TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• For breie felger

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #130538  av Sven

Har noen Azev felger på bilen min. 7,5x17 foran og 9,5x17 bak.
9,5" er litt breit til bilen og dekka (235)
SÃ¥ hvis noen kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen som
har makne felger som er 8,5x17 og kansje vil bytte så gi meg en lyd
Vedlegg
Felg.JPG
Felg.JPG (249.37 kiB) Vist 1950 ganger

#130947  av lasse

Subber det eller???
Mener selv at man aldri kan få for breie felger...

#130948  av Sven

Det gjør ikke det, men de går såvidt utafor skjermen. Tenkte på å dreie av noen millimeter på felgen for å få litt mer innpress men vet ikke om det påvirker felgens konstruksjon noe betydelig. Redd for å ødelegge dem.
Går det med 245 dekk bak på bilen uten at det subber?

#130949  av Fredrik

Jeg kjører på 245/35 17" bak og 215/40 17" foran.. Det subber ikke bak, men foran subber det litt (veldig lite) hvis jeg har full sving..

#130950  av Sven

Så jeg må ha 35 profil bak da, hvis jeg skal ha 245. Hørtes ut som dyre dekk, men blir fett da :twisted:
Subber litt vel full sving foran på min og men det er ikke mye så gjør ikke noe.

#130956  av toyota_mr2

vis du dreier av lit på inpresse er de ingensom finer ut av de går bra de
:lol:

#130957  av @lpher

Høres ut som om felgene stammer fra ett Supra mkIII oppsett? :)

#131014  av kaimagne

Sven skrev:Så jeg må ha 35 profil bak da, hvis jeg skal ha 245. Hørtes ut som dyre dekk, men blir fett da :twisted:
Subber litt vel full sving foran på min og men det er ikke mye så gjør ikke noe.
http://www.ciservice.no/index.php?sub_m ... &start=181

1353 kr pr dekk, Michelin Pilot SX. Gjennom klubbens dekkavtale hos CI Service.

#131022  av Sven

Det var jo slettes ikke verst. Tror det blir til at jeg dreier bort et par mm av felgen så dekket ikke går utafor, og setter på 245, Blir nok fett :twisted:
 #131638  av kka

:lol:
NÃ¥ er felgene kommet :twisted: jeg bestilte Prato felger + dekk hos Ciservice og fikk 51% rabatt siden jeg er medlem av Tsogn 8)
Bestilte 215/40/17 fremme og 235/40/17 bak. Har ikke sotte dem på enda siden jeg fikk dem nå nettopp med norcargo fra Harstad...

Er litt bekymret for at dem skal være for brede for min MR2 92 mod :shock: men selgeren på ciservice sa han hadde full oversikt så det var ikke noe å bekymre seg over :oops:
Pris uten rabatt for dekk og felger er kr 22 100,- jeg betalte med 51 %
Ts-ogn rabatt kr 11 200,-med frakt..og nå er det kommet sne i fjellene :cry:
Sender med et bilde av felgene :D Er det noen som har slike felger og tror dere dem passer til mr2 en.

KKA
Vedlegg
dv_prato.jpg
dv_prato.jpg (16.41 kiB) Vist 2722 ganger

#138147  av Mr2MK

Tror nok de blir bra på Mr2'en :D Kjører du med forskjellig felgbredde foran og bak? Fått bilde av felgene på bilen? Vurderer no lignenede men er j.... usikker på hvilken bredde på felg og innpress jeg må ha for å fylle ut hjulbuene :?