TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min Celica GT-FOUR ST 205

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #137734  av Lilli

Første prosjekt: Prøve andre typer felger. Kai Magne sine TTE Chicane, 18", 225/35 dekk.
Dette blir ikke de felgene eg skal ha, men det så ikke ille ut... 8)
Bakruten og sideruter er også blitt sota. :D
Vedlegg
DSC01726.JPG
DSC01726.JPG (224.19 kiB) Vist 2351 ganger
DSC01723.JPG
DSC01723.JPG (207.32 kiB) Vist 2357 ganger
DSC01721.JPG
DSC01721.JPG (238.97 kiB) Vist 2346 ganger
Nice ass... :o)
Nice ass... :o)
DSC01719.JPG (161.45 kiB) Vist 2342 ganger
Testing testing...
Testing testing...
DSC01718.JPG (217.05 kiB) Vist 2348 ganger
Sist redigert av Lilli den 16 okt 2005 23:34, redigert 1 gang totalt.

#137736  av Lilli

Prosjekt nr 2: Montere dumpventil (TurboXS). Planen var å teste med åpent luftfilter, men siden vi måtte kjøre med åpen veivhusventilasjon grunnet manglende overganger, så lot vi det være. Men lyden av åpent filter og dumpventil var IKKE feil, så dette blir et videre prosjekt å få til! :wink:

Tusen takk til Rune (GT4 CS) for hjelp og billig handel med dumpventil! :D
Vedlegg
Kai Magne (uten turbo-bil) står og sikler ved siden av...
Kai Magne (uten turbo-bil) står og sikler ved siden av...
DSC01750.JPG (131.3 kiB) Vist 2365 ganger
GT4 CS trer slanger og klemmer på kryss og tvers...
GT4 CS trer slanger og klemmer på kryss og tvers...
DSC01749.JPG (125.46 kiB) Vist 2363 ganger
Prøvemontering av åpent luftfilter
Prøvemontering av åpent luftfilter
DSC01747.JPG (146.97 kiB) Vist 2357 ganger
Utafor verkstedet til GT4 CS
Utafor verkstedet til GT4 CS
DSC01740.JPG (134.56 kiB) Vist 2354 ganger

#137737  av Morten

Lekker bil du har fått deg! Kanskje "høyde-justering" blir blant de første moddene eller? :wink:

#137738  av Lilli

Morten skrev:Lekker bil du har fått deg! Kanskje "høyde-justering" blir blant de første moddene eller? :wink:
Husk at eg bor i Nord-Norge (mye snø), og sideskjørt, frontleppe osv kommer til å gjøre sitt til at bilen ser ut som den er nærmere bakken. Men vi får se, prosjektlista er laaang... 8)

#137745  av Turbotrille

Lilli skrev:
Morten skrev:Lekker bil du har fått deg! Kanskje "høyde-justering" blir blant de første moddene eller? :wink:
Husk at eg bor i Nord-Norge (mye snø), og sideskjørt, frontleppe osv kommer til å gjøre sitt til at bilen ser ut som den er nærmere bakken. Men vi får se, prosjektlista er laaang... 8)
Men glipen mellom dekk og hjulbue vil fortsatt være stor.. ;)

Ellers, kul bil du har fått deg.. :D

De 18" felgene så ut som de var i noe største laget for bilen, tror uansett du skal gå for noen i 17"..

En kompis hadde tidligere en lik Celica, selv om det bare var en vanlig 1.8 da, men med senkesett og 17" felger ble det veldig bra. :)
Fant ikke bildet av felgene igjen, men det så veldig bra ut ihvertfall..

#137768  av TheStig

jeg hadde nok valgt coilover foran andre fangere og skjørt.. da har du de originale solide, billige originale fangerene men mye bedre kjøreegenskaper året rundt.. men men.. er vel bare jeg som ikke er noen stylingfreak

#137772  av GT4 CS

Er jeg som skal takke :wink: Ikke hver dag man får stå og sikkle i motor rommet på en så strøken bil. Synd at slangen til tomgangsmotoren ble liggenes som den ble, ellers ville det vært artig og hørt lyden med filteret, ubeskrivelig deilig blaffrelyd :)
Tar dere mål av indre diameter på slangen som vi ikke fikk kobblet på skal jeg stikke innom og høre på pris for den rørstussen du trenger får montering av åpent luft filter.

#137775  av Speeder

Nydelig bil. Gratulerer!

18" er ikke for stort på en slik bil, 17" er rett og slett for lite :lol:

#137817  av lexusmann

Enig med speeder her, de 18 tommerne passet jo plong rett på!!! :D

#137830  av Kjelliken

:D var ikke feil det der liksom
Sist redigert av Kjelliken den 18 okt 2005 11:26, redigert 1 gang totalt.

#137832  av Blueman

Fin bil du har :)
18" er ikke dumt på den dær nei :D

#137834  av kaimagne

Der hører du Lilli! Jeg sa jo at du skulle få de der, hvis du kjøpte nye 18-tommere til meg... Men neida, ikke høre etter nei... ;)

Det er TSW Pace som sannsynligvis kommer til å bli valget, jeg skal legge ut bilder jeg og Lilli photoshoppa i går kveld/natt, når jeg kommer meg hjem fra jobben.

#137837  av GT_rider

Fin bil :D
MEN soting av bakruta og de små siderutene er fyfy... :? Passer best på stasjonsvogner det :roll:

Trenger man styling til en slik bil da?? SYns den er fin i originalutførelse jeg da.
Kanskje noen andre felger hadde gjort seg jah 8)
Dump og åpent filter er ikke feil nei...trenger ikke stereo da :P

#137861  av sleeper

GT4 CS skrev:Er jeg som skal takke :wink: Ikke hver dag man får stå og sikkle i motor rommet på en så strøken bil. Synd at slangen til tomgangsmotoren ble liggenes som den ble, ellers ville det vært artig og hørt lyden med filteret, ubeskrivelig deilig blaffrelyd :)
Tar dere mål av indre diameter på slangen som vi ikke fikk kobblet på skal jeg stikke innom og høre på pris for den rørstussen du trenger får montering av åpent luft filter.
hehe.... tomgangsmotor?? :wink:

#137880  av GT4 CS

Tøff på avstand, men stygg på nært hold hehe, nei da :) Er det ikke fra den slangen den 350hk sterke tomgangsmotoren suger luft da?? Eller er jeg helt på jordet nå??