TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Varsellampa lyser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #137025  av Paulsen86

hei..

har en celica gti 93 mod..
i det siste så har den (!) lampa begynt å lyse.. den lyser ikke hele tiden. men på pådrag så lyser den i noen sekunder..

men bare på 1, 2 og 3 giret.. det er først når den kommer over ett visst turtall da..

hva kan det være??

#137037  av memo

det er bremseveske nivået ditt..

jeg vil anta at du har slitte bremseklosser, så skift disse.. burde løse problemet.. (sjekk selvfølgelig nivået etter skifte, KAN jo hende at det er lite veske i systemet..)

grunnen er at når klossene blir slitte, så går stemplene lengre ut for å kompensere for dette, og bremseveske nivået synker..

kort forklaring:
Vedlegg
bremse.jpg
bremse.jpg (3.47 kiB) Vist 901 ganger

#137045  av Paulsen86

ok.. takk

hvor er det bra å kjøpe klosser hen a?? noen som er helt greie.. trenger jo ikke noe super heftig lissom!!
:)

#137046  av Master

Originale Toyota? evt Mekonomen osv..

#137064  av Paulsen86

ok..

nå er det fikset..

var slik som du sa Memo.. takk

#137135  av memo

bare hyggelig

#137156  av BrennaRacing

Lurer på en ting jeg, å det er kanskje like greit å spørre her i stede for å lage en ny tråd...Har samme problem som Paulsen86, bare at det er ABS lampa som lyser noen ganger... Hva er feil da

#137174  av lasse

BrennaRacing skrev:Lurer på en ting jeg, å det er kanskje like greit å spørre her i stede for å lage en ny tråd...Har samme problem som Paulsen86, bare at det er ABS lampa som lyser noen ganger... Hva er feil da
Sikkert en ABS føler som er defekt, en kompis av meg hadde det problemet på golfen sin, ikkeno farlig da, bare det at ABSen bare funka innimellom på det ene hjulet.

#137305  av Paulsen86

hadde vært greit at det funket på begge vel ? hehe

#137320  av BrennaRacing

lasse skrev:
BrennaRacing skrev:Lurer på en ting jeg, å det er kanskje like greit å spørre her i stede for å lage en ny tråd...Har samme problem som Paulsen86, bare at det er ABS lampa som lyser noen ganger... Hva er feil da
Sikkert en ABS føler som er defekt, en kompis av meg hadde det problemet på golfen sin, ikkeno farlig da, bare det at ABSen bare funka innimellom på det ene hjulet.
Okay...Veit du hvor mye det koster å fikse eller?? Å om det er vanskelig??
Paulsen86 skrev:hadde vært greit at det funket på begge vel ? hehe
Ja, er hvertfall ganske greit til vintern :D

#137399  av lasse

Koster ihvertall ingenting å nappe ut sikringa, da får man jo blokkeringsbremser istedenfor :lol:
Aner ikke hva det koster/om det er vanskelig å fikse, sitter kanskje en klump på calipperen ellerno?
Har ikke ABS jeg...

#137484  av BrennaRacing

Hmm..jeg får se hvordan det er til vinteren...Hadde ikke ABS på den forrige bilen min så jeg greier meg uten, men det er jo litt digg å ha da :D

#137505  av TheStig

hvis ikke dekka tar borti demper eller hjulbue er det en sensor ja som må renses eller skiftes

#137533  av CelicaGT

Sensoren er ganske dyr. Rundt 2000 kr visst eg ikkje hugsa feil.

#137601  av Paulsen86

lasse skrev:Koster ihvertall ingenting å nappe ut sikringa, da får man jo blokkeringsbremser istedenfor :lol:

og da kan man venstrebremse, slipper å slite ut brekket når snøen kommer, hvis man vil sladde litt :)