TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpte meg nytt anlegg i gÃ¥r

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#135302  av @lpher

Jostein skrev:
litt ot,men hvor store er bakhøytalerne i mk2?
4" ...og ikke verdt å skifte ut...da plasseringa er helt feil.

#135308  av BrennaRacing

@lpher skrev:
Jostein skrev:
litt ot,men hvor store er bakhøytalerne i mk2?
4" ...og ikke verdt å skifte ut...da plasseringa er helt feil.
Hva mener du??

Btw @lpher:
Hvor store strømkabler er det NØDVENDIG å ha til denne forsterkeren?? Når jeg skulle koble anlegg i den gamle bilen min var jeg innom SR bilradio å spurte...De mente at jeg bare trengte 16mm2, men jeg synes det hørtes litt lite ut, så la jeg opp 34mm2 kabler :lol: ....Var kanskje ikke vits med så stort men :D

#135313  av @lpher

BrennaRacing skrev: Hva mener du??
Plasseringen på "bakhøytalerne" i mk2 gjør at du får lyden fra den ene planta rett i øret..og denne vil i stor grad overdøve det lille lydbildet man har fra før av..trust me on this :D
BrennaRacing skrev: Btw @lpher:
Hvor store strømkabler er det NØDVENDIG å ha til denne forsterkeren?? Når jeg skulle koble anlegg i den gamle bilen min var jeg innom SR bilradio å spurte...De mente at jeg bare trengte 16mm2, men jeg synes det hørtes litt lite ut, så la jeg opp 34mm2 kabler :lol: ....Var kanskje ikke vits med så stort men :D
LOL :D 34mm2 er ihvertfall nok! :D 16mm2 hadde nok holdt det også faktisk :) ...men jeg personlig hadde nok anbefalt litt tykkere kabel (enn 16mm2)...da jeg vet...for a fact...at folk flest skal ha fler...eller større forsterkere etterhvert :D

#135317  av BrennaRacing

@lpher skrev:
BrennaRacing skrev: Hva mener du??
Plasseringen på "bakhøytalerne" i mk2 gjør at du får lyden fra den ene planta rett i øret..og denne vil i stor grad overdøve det lille lydbildet man har fra før av..trust me on this :D
Da skal jeg stole på deg, siden du har helt sikkert har litt mer peil på det her enn meg :D

[/quote]LOL :D 34mm2 er ihvertfall nok! :D 16mm2 hadde nok holdt det også faktisk :) ...men jeg personlig hadde nok anbefalt litt tykkere kabel (enn 16mm2)...da jeg vet...for a fact...at folk flest skal ha fler...eller større forsterkere etterhvert :D[/quote]

Ja, da skal jeg se på jobben i morra om vi har 25mm2 eller no liggende å slenge...Takk for hjelpen :D

#141101  av BrennaRacing

Har fått koblet opp bassen nå...Det spiller faktisk helt konge...Over all forventning :D

Eneste som er litt kjedelig er at jeg trodde jeg skulle få plass til forsterkeren nede i oppbevaringsrommet bak setet, men det gjorde jeg akkurat ikke :(

Derfor trenger jeg råd til hvor jeg kan ha forsterkeren (vil ikke ha den under panseret og ikke i bagasjen :D )

#141104  av lasse

Under passasjersetet?

#141105  av BrennaRacing

Ja, det er vel kanskje den beste løsningen....Må hvertfall prøve å få lagt kabelene under teppet da, så det ikke blir så veldig synlig :D

#141280  av gnmfr

BrennaRacing skrev:Ja, det er vel kanskje den beste løsningen....Må hvertfall prøve å få lagt kabelene under teppet da, så det ikke blir så veldig synlig :D
Veit jo ikke hvor mye peiling du har da, men du bør vel få kablane ut i sidene slik at du får de under døra :wink: Er vel det lettaste også det, men kanskje du må ha kablane under teppe for å skjule di inn under setet da :wink: For all del ikke glem å legg signal kabler vekk fra strøm kablane, da dette forstyrer lyden noe hinsides hvis de kommer for nærme hverandre (irriterans lyd :P )

Gjør ikke no hvis du kommer ut med noen bilder av kassa og frontsettet etter at det blei montert :wink:

#141305  av BrennaRacing

Jeg har jo lagt alle kabelene fra batteriet å spillern å sånn. Hadde tenkt til å ha forsterkeren i boksen bak setet. Men siden ikke det gikk så bare trekker jeg kabelene fra boksen og under teppet å bort til forsterkeren. Så er det vel bare å lage noen små hull å fiske kabelene opp :)

Er elektriker, så jeg veit at jeg ikke skal legge strøm og signal sammen :D :D Jeg la strømkabelen i kanalen og signalkabelen og remoten under midtkonsollen :D

Kan sikkert slenge ut noen bilder av bassen å forsterkeren når jeg gidder å gjøre det ferdig (mest sannsynlig i morgen :D ) Men frontsettet gidder jeg ikke å ta bilde av, for da må jeg av med dørtrekkene :lol: