TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvem kan importere supra til meg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#131076  av Harkoon

94CelicaGT skrev:
kaimagne skrev:
94CelicaGT skrev:hørt Mye dritt om japanauto..må vel også være en grunn til at de ikke vil selge de ferdig regga :roll:
Foreslår at du gjør deg dine egne erfaringer med dem. Jeg har ikke noe negativt å si om han som driver businessen der i hvertfall. Men jeg har ikke kjøpt bil av han ennå da.

Skaff deg egne erfaringer, eller kom frem med fakta som bekrefter det du påstår, ellers, gi beng i å henge ut firmaer som useriøse hvis du ikke kan stå for det!
har en som har kjøpt en 93mod RX-7 av de her i Kristiansund.. fikk med papirer på at Alt var tipp topp stand og ingen problem og få regga.. ble stoppet i teknisk kontroll her og fikk beskjed om at denne bilen Aldri kom til og bli regget med norske skilt uten kostnader laaangt over det som ble lovet.. kjenner teknisk sjef på biltilsynet her som har vært bort i flere som har slitt med det samme etter og ha kjøpt av japanauto.. Skaffer sikkert mange fine biler men hva med og selge de ferdig regga eller hjelpe kjøperne til det..? skal ikke være Så vanskelig for et "seriøst" firma..

God nok "erfaring" for deg..?
Hva han du "har der" sier kan være like langt fra sannheten som det japan auto sier.. Jeg har flere kamerater som har kjøpt bil der og ingen er noe annet enn fornøyd! 8)

#131150  av sindrejl

skulle bare ønske dem kunne godkjenne for meg ;) Trenger ferdig godkjent

#135706  av TurboTore

sindrejl skrev:
@lpher skrev:
sindrejl skrev:fordelen med å hente fra japan er at bilen kan være stylet og med fete felger osv i prisen.. fra usa må den være dønn original :(
Oh? And why is that? Høres snålt ut :)
fordi bilene fra japan trenger tüv godkjenning eller noe sånnt og da har det ikke noe å si med stylinga, dog ifra usa tar man inn gjennom eøs regler eller.no. Det kreves da kun at bilen er godkjent i usa før den godkjennes her.. dog må den være dønn original.

Beklager om jeg tar grovt feil
Dette gjelder utseende eller også hvis bilen kun har endringer i motor?

#135751  av sindrejl

TurboTore skrev:
sindrejl skrev:
@lpher skrev: Oh? And why is that? Høres snålt ut :)
fordi bilene fra japan trenger tüv godkjenning eller noe sånnt og da har det ikke noe å si med stylinga, dog ifra usa tar man inn gjennom eøs regler eller.no. Det kreves da kun at bilen er godkjent i usa før den godkjennes her.. dog må den være dønn original.

tenker du på fra USA? du kan jo høre med han som prøvde å ta inn mr2 fra USA som sleit en del.. dem ropte nesten "filter! motoren er trimmet, fåkke godkjent"

#136537  av TurboTore

sindrejl skrev:
TurboTore skrev:
sindrejl skrev: fordi bilene fra japan trenger tüv godkjenning eller noe sånnt og da har det ikke noe å si med stylinga, dog ifra usa tar man inn gjennom eøs regler eller.no. Det kreves da kun at bilen er godkjent i usa før den godkjennes her.. dog må den være dønn original.

tenker du på fra USA? du kan jo høre med han som prøvde å ta inn mr2 fra USA som sleit en del.. dem ropte nesten "filter! motoren er trimmet, fåkke godkjent"
Så hvis jeg tropper opp hos Tilsynet med en singelturbo konvertert Supra for godkjenning og inspektøren kan å telle så sliter jeg 'big time'..?

#136553  av sindrejl

TurboTore skrev:
sindrejl skrev:
TurboTore skrev: Dette gjelder utseende eller også hvis bilen kun har endringer i motor?
Så hvis jeg tropper opp hos Tilsynet med en singelturbo konvertert Supra for godkjenning og inspektøren kan å telle så sliter jeg 'big time'..?
det tror jeg ekspertene her inne skal få svare på, men er ikke sikkert dem vil reagere på det sålenge bilen ser forøvrig original ut..?

#136610  av @lpher

TurboTore skrev:
Det kommer vel helt ann på inspektøren det? :D