TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremsestøv

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #135528  av MacBain

Jeg irriterer meg ganske mye over mengden bremsestøv på forhjula.
Felgene blir svarte etter bare en ukes rolig kjøring(se bilde).
Er det normalt at det blir så mye bremsestøv?
Jeg bruker orginale toyota klosser, vil greenstuff eller andre merker gi mindre bremsestøv?
Er lei av å vaske felgene hele tiden :(.
Vedlegg
Bremsestøv.jpg
Bremsestøv.jpg (67.81 kiB) Vist 541 ganger

#135537  av tojo

Bilde

Greenstuff AF44/78 kan sies å være de fineste "performance" bremseklosser som noengang er solgt, plus at de har den fantastiske egenskap av å være nesten støvfrie! :D

For mer info: http://www.ebcbrakes.no

#135545  av cs2451

Jeg har redstuff fremme på min. Og det støver veldig lite. Eller fikk bare prøvd de i 2 uker før jeg smadra bilen min da men. Ingen bremse støv etter 2 uker :D

#135556  av mk1 black limited

Er ikke enig. Har hatt både Green Stuff og Red Stuff på MR2'en, og Green Stuff på Celica'en, og for det første støvet det like mye og for det andre var de ikke noe bedre enn originale Toyota-klosser, og for det tredje var de lite slitesterke. Det er min erfaring...:-)

Celica:
Bilde

MR2:
Bilde

#135606  av TheStig

tojo skrev:Bilde

Greenstuff AF44/78 kan sies å være de fineste "performance" bremseklosser som noengang er solgt, plus at de har den fantastiske egenskap av å være nesten støvfrie! :D

For mer info: http://www.ebcbrakes.no
uffda, du bommet nok litt der. Greenstuff går for å være den største floppen blandt ettermarkeds klosser i performance klassen. Jeg har selv prøvd og alle andre som ikke bare gir en "dagenetter" anmeldelse sier at dette er for dårlig når de brukes litt aktivt. Elendig levetid og en god del støv hjelper ikke på..

#135619  av Speeder

Samme erfaring med greenstuff. Ikke akkurat støvfrie... Kjører med Ferodo klosser nå, de er endel bedere enn orginalklosser\greenstuff. De er ikke støvfrie da, men ikke forferdelig plagsomt med støv, anhengig av bruken selvsagt.

#135622  av one

.
Sist redigert av one den 19 feb 2010 11:49, redigert 1 gang totalt.

#135717  av Biggen

Greenstuff er laget av kevlar, og vil derfor ikke brenne seg fast på felgen. Det er derfor de kalles "støvfrie" Men Kevlar er ikke så slitesterk som vanlige klosser eller Redstuff o.l. De skal teoretis legge igjen mindere støv. Men det er den teoretiske delen. Den paraktiske delen er ofte en helt annen, men har ingen personlig erfaring med Greenstuff. Jeg skla kjøpe Redstuff til min bil til sommeren i alle fall.