TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eagle H-RÃ¥der

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #129977  av celica_st185

Fant eagle råder på ebay til 349 dollar. Dette hørtes veldi billig ut, så bare lurte på om noen hadde erfaringer med disse :?: Noen som vet hvor mye di originale tåler?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EAGLE-ES ... 8561QQrdZ1

#130009  av 2fastgt4

det er flere her som bruker de.blant annet jeg.
har fungert veldig bra.mener jeg betalte rundt 6.000kr.

mener sleeper også bruker disse på sin st165

#130062  av w00t

eagle skal visst være bra det.. originale tåler vel ganske mye dem, men eagle rådene er litt lettere å tåler mere :) har sikla på disse jeg og.. men er litt skeptisk til å handle fra andre sia av jorda :P
men snakk med Christian på forumet, han har noen tilsalgs å han skulle ha 3500 for dem. itt brukt men det har jo ikke noe å si :D
skal du bygge værsting motor BTW?

#130065  av w00t

kan godt ha 500 hk da sikkert.. råder er ikke det første som ryker vettu ;)
Skal selv bygge 500 hk motor etterhvert (venter på peng nå).

#130531  av sleeper

org råder på disse motorene tåler MYE power, bare du IKKE øker turtallsperra på bilen! ikke noe prob og kjøre med oppunder 500hk med org.( det er stemplene som gir seg først)
største problemet med de org rådene er at de er forferdelig tunge!

jeg har best råder via ebay og disse fikk jeg etter 1 uke så det er ikke noe prob og best derifra! løp og kjøp :)

#130682  av sleeper

nope...

#131108  av w00t

eagle rådene er jo opgitt til 650 hk.. får ikke noe kraftigere da? greit å ha litt å gå på

#131210  av celica_st185

Hvet Pauter har til 3s-gte. Denne koster da også nesten 11000 for ett sett på 4 hos dalhems. Står remset opp endel fordeler med denne i forhold til en vanlig H råde, bl. a bedre konstruksjon, ved at den er sterkere på viktigere plasser, men likevel lettere en H råder og har en strømlinjeformet design som gir mindre modstand når den roterer i oljen. Er laget av en legering mellom 4340 Chromolystål og nickel. Noen som har noe erfaringer ang. disse?

#131348  av sleeper

nei.. men vet at crower har noen av de beste rådene til denne motoren.. de koster vel litt under 10k!

#134463  av w00t

Jeg tror jeg velger crower.. sendte mail å spurte hva jeg burde velge(dem har 2 typer råder til 3sgte) å dem svarte:
Typically if you're pushing realistic 700+ on a 4 cyl application, I'd go
with a heavy design rod. We can make it, cost is $184 per rod and looking at
8 weeks leadtime.

50% deposit required.

Thanks for your interest in Crower
---------------------------------------------------------------------
men dem har billet råder i titan også!!! dem er jo litt lettere¨å det er en fordel.. men disse koster 465 dollar per stykk så da må du betale over 12000 for dem! men uansett så tror jeg nok at crower er mye bedre enn eagle, eagle er jo støpte å crower har billet råder :twisted:
nå må jeg bestemme om jeg skal kjøpe titan eller stål råder :?: