TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpte meg nytt anlegg i gÃ¥r

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #134646  av BrennaRacing

En jeg kjenner har kjøpt en del stereo fra en butikk som har lagt ned, så jeg dro dit i går for å se om det var noe jeg trengte...
Kom hjem igjen med:

Pioneer TS-W1000C - 10" Basselement
Coustic AMP210X - 2 kanals forsterker
Jensen SWT 16.12 - Frontsett

Noen som har erfaringer med noen av disse tingene, Har egentlig aldri hørt om Coustic, og jeg har alltid trodd at Jensen er et skikkelig jallamerke :lol: Men det kan jo hende det funker forde :D

#134655  av GT_rider

hadde jensen 2 kanal forsterker. Funka som fjell den, så jensen er ikke noe dårlig merke utifra mine erfaringer

#134656  av BrennaRacing

Det var godt å høre....Han jeg kjøpte dem av sa at det er Jensen som har laget noe av Infinity-anleggene :D

Han hadde noen andre forsterkere til salgs å, men jeg tenkte det var greit å kjøpe en som ikke tok så stor plass...Pluss at det skal vel ikke så sinnsykt mye til for å greie å drive en 10"...Lurer på om det var 2x80W RMS eller no

#134946  av Fantare

BrennaRacing skrev:Det var godt å høre....Han jeg kjøpte dem av sa at det er Jensen som har laget noe av Infinity-anleggene :D

Han hadde noen andre forsterkere til salgs å, men jeg tenkte det var greit å kjøpe en som ikke tok så stor plass...Pluss at det skal vel ikke så sinnsykt mye til for å greie å drive en 10"...Lurer på om det var 2x80W RMS eller no
Tror kansje subben hadde koset seg litt bedre om den hadde fått litt mere effekt, den klarer vell og drive subben litt. Men spiller nokk mye bedre med en større forsterker

#134957  av BrennaRacing

Ja, men jeg ville ha en forsterker som ikke var så veldig fysisk stor da..Men jeg mener det var 2x80 w i 4 ohm eller no...Husker ikke helt jeg....skal koble det opp på tirsdag tror jeg, så da får jeg se hvordan det spiller :D

#135153  av BrennaRacing

Da har jeg vært ute å montert fronthøytalerene mine...De funka veldig fint de :D

Måtte modde litt i dørtrekket for å få plass til det, men det funka..Så på tirsdag blir det basskasse-bygging :D

#135165  av @lpher

BrennaRacing skrev: Måtte modde litt i dørtrekket for å få plass til det, men det funka..
Hæ? :)

#135180  av Fantare

Spaca ut litt i dørene sikkert :)

#135195  av chris

@lpher skrev:
BrennaRacing skrev: Måtte modde litt i dørtrekket for å få plass til det, men det funka..

Sikkert noe av det samme som jeg måtte gjøre i dørene for å få plass til 6.5" ;)

#135215  av FireFox

Er nokk litt liten forsterker til elementet ja :)
Har hørt elementet med en 1000w forsterker, det spiller helt greit..
elementet er på 600W

Mye betalte du får tinga?

#135231  av chris

FireFox skrev:Er nokk litt liten forsterker til elementet ja :)
elementet er på 600W

Tror ikke jeg ville kjørt verken 1000 eller 600 EKTE watt kontinuerlig på det elementet..

#135253  av BrennaRacing

@lpher skrev:
Høytalerene var litt store for døra (ganske mye for store å) Så istede for å file ut halve døra, så kutta jeg bare bort litt plastik som er rundt høytaler "gitteret" på innersiden av dørtrekket. Skjønner??
FireFox skrev:Er nokk litt liten forsterker til elementet ja :)
elementet er på 600W

Betalte 1200 spenn for alt :D Så lenge jeg får mer bass en før, så er jeg fornøyd... :lol: Ble jo en del bedre bass i den nye frontsettet også...Pluss at jeg fant ut i går at jeg kommer til å bytte ut bakhøytalerene å...Så da blir det nok bra :D

#135263  av FireFox

chris skrev:
Tror ikke jeg ville kjørt verken 1000 eller 600 EKTE watt kontinuerlig på det elementet..
Hva er falig med å kjøre 1000 watt på et element? bedre det enn å kjøre for lite. må jo ikke trykke på så mye at du kjører elementet i filler :)

#135264  av FireFox

Hehe, 1200kr for alt er ikke gæli akkurat :D

#135276  av Mr2 Mk2

BrennaRacing skrev:Pluss at jeg fant ut i går at jeg kommer til å bytte ut bakhøytalerene å...
litt ot,men hvor store er bakhøytalerne i mk2?