TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp en MR2-noob med senkesett da gutter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#137170  av lasse

jumbo skrev:Ha kjentfolk som jobber på godkjent verksted er uvurderlig :D
Misunnelig på deg as...

#137182  av Mr2 Mk2

pm sendt.

#137268  av AeZ_

larsst185 skrev:Jeg kjøpte tuv godkjente eibach fjærer til min gt4 hos autoparts i bodø.mener jeg betalte ca 3500.Er meget fornøyd.
Jeg har også Eibach Sportline Springs, som jeg tror er 40mm.
Men har ikke noen godkjennings papirer på det, noen som vet hvor jeg kan få tak i det?
Er dette noe jeg kan kjøpe av autoparts??
 #137273  av Valnir

Hva er egentlig coilovers?
Er dette noe en har i tillegg til fjerer, eller noe en har som alternativ?
 #137293  av lasse

Valnir skrev:Hva er egentlig coilovers?
Er dette noe en har i tillegg til fjerer, eller noe en har som alternativ?
Coilovers er komplette, justerbare fjærbein (høyde, stivhet), fjærene er også som regel mindre i diameter enn originalt (for å få plass til større/bredere dekk)

#137294  av lasse

Jostein skrev:pm sendt.
Har ikke fått noe om den var myntet på meg...

#138415  av Valnir

Må spørre litt mere her jeg gutter (og jenter).

Jeg har fått tilbudt en relativt grei pris for et sett 30mm senkefjerer av typen Lesjöfors. Disse er vistnok ganske så stive, og det medfølger TUV-papirer.

Er det noen her som har noen erfaring med dette merket? Det er snakk om ca 2500,- for settet..

#138436  av andre 1

hei jeg har lesjøfors på min mk1 senker 35mm og funker veldig bra synes jeg .... skal vist nok være en hel del bedre en feks kyb...

#138654  av kake

Valnir skrev:Må spørre litt mere her jeg gutter (og jenter).

Jeg har fått tilbudt en relativt grei pris for et sett 30mm senkefjerer av typen Lesjöfors. Disse er vistnok ganske så stive, og det medfølger TUV-papirer.

Er det noen her som har noen erfaring med dette merket? Det er snakk om ca 2500,- for settet..
Har du specs'a på de fjærene ? Er de veldig stive, så må du nok bytte til stivere/kortere dempere og. Men, hva med å søke litt ? Det var en her på ts-ogn som fant ut at Lesjöfors like greit kunne vært originalfjærer husker jeg, for senke bilen, det gjorde de ikke, selv over tid :)
Valnir skrev: hei jeg har lesjøfors på min mk1 senker 35mm og funker veldig bra synes jeg .... skal vist nok være en hel del bedre en feks kyb...
Nå er KYB en støtdemperprodusent. Ifølge siden dems er støvmansjetter og standard-dempere alt de lager til MK1.

#139124  av Valnir

Ok, da regner jeg Lesjöfors som "originalt" og leiter videre.

Hva med Maxtrac da? er det noen erfaringer med de her? ( http://www.maxtrac.no )
De senker visst 25mm og er å oppdrive te ca 1800,- for settet...

specs:
------
57SiCr6 steel according to DIN 17223-2
Ball blasted, zinc phosphated, epoxy coated
Max.torque: 1000N/mm2
Max.tensile strength: 1800 N/mm2
------
Om disse er kurrante saker så er jo det koselig for lommeboka om ikke annet :P

#139162  av kake

Valnir skrev:Ok, da regner jeg Lesjöfors som "originalt" og leiter videre.

Hva med Maxtrac da? er det noen erfaringer med de her? ( http://www.maxtrac.no )
De senker visst 25mm og er å oppdrive te ca 1800,- for settet...

specs:
------
57SiCr6 steel according to DIN 17223-2
Ball blasted, zinc phosphated, epoxy coated
Max.torque: 1000N/mm2
Max.tensile strength: 1800 N/mm2
------
Om disse er kurrante saker så er jo det koselig for lommeboka om ikke annet :P
De spesifikasjonene sa ikke mye :) Maxtrac, det hørtes litt ut som en produsent av sykkeldempere :) Har ingen erfaring med de, men hvorfor ikke kjøpe noe skikkelige greier med en gang? Eibach, H&R eller TTE f.eks er jo Tüv godkjente for å nevne noen.

Og skal du absolutt kjøpe i Norge, så selger jo Powerzone H&R, og Jacob's Autosupply har tilbud på Eibach denne uken.

#139352  av Valnir

kake skrev:...men hvorfor ikke kjøpe noe skikkelige greier med en gang? Eibach, H&R eller TTE f.eks er jo Tüv godkjente for å nevne noen...
Hehe, prisen gutten min, prisen ;)

Som jeg nevnte så er jeg påtvinga å bytte fjerer og dempere på grunn av en påpekning i EU-kontrollen sist. Da jeg ikke har lykkes med å klone frem det berømmelige pengetreet ennå så må jeg se på litt billigere alternativer også.
Men ja, jeg vurderer også å dra en import for å få noe med litt mere kvalitet over. Venter på svar fra coximport.com anngående pris på frakt av et sett fjerer og dempere (Eibach + KYB).

Takker for tipset om tilbudet denne uka forresten. Skal sjekke det ut nå :)