å gjøre, kanskje...

Har montert dem nå, og det ble jo kattemykt å kjøre på, i forhold til 225/35-18... Maks Hollywood-faktor var det også, det tuter og skriker for hver sving. Det føles veldig upresist i styringa, men det er ikke sikkert festet er noe dårligere.

Uansett, hva synes dere om felgene på bilen? Det er jo planen at det skal bli vinterfelger/banefelger...
De Toyo proxes dekka er det ihvertfall siste gang jeg kjøper til celicaen ihvertfall. Makan til upresise og myke dekk da!! Vesentlig dårligere feste enn med Falken FK451 ved litt "aktiv" kjøring på svingete veier ihvertfall. Det er første gang jeg har opplevd at hekken har kommet som ei kule på tørr asfalt med nye dekk.. skummelt.
Greit at de sporer litt mindre enn falken dekka, men de dekka er jo direkte farlige å kjøre hardt med jo. Som Kaimagne sa: Kattemyke og upresise. (kjører på samme profil som Kaimagne, 215\40\17)

#132065  av CelicaTurbo

flyttet til Dekk&felg siden diskusjonen nå ikke lenger omhandler kjøp&salg ;)

kaimagne: 17" vinterdekk kan bli en dyr affære ja ;)

#132068  av kaimagne

Ja, jeg får se hva jeg gjør videre... De sommerdekkene som står på, er jo kliss nye, så kanskje jeg kan selge dem og bruke det som mellomlegg på vinterdekk. Eller, nei, jeg veitafaen... Har jo noen 14" stålfelger med vinterdekk stående også da... ;)
Pigge opp dem med lastebilpigg, så skal jeg vel kjøre fra det meste av biler på vinterstid... Hmm, det hadde faktisk vært artig og prøvd!

I verste fall river jeg av sommergummien, og kjøper vinterdekk til 4500 kroner for 4 stk.

#132100  av Mr_Sann

hvordan er det å kjøre med 225/45/17 eller 215/40/17 på vinter dekkene da?? er det helt greit eller blir det veldig glatt?

#132209  av kaimagne

Time will show... :D

Her i Østfold er det jo stort sett sånn på vinterstid at jeg kjører på våt asfalt, uansett hvor jeg skal. Derfor tror jeg at det skal gå bra. Men som sagt, i verste fall, hvis jeg skal på Rally Snøfreser'n eller lignende opplegg, så har jeg 14" dekk liggende, som jeg kunne tenkt meg og pigga opp med lastebilpigg... ;)

#134414  av GT4 CS

Ellers har jeg 2stk nesten nye toyo 17" piggfrie vinterdekk til salgs :)
Selv om planen er og bruke de selv så trenger jeg penger mer hehe. Dim er iallefall 215/45-17