Hei Jan Erik og takk for sist.
Fint du fant frem til forumet her, og artig med flere MK3-ere. Er vel ikke mange som har trimmet noe særlig i det hele tatt, og vanlig trim av N/A er ikke mye vits. Så valgene blir enten turbo-kit som du har gjort, eller bytte til motoren fra Celica T-sport. Selv skal det på et turbokit fra Häss på min bil til vinteren. Etter å ha prøvd bilen din på Gardermoen var det iallfall ikke noen tvil lenger.
Til info hadde Jan Erik ordnet slik at Gatebil bladet laget stage drive reportasje med MR2 MK3 turbo, og bilen min ble med som alibi for en stylet utgave. Med r-dekk, turbo av stivet understell kjørte "The Stygg" MR2-en på 1:05 ett eller annet. Det er grisefort rundt den banen, og ikke langt bak Ferrari F430 som kjørte på 1:04 ett eller annet. Min kom seg rundt på 1:10 med slitte dekk som corden syntes på. Men 5 sekunder forskjell mellom bilene er uansett enormt mye, og viser hvor mye potensiale det ligger i MR2 MK3'en riktig motorisert. Blir spennende å se når reportasjen kommer.
Jan-Erik
'00 MR2 Turbo GT28RS - Trial Try Force bodykit + TRD VM180 rear wing
X - '91 MR2 Turbo TRD2000 GT - 3. gen 3S-GTE