TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lage styling sjøl?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #131075  av matvrak

Noen som vet hvordan man lager styling sjøl? eller vet om en guide hvor man kan lære seg? og har noen peiling på hvor mye dette koster?

#131105  av celica1.8

eg har laget custum front på bilen.. å det er ikkje å anbefale, bruker sinnsykt mye tid på å få det fint.
pussing, sparkling litt meir pussing osv.
men små deler som øyelokk går veldig fint uten problemer..

står litt på bilforumet.net under kompositt forumet...

#131115  av matvrak

en er ikke kar før man har lagd det selv:P er innstillt på at det kan ta sin tid ja:p Ble det dyrt for utstyret og hvor kjøpte du det?

#131340  av celica1.8

kjøpte på ein lokal sjappe i byn.. fås kjøpt på bl.annet bilextra, men hør med din lokale båtbutikk dei har heilt sikkert.

kom vel på 700 - 800,- for deler, men da har eg også litt til overs...

#131460  av Larsen

Jepp jeg holder på å lage glassfiber frontleppe og bakskjerm til mr2 mk1 nå. Hadde kanskje tenkt til å lage en liten how to da jeg var ferdig. Som sagt hvis du ikke har erfaring med støping kan det ta veldig lang tid før det ser pent ut.! Det kan jo være en fordel og modifisere brukte bildeler fra andre biler da!

Jeg har vel brukt ca. 2k foran og 1k bak

#131605  av FireFox

Huff, det tar veldig lang tid ja.. satte sammen 2 styling front fangere på bilen min og brukte en helg bare på sparkling/pussing

#131681  av Larsen

Hørtes lite ut iforhold til hvor mye jeg har slipt... :( Er heldigvis ferdig snart da (blir helt konge!). Legg ut bilder a!! Skal selnge ut noen da min er ferdig tenkte jeg..

#132568  av Larsen

poster et bilde mens jeg jobber meg ferdig med for og bakskjerm.
blir enda fettere på bilen enn på bildene! 8)
Vedlegg
spoiler.jpg
spoiler.jpg (148.44 kiB) Vist 680 ganger

#133114  av Kjelliken

8) hmm ja er ikke så veldig lett første gangen og det er viktig og lage en skikkelig bra finnish.

En kan begynne med noe så lett som styroform som er en type issopor og lett og kjære og forme i. Så sparkler en denne fullstendig med lett sparkel slik at den er lettest mulig og mobbe med.

Når denne formen er ferdig må du se om hvo mange deler du er nødt til og lage avsøpet i. sikkert en fordel med tre deler eller fler alt ettersom hvor komplisert formen er.

Det er slik de proffe gjør det i allefall. når du ar støpt av den første formen kan du lage så mangen fangere lipper sidekjørt alt ettersom hva du har laget og kansje selge dem også..

Har ett max power blad ett sted kansje jeg finner det og kan legge ut noen bilder av hvordan de gjør det der... :wink:

#133151  av Larsen

Jepp svært viktig å støpe riktig ellers må man påberegne seg masse ekstra arbeid. Om mulig så lønner seg nesten altid å støpe etter negative former (buer innover). Jeg har brukt styrofoam på frontleppa over. Fungere fint det. Styrofoamen kan også slipes til den blir fin. Deretter kan man lime fast et lag med aluminiumsfolie oppå.

#134558  av donk2k

Flere bilder?? SPENT!!!!!

#134586  av Larsen

jepp kommer snart! Den nærmer seg ferdig! Har også en bakskjerm som snart er ferdig.

#134987  av Larsen

Her kommer noen flere bilder.
Vedlegg
bakskjermen snart ferdig
bakskjermen snart ferdig
DSC02402.JPG (143.74 kiB) Vist 670 ganger
IM000195ip.jpg
IM000195ip.jpg (80.58 kiB) Vist 1823 ganger
IM000191ip.jpg
IM000191ip.jpg (80.25 kiB) Vist 675 ganger
IM000190ip.jpg
IM000190ip.jpg (52.88 kiB) Vist 1824 ganger
et til av baksjermen
et til av baksjermen
DSC02403.JPG (111.35 kiB) Vist 660 ganger

#138417  av Tikay

Ja, jeg har pleid å gå på bildemontering\ bil opphøggeri og tatt ting der. Feks laga leppe på begge Corollaene mine, tilpassa de og lakkerte de. Gøy!

Yeaæh